שתף קטע נבחר

למרות המדליה, איגוד הסיוף בדרך לסגירה

הקיצוץ הגדול שנאלצו לבצע ראשי הענף הוביל לפיטורי מאמנים ואם לא יימצא מקור סיוע, האיגוד יפסיק את פעילותו. ורה קנבסקי שזכתה במדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 20, נאלצה לשלם בעצמה על הטיסה לתחרות. יו"ר האיגוד: "המצב פשוט קטסטרופה"

ורה קנבסקי זכתה היום (ג') במדליית זהב באליפות אירופה בסיוף עד גיל 20 אבל החגיגה רחוקה מלהיות מושלמת. ל-ynet ספורט נודע כי הספורטאית המוכשרת נאלצה לשלם בעצמה על הטיסה לתחרות בגלל הקיצוצים הגדולים באיגוד הסיוף, שיובילו בקרוב לסגירתו.

 

ענף הסיוף הביא עד היום 19 ספורטאים ישראלים למשחקים האולימפיים וסיפק מדליות באליפויות העולם ובאליפויות אירופה, אך בתקציב בחדש הוחלט על קיצוץ 40 אחוזים מהתזרים השוטף (כ-600 אלף שקל) בין היתר בגלל הורדת התמיכה מהמדינה.


קנבסקי על הפודיום (צילום: אוגוסטו ביצי) (צילום: אוגוסטו ביצי)
קנבסקי על הפודיום(צילום: אוגוסטו ביצי)

 

בעקבות קיצוץ זה, התכנסו הערב חברי הנהלת האיגוד לפגישת חירום. הם החליטו על פיטורי מספר מאמנים ועל הפחתת שכרם של המאמנים האולימפיים. במהלך הישיבה הודיעו רוב חברי ההנהלה כי אם לא יינתן מיד סיוע משמעותי לאיגוד, בכוונתם לעזוב את תפקידם. היו"ר אורי חרל"פ יזם הגשת מכתב לראש מינהל הספורט ולמנכ"ל משרד הספורט בבקשה לסיוע והכרה בסיוף כ"ענף מצוקה".

 

כאמור, לאחר הזכייה של ורה קנבסקי באליפות אירופה עד גיל 20, התברר שהיא נאלצה לשלם מכיסה על הטיסה (כ-4,000 שקל), וכך כל חברי המשלחת. היא אמנם הצליחה להחזיר את ההוצאות בזכות הפרס הכספי על ההישג אבל בסוף אפריל יהיה עליה לשלם שוב בעצמה את העלויות להשתתפות באליפות העולם. 

 

קנבסקי. שילמה בעצמה על הטיסה (צילום: אוגוסטו ביצי) (צילום: אוגוסטו ביצי)
קנבסקי. שילמה בעצמה על הטיסה(צילום: אוגוסטו ביצי)

 

חרל"פ סיפר: "דבר ראשון, הקיצוץ יפגע בהכנות למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, ובהכנות של נבחרות הנוער. שנית, נצטרך לבנות תקציב מקוצץ, נוריד עלויות, נתאמן פחות ואם זה לא יעזור נגיע למצב שנסגור את האיגוד".

 

"צימצמנו שופטים בתחרויות ואנחנו חושבים איך עוד לקצץ. האיגוד לא יכול להתקיים ככה, זו בעיה גדולה. ידענו שיגיע קיצוץ אבל לא חשבנו שזה יהיה ככה. המצב פשוט קטסטרופה. יסגרו את הסיוף? לא בטוח שזה יזיז למישהו חוץ מלחברי הענף".

 

מאמן הנבחרת אוהד בלוה הוסיף: "קיצוץ כזה זו מכת מוות לענף. המאמנים קורסים, זה גדול עלינו. הנסיעות, האימונים, הכל הולך אחורה בזמן שהיריבים מתקדמים. לא נוכל עוד שנים רבות להדביק את הפער".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים