שתף קטע נבחר

בירת דאעש על הכוונת: ארה"ב הציבה חיילי מארינס וארטילריה בסוריה

גורם ממשל אמריקני אמר שכ-200 נחתים הוצבו בסוריה ביחד עם ארטילריה כבדה כחלק מההכנות לקרב הגדול לכיבוש העיר א-רקה מידי הג'יהאדיסטים

כוחות אמריקניים עם דגל ארה"ב באזור מנביג', סוריה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כוחות אמריקניים עם דגל ארה"ב באזור מנביג', סוריה(צילום: AFP)

 

גורם אמריקני בכיר אמר אתמול (יום ד') שכ-200 חיילי מארינס הוצבו בסוריה עם ארטילריה כבדה כחלק מההכנות המתמשכות לקרב נגד "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר הבירה של ארגון הטרור הסוני - א-רקה.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

הצבת הכוחות האמריקניים היא זמנית, אבל ההודעה של הגורם האמריקני מצביעה על כך שהבית הלבן נוטה להעניק לפנטגון גמישות גדולה יותר במלחמה נגד דאעש בסוריה. מפקדי צבא אמריקנים הביעו את תסכולם ממה שהם הגדירו כ"ניהול ברמת המיקרו" על ידי ממשל אובמה וביקשו חופש פעולה גדול יותר במלחמתם נגד אויביהם. 

 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

סיוע לוגיסטי וארטילרי למורדים הסורים. חיילי מארינס אמריקנים (צילום: AP) (צילום: AP)
סיוע לוגיסטי וארטילרי למורדים הסורים. חיילי מארינס אמריקנים(צילום: AP)

צפוי קרב קשה כמו זה שבמוסול העיראקית. אנשי דאעש בעיר א-רקה הסורית (צילום: AP) (צילום: AP)
צפוי קרב קשה כמו זה שבמוסול העיראקית. אנשי דאעש בעיר א-רקה הסורית(צילום: AP)
אנשי המארינס שנשלחו לשטח סוריה הביאו עמם כלי ארטילריה מסוג "הוביצר" שנועדו לסייע לכוחות המורדים המקומיים. כמו כן, ארצות הברית נערכת לשלוח מאות חיילים לכוויית כדי שיהיו מוכנים להצטרף במידת הצורך ללחימה נגד דאעש בבירת הארגון בעיר הסורית א-רקה.

 

צבא ארה"ב אישר שבימים האחרונים נשלחו לסוריה כ-400 חיילים בנוסף ל-500 בערך שכבר מוצבים במדינה הערבית. דובר הקואליציה נגד דאעש בראשות ארה"ב מסר שהכוחות האמריקניים ימשיכו לצד השותפים הזרים, אולם הבהיר כי "אנחנו לא מתכננים משימות בחזית עבור הכוחות שלנו". עוד נמסר שהקמפיין לבודד את בירת דאעש א-רקה "מתקדם טוב מאוד" ושהכוחות האמריקניים נשלחו לסוריה "לתקופה זמנית".

 

בסיסי תמיכה למורדים

הצבת חיילי המארינס בסוריה באה לאחר שלא מזמן הוצבו כמה עשרות לוחמים אמריקנים בפאתי העיר הסורית מנביג'. בשבוע שעבר העבירו המורדים מארגון "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", שמורכבים מלוחמים כורדים בעיקר, את החזית המערבית של מנביג' בצפון סוריה, לכוחות משטרו של בשאר אסד בעקבות הסכמות עם רוסיה.

 

הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור מנביג' נועדה להבטיח שהכוחות הטורקיים וכוחות האופוזיציה הסורית יתמקדו בלחימה בדאעש ולא זה בזה.

 

לפי התוכנית של הפנטגון, מספר הכוחות האמריקניים בסוריה יגדל. שר ההגנה מאטיס עם הנשיא טראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
לפי התוכנית של הפנטגון, מספר הכוחות האמריקניים בסוריה יגדל. שר ההגנה מאטיס עם הנשיא טראמפ(צילום: AP)

בהתאם למגבלות הנוכחיות שנקבעו בתקופת ממשל אובמה, צבא ארה"ב יכול להחזיק עד 503 חיילים בשטח סוריה. עם זאת, כוחות זמניים לא נכללים בספירה. ההצבה של כוחות המארינס בשטח המדינה הערבית דווחה לראשונה בעיתון "וושינגטון פוסט".

 

בחודש שעבר שלחו ראשי הפנטגון בראשות שר ההגנה ג'יימס מאטיס לבית הלבן את תוכניתם החדשה למאבק בדאעש. התוכנית שרטטה בנקודות את האסטרטגיה שאמורה להביא להגדלת מספר הכוחות האמריקניים בסוריה. מטרת הכוחות, לפי התוכנית, לייעץ טוב יותר לכוחות המורדים שנתמכים על ידי וושינגטון ולהכין אותם למערכה החשובה ב-א-רקה נגד דאעש.

 

צבא ארה"ב הכין שורה של אפשרויות לחימה בסוריה, כולל הגדלת הסיוע הארטילרי, הגדלת מספר מסוקי האפצ'י ויותר אימון של הכוחות המקומיים.

 

גורמי ממשל אמריקניים אומרים שהקרב על א-רקה ייראה כמו המלחמה בעיראק השכנה, שבה מנהלים כוחות הצבא המקומיים לחימה עזה כדי לכבוש מחדש את העיר הצפונית מוסול מידי דאעש. בשעה שהכוחות העיראקיים נערכו לקרב על בירת דאעש בארצם, הצבא האמריקני הקים בסיסים מחוץ לעיר כדי שישמשו מוקדי לוגיסטיקה ואספקה ואתרי שיגור לארטילריה כבדה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נערכים לקרב הגדול בא-רקה. כוחות אמריקנים במנביג'
צילום: AFP
מומלצים