שתף קטע נבחר

תבוסה אנושית: שחקן הפוקר הכי טוב - מחשב

צעד גדול למכונה: ארבעה מקצוענים הובסו מול תוכנת הבינה מלאכותית "ליברטוס" בטורניר טקסס הולדם בארה"ב שארך 20 יום. גם המתכנת המום: "לא האמנתי שננצח בהפרש כזה"

 

 

 

אחרי 20 ימים מתישים, בני האדם נאלצו להודות בתבוסה. בטורניר פוקר מיוחד שנערך בקזינו בפיטסבורג הפסידו ארבעת המשתתפים האנושיים למכונה. "ליברטוס", תוכנת מחשב שנוצרה על ידי פרופסור וסטודנט מאוניברסיטת המחקר קרנגי מלון, ניצחה ארבעה שחקני פוקר מקצוענים במהלך החודש, וצברה יתרון של 1,766,250 דולר בצ'יפים.

 

לפני פחות משנתיים ערכה קרנגי מלון קרב דומה בין ארבעה שחקני פוקר לבין תוכנת בינה מלאכותית. בני האדם ניצחו, כשהם צוברים 732,712 דולר יותר בצ'יפים. שניים מאותם מתחרים - דונג קים וג'ייסון לס - שבו השנה לטורניר, אבל התוצאות היו שונות לגמרי. "בחצי הדרך חשבנו שאנחנו הולכים לנצח", אמר ל-CNN דניאל מקאולאי, "אבל הובסנו".

המקצוענים הובסו ()
המקצוענים הובסו

הניצחון המוחץ של המחשב הפעם הוא תזכורת להתקדמות המהירה בתחום הבינה המלאכותית. לפני שנה נרשמה אבן דרך נוספת, כשתוכנת מחשב של גוגל ניצחה את אחד השחקנים הטובים בעולם במשחק הסיני העתיק גו. "זו כנראה הייתה החוויה המאתגרת הגדולה בחיי", אמר ג'ימי צ'ו, שסיים שני בטורניר הפוקר בין המתחרים האנושיים, אחרי קים.

 

כל אחד מארבעת שחקני הפוקר שיחקו אחד על אחד מול תוכנת המחשב בטורניר בקזינו ריברס. בסך הכול שוחקו 120 אלף "ידיים" בטקסס הולדם נו לימיט. "אם למישהו יש ספק לגבי האיכות של הטכנולוגיה שלנו, אני יכול לומר שניסינו הכול", אמר לס. "זה מאוד מייאש לבוא ולהפסיד כך".

 

החדשות הטובות עבור השחקנים המקצוענים הן שהם לא יצטרכו לשלם את 1.7 מיליון הדולר בצ'יפים. במקום זאת, הם יתחלקו ב-200 אלף דולר כמענק על ההתמודדות הממושכת מול המחשב.

ליברטוס ניצח ()
ליברטוס ניצח

הפער הגדול בסיום ההתמודדות הפתיע אפילו את מתכנתי ליברטוס. "חשבתי שיש לנו סיכוי טוב לנצח, אבל בטח לא בהפרש כזה", אמר ל-CNN פרופ' תומאס סנדהולם מקרנגי מלון, שפיתח את ליברטוס יחד עם הדוקטורנט נועם בראון.

 

סנדהולם אמר כי מה שעשה את ההבדל הפעם היה השיפור באלגוריתמים של ליברטוס, כך שהוא יכול היה לנבא טוב יותר מתי להעלות את ההימור, מתי לפרוש מהסיבוב ומתי כדאי לבלף.

 

הוא סבור כי האלגוריתמים יכולים להיות גורם מכריע בכל התמודדות שבה לשחקן יש מידע לא מושלם, כמו משאים ומתנים או מכירות פומביות. סנדהולם אמר כי הוא ככל הנראה יהפוך את הטכנולוגיה למסחרית. הוא רואה בכך כדרך לשפר את העולם באמצעות השוואת שדה המשחק, בהינתן שלכל אחד בשולחן המשא ומתן יש גישה לטכנולוגיה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים