שתף קטע נבחר

משוחרר עסקת שליט נרצח בעזה: "ישראל אשמה"

אלמונים ירו למוות במאזן פוקהא, שהכווין פיגועים של חמאס בגדה המערבית מאז ששוחרר בעסקת שליט. היורים נמלטו ועדיין לא ברור מה המניע לחיסול. בחמאס כבר מפנים אצבע מאשימה לישראל

 

מאזן פוקהא ()
מאזן פוקהא

חיסול מסתורי ברצועת עזה: אלמונים רצחו אמש (ו') ביריות את מאזן פוקהא, איש חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט, ונמלטו מהמקום. האירוע התרחש ליד ביתו של פוקהא, שנורה בראשו, בשכונת תל אל-הווא בעזה ועדיין לא ברור מי אחראי לאירוע ומה המניע שעומד מאחורי הירי. בחמאס מאשימים את ישראל בחיסול של פוקהא.

 

פוקהא, שגורש במסגרת העסקה לרצועה, היה אחד ממכווני הפיגועים בגדה המערבית בשנים האחרונות במסגרת "מטה הגדה" של חמאס שכיוון מרצועת עזה חוליות צבאיות של הארגון בגדה המערבית.

 

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעת אבל בעקבות חיסולו של פוקהא, שמוגדר בה "מפקד". איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר וחליל אל-חיה הגיעו לבית החולים שיפא בעזה - לשם הובאה גופתו. כל הפלגים הפלסטיניים מפרסמים הודעות שקוראות לרדוף אחר המחסלים וחלקם קוראים גם להגיב על החיסול.

 

פוקהא, איש חמאס מהעיירה טובאס במקור, נשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת מחבל לבצע פיגוע התאבדות. המחבל התפוצץ באוטובוס של חברת אגד ליד צפת ורצח 9 בני אדם. הוא שוחרר מהכלא בעסקת שליט בשנת 2011 ועקב חומרת מעשיו הוא גורש לרצועת עזה.

 

פוקהא לא זנח לרגע את דרך הטרור והיה אחד ממייסדי "מטה הגדה" ברצועת עזה שפעל תחת פיקודו של בכיר חמאס סאלח אל-ערורי, השוהה בחו"ל ואחראי על הפעילות הצבאית של חמאס בגדה המערבית. שותפו של פוקהא לניהול המטה הוא עבד אל-רחמן רנימאת מהכפר צוריף ששוחרר גם הוא בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה.

 

השניים הקימו והכווינו חוליות צבאיות של חמאס בגדה מהרצועה. חלק לא מבוטל של החוליות הללו נחשפו בשנים האחרונות על-ידי השב"כ והחוליות הללו קיבלו מפוקהא ורנימאת פקודות לבצע פיגועים קשים נגד ישראלים כולל פיגועי התאבדות.

 


פורסם לראשונה 24/03/2017 22:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים