שתף קטע נבחר

נסגר התיק נגד החקלאי שירה למוות בגנב

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד בעל המשאית שירה בפורץ ביישוב בית אלעזרי שבשפלה בגין היעדר אשמה פלילית. בעל המשאית נחקר בשעתו ושהה במעצר בית. בעבר סיפר כי הפורץ "הרים איזה לום, ברזל, קרש ובא לכיוון שלי. לא רציתי להתעמת איתם, ברגע שהצלחתי להתעשת דרכתי את הנשק ויריתי באוויר"

 

בעל המשאית מבית אלעזרי ()
בעל המשאית מבית אלעזרי

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד בעל המשאית שירה בפורץ ביישוב בית אלעזרי שבשפלה בגין היעדר אשמה פלילית. כך נודע הבוקר (יום ג') ל-ynet. בעל המשאית נחקר בעקבות הירי בחודש אוגוסט האחרון ושהה במעצר בית.  

 

הפרקליטות הודיעה כי לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק, התיק ייסגר מחוסר אשמה. "כזכור, תחילת האירוע בניסיון לגניבת משאית שבבעלותו על ידי פורצים, ביניהם המנוח. על פי חומר הראיות, החשוד ניסה להבריח בקולו את הפורצים ואחד מהם הרים חפץ והתקדם לעברו. החשוד הסתובב על מנת לברוח חזרה לביתו, אך מעד, נפל ונפצע בידו. בשל חששו כי הפורץ מתקדם לעברו, הסתובב החשוד ובעודו מתרומם ביקש לירות לאוויר במטרה הוא ירה כמה יריות, ואחד הכדורים פגע במנוח אשר נפטר כתוצאה מכך".

 

בראיון ל-ynet לאחר המקרה, סיפר החקלאי: "קמתי מוקדם בבוקר לצאת לעבודה, התעוררתי בחמש, הכנתי לי את כוס הקפה ויצאתי עם הכלבה. איך שאני יוצא מהבית אני שומע משאית עובדת, רעש של מנוע. לא הייתי בטוח שזו המשאית שלי כי יש פה עוד אחד עם עבודות עפר, אבל ליתר ביטחון נכנסתי חזרה הביתה, לקחתי את האקדח ויצאתי החוצה. ראיתי באזור הזה שלוש דמויות והתחלתי לצעוק להם 'חבר'ה, מה אתם עושים פה, עופו מפה, לכו מפה'. איך שאמרתי להם את הדברים האלה והם זיהו אותי, אחד מהם הרים איזה לום, ברזל, קרש, אני לא יודע מה, ובא לכיוון שלי. איך שראיתי את זה הסתובבתי וניסיתי לנתק מגע מהם, לא רציתי להתעמת איתם, מי אני שאתעמת איתם, אני לא גיבור גדול".

 

הוא סיפר שניסה לברוח מהחשודים ולהיכנס לביתו. "תוך כדי זה שאני בא לעשות סיבוב וללכת, מעדתי ונפלתי", סיפר. "ברגע שהצלחתי קצת להתעשת על עצמי ולהתרומם, דרכתי את הנשק והסתובבתי לכיוונם כדי לירות באוויר. אחרי שיריתי באוויר, ברחתי הביתה ונעלתי את הדלת. מילאתי את המחסנית חזרה בכדורים והתקשרתי לרכז הביטחון של המושב".

 

"הפרקליטות הגיעה להחלטה הנכונה". עו"ד בנצי קבלר  ()
"הפרקליטות הגיעה להחלטה הנכונה". עו"ד בנצי קבלר

 

בעל המשאית סיפר שרכז הביטחון הנחה אותו להתקשר למשטרה ובמקביל הוקפצה כיתת הכוננות. "הם היו ערים פה כל הלילה", אמר החקלאי. "אין לילה שכיתת כוננות לא יוצאת לשמירה פה. ותוך ממש חמש דקות היו כולם פה באזור, ואז הגיעו גם הכחולים והתחילו לעשות פה סריקות. ואז באיזשהו שלב הודיעו שיש פה איזה פצוע ירי. מתברר כנראה שהגנבים עצמם הודיעו למשטרה שיש פה את הירי כדי לבוא לחפש אותו ובשלב מאוחר יותר גילו פה גופה".

 

אז איך הוא נפגע?

"כנראה תוך כדי זה שהרמתי את הנשק באוויר ותוך כדי שאני מתעשת על עצמי מהבלבול. כנראה תוך כדי הרמת היד נפלט לי איזה כדור".

 

עו"ד בנצי קבלר שייצג את בעל המשאית, הביע קורת רוח על סגירת התיק. "הפרקליטות הגיעה להחלטה הנכונה, ואולי דווקא על רקע האירועים בימים האחרונים ההחלטה חשובה כפליים. צר לי כי בינתיים נלקח אקדחו של מרשי ואני תקווה כי סגירת התיק בעילה המזכה של חוסר אשמה, תביא להשבתו המהירה לידיו".

 

גלעד מורג השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים