שתף קטע נבחר

החל ממחר סלקום תוזיל את כלל המכשירים הסלולריים ב-15%

בהמשך לחתימתו של שר האוצר על צו לביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים, מדווחת היום סלקום כי תוזיל ב-15% את מחירי הטלפונים הנמכרים אצלה

בעקבות ביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים, כרטיסי סים וסוללות לסמארטפונים, סלקום ודינמיקה סלולר הכריזו היום (ה') שהחל ממחר יוזילו את כלל המכשירים הנמכרים באתר האינטרנט של החברה וברשת דינמיקה ב-15% לפחות. החברה לא התייחסה בהודעתה למכשירים הנמכרים במוקדי השירות של סלקום על ידי נציגים פרונטליים. 

שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן ()
שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן
 

 

כאמור, בהמשך לחתימתו של שר האוצר, משה כחלון, אתמול על צו לביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים, מדווחת היום סלקום כי תוזיל ב-15% את מחירי הטלפונים הנמכרים אצלה. נראה שמדובר במהלך שיווקי מאחר ואין מדובר בהורדה בשיעור המכס ממחיר הבסיס של הפריט, אלא בהפחתה מהמחיר לצרכן.

 

יוני סבג, סמנכ"ל השיווק של קבוצת סלקום מסר בתגובה: "כשחקן מוביל בשוק הסלולר הישראלי הרואה את טובת הצרכן לנגד עיניו, החלטנו להוריד את מחירי המכשירים הסלולריים כבר ממחר בגובה מס הקניה ואף מעבר לכך. הצרכן הישראלי הוא זה שצריך ליהנות מביטול מס הקנייה. זו בשורה לצרכנים, ובדומה למהפכות שעשינו בתחומים אחרים שהובילו להוזלות משמעותיות, גם כאן אנו הראשונים להביא את השינוי".

מחירי סלקום לדוגמא ()
מחירי סלקום לדוגמא
 

המס יבוטל גם לייבוא אישי

נזכיר שעל ייבוא של טלפונים סלולריים יש לשלם כיום תוספת מס של כ-15% מעלות המוצר + המשלוח וכן תוספת של 17% מע"מ. כעת המס יבוטל, גם לייבוא אישי של צרכנים וגם לייבואנים מסחריים. עקב כך צפוייה הוזלה בשוק הסמארטפונים בישראל, אך מחירי ישראל עשויים להיות גבוהים יותר ממחירי חו"ל בשל תשלום מע"מ.

 

הפסד ההכנסות למדינה מהמהלך מוערך ב-450 מיליון שקל לשנה. יחד עם זאת, זה היה תחום עתיר הברחות. הן על-ידי יבואנים והן על-ידי צרכנים שלא מצהירים במסלול האדום בנתב"ג על מכשירים שקנו בחו"ל וכן לא תמיד מצהירים על מהות הקנייה גם בייבוא דרך האינטרנט. כל זאת במטרה להימנע מתשלום מס קנייה ומע"מ.

 

שר האוצר משה כחלון מסר בהודעה לעיתונות: "במסגרת תכנית 'נטו משפחה', חתמתי על צו שמוריד את מחירי מוצרי הסלולר בעשרות אחוזים. זו בשורה לצרכנים ולמשפחות. כולנו יודעים מה הם המחירים האמתיים של המוצרים האלו בחו"ל ולא נשלים עם המחירים הגבוהים שגובים כאן. במקום שבו ניתן להפחית מסים מבלי לפגוע בתעשייה המקומית – נעשה זאת, במטרה להוזיל את המחירים לצרכנים ולהקל על משפחות עובדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים