שתף קטע נבחר

5 דברים שכדאי לדעת על טנזניה

יש לה תרבות עשירה, שמורות טבע מדהימות ומסורת מיוחדת אבל רובנו מכירים ממנה רק את האי זנזיבר. מסביב לעולם עם כמה דברים מאוד מעניינים שכדאי לדעת על טנזניה

בשיתוף החברה הגיאוגרפית

 

 

בטנזניה ממש לא חסר טבע. למעשה, מדובר במדינה היחידה בעולם שהגדירה שטח שגודלו יותר מרבע מן המדינה כשמורות טבע. אם מחברים את שטחן של כל השמורות בטנזניה, מתקבל שטח שגדול מגרמניה ובלגיה ביחד. שמורת סלוס היא השמורה הגדולה ביותר באפריקה ושטחה כפול משטחה של ישראל.

 

עיצוב: איתן פלד ()
עיצוב: איתן פלד

הר הקילימנג'רו, המתנשא לגובה של כמעט שישה קילומטרים הוא ההר הגבוה ביותר באפריקה. למעשה, הוא גם ההר הגבוה בעולם אם נמדוד אותו מהנקודה הכי נמוכה שלו ולא מגובה פני הים. ההר משלב אקלים וצמחייה ייחודיים אבל בכל זאת, רוב התיירים מעדיפים לראות אותו רק מלמטה.

שמורות הטבע העצומות של טנזניה (צילום: אסף עמרן) (צילום: אסף עמרן)
שמורות הטבע העצומות של טנזניה(צילום: אסף עמרן)

בטנזניה יש 120 קבוצות אתניות שונות ואף אחת מהן אינה מייצגת יותר מעשירית מן האוכלוסייה. לרוב הקבוצות האלה יש לשונות דיבור בלבד בעוד שהספרות הכתובה היא מאוד מצומצמת.

 

 (צילום: אסף עמרן) (צילום: אסף עמרן)
(צילום: אסף עמרן)

טנזניה תעניק לכם את אחת החוויות החזקות ביותר שתיקחו אתכם הביתה - טיסה בכדור פורח מעל מישורי הסרנגטי הגדולים. מבט ממעוף הציפור על עדרי הגנו והזברות העצומים המתעוררים ליום חדש היא בהחלט חוויה מעצימה ומרתקת שתישאר אתכם לעוד הרבה זמן.

 

 (צילום: אייל ברטוב) (צילום: אייל ברטוב)
(צילום: אייל ברטוב)

ואיך אפשר בלי קצת זנזיבר כשמדברים על טנזניה. מלבד חופים טרופיים, אתרי צלילה ושווקים מרהיבים - האי הוא גם המקום היחידי בעולם בו אפשר לצפות בקופי הקולומבוס האדום שחיים רק בו.

 

 (צילום: אלכסנדר זרוד) (צילום: אלכסנדר זרוד)
(צילום: אלכסנדר זרוד)

לסיום, רענן בן בסט, מנכ"ל החברה הגיאוגרפית מציע טיפ קצר למטיילים בטנזניה. "בנוסף לטבע בטנזניה, כדאי לראות גם את הצד האפריקני. היום בטיולים אנחנו מחברים גם את החוויה האנושית. הנגיעה בעולם האפריקני, באדם שבדר"כ נחבא מאחורי החיות, הופכת את הטיול למשהו אחר ומוסיפה עוד רובד ועוד חיבור לעולם האפריקני". 

 

בואו איתנו לטיול לטנזניה

 

בשיתוף החברה הגיאוגרפית

 

 


פורסם לראשונה 18/01/2017 11:29

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף עמרן
"מומלץ להכיר את השבטים המקומיים"
צילום: אסף עמרן
צילום: אסף עמרן
שטח עצום מוגדר כשמורת טבע
צילום: אסף עמרן
מומלצים