שתף קטע נבחר

הרגע המרגש: בן 5 חוזר לשמוע לאחר השתלה מהפכנית

ילד בן 5 שנולד ללא עצב שמיעה עבר בהצלחה במרכז הרפואי שערי צדק השתלת קוצב שמאפשר לו לשמוע. מדובר בהשתלה ראשונה מסוגה בישראל, שתאפשר להחזיר שמיעה למרבית החירשים חסרי עצב שמע

לראשונה בישראל הושתל בהצלחה שתל שמיעה לגזע המוח: מומחי המרכז הרפואי שערי צדק הצליחו להחזיר את השמיעה לילד בן 5 שנולד ללא עצב שמיעה. זאת בזכות התקנת שתל אלקטרוני בגזע המוח העוקף את עצב השמיעה החסר.

 

צפו ברגע המאושר שבו הילד שומע לראשונה בחייו:

 

 

הילד נולד עם חירשות כתוצאה מחסר של עצב השמיעה. מאז לידתו, הוא לא שמע קולות ולא יכול היה לעבור השתלת שבלול, בשל כך. בארה"ב מתבצע כבר מספר שנים טיפול בשתל חדשני המותקן באיזור מוגדר על גבי גזע המוח במקום גרעין השמיעה, ולמעשה עוקף את עצב השמיעה החסר.

 

לאחרונה בוצע בבית החולים שערי צדק הניתוח הראשון בישראל, בהשתתפות מומחים מארה"ב, ומנתחי נוירוכירורגיה ואף אוזן גרון.

 

ניתוח ההשתלה בשערי צדק. לראשונה בישראל ( ) ( )
ניתוח ההשתלה בשערי צדק. לראשונה בישראל

 

הניתוח עצמו בוצע במספר שלבים. בחלק הראשון נפתחה הגישה לכיוון גזע המוח על ידי מנתח אף אוזן גרון ולאחר מכן איתר הנוירוכירורג את המיקום הנכון והשתל, הדומה בצורתו למברשת זעירה, ומוקם על גזע המוח.

 

 ( ) ( )

 

קלינאי התקשורת ביצעו בדיקות אלקטרו-פיזיולוגיות שוטפות על מנת לוודא שהשתל נמצא במקום האופטימלי לקבלת תועלת שמיעתית מרבית ולא מגרה אזורים אחרים כמו אזורים מוטורים הנמצאים בסמיכות.

 

הניתוח עבר בהצלחה, ובבדיקה הראשונה שבוצעה, החל הילד לשמוע את הצלילים הראשונים בחייו. הוא שוחרר לביתו, ובחודשים הקרובים ימשיך לעבור שיקום ארוך. הרופאים צופים שיכולת הדיבור והתקשורת של הילד עם הסביבה, תמשיך להשתפר.


 


פורסם לראשונה 13/04/2017 10:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Cochlear  Ltd
השתל שאיפשר לילד לשמוע
צילום: Cochlear Ltd
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים