שתף קטע נבחר

צפו במשגר הימי הישראלי החדש: "8 רקטות במקביל לטווח של 150 ק"מ"

ה"טריגון", משגר רקטי חדש של תע"ש מערכות, יכול לפעול מספינות קרב ומתעלם מתנאי השטח כדי לאפשר דיוק מרבי. צפו בהדמיה

 

 

תע"ש מערכות מציגה בימים אלה בתערוכת הנשק הבינלאומית בסינגפור את ה"טריגון" - משגר רקטי לזירה הימית שיוכל לפעול מספינות קרב. המערכת מיועדת לפעילות התקפית של הכוח הימי לצד פעילות רב-זרועית. המשגר, שיכול לשמש מגוון של רקטות וטילים מהים למטרות ביבשה, נמכר לשני לקוחות זרים אולם טרם נרכש על ידי צה"ל.

 

המשגר יאפשר שיגור רקטות למטרות בקו החוף וכן ליעדים בעומק היבשה, לטווחים של עשרות קילומטרים בלי לחשוף את הכוחות ביבשה לאויב ומבלי לקרב את הספינה לטווח הנ"ט מהחוף. המערכת פותחה על בסיס אלמנטים קיימים של משגרים יבשתיים, ובוצעו בה התאמות שמאפשרות שימוש הייחודי במשגר בתווך הימי, הכולל טלטולים, נתזי גלים, מליחות ותנודות חזקות, בלי לפגוע בדיוק הפגיעה.

 

המשגר בפעולה. מכוון לשני כיוונים שונים (צילום: תע"ש מערכות) (צילום: תע
המשגר בפעולה. מכוון לשני כיוונים שונים(צילום: תע"ש מערכות)

הטריגון כוללת מחשב ירי מתקדם ומשוואת ירי שמודדת ומחשבת עבור הכוחות הלוחמים בים את הפרמטרים הנדרשים לירי מדויק, ובהם מיקום, מהירות, תאוצות, כיוון השיט ועוד. "יכולות המערכת לתקיפת ים-חוף, למשל עבור טילים מסוג EXTRA של תע"ש, היא מדויקת, בעלת טווח של 150 ק"מ ברמת דיוק של 10 מטר CEP (מדד המתאר את מידת הדיוק), ומסוגלת לשאת מטען במשקל של כ-120 ק"ג", אמרו בתע"ש מערכות, "כל משגר של מערכת הטריגון כולל שני מארזים עם ארבעה טילי EXTRA בכל אחד ובסך הכל שמונה טילים לכל מערכת שמכוונים לשני כיוונים שונים".

 

התקנת המערכת על כלי השיט פשוטה ואין צורך במערכות מכניות מורכבות. "התקנת המערכת, הפעלתה ותחזוקתה פשוטה וידידותית למשתמש, וניתנת לביצוע בקלות ובמהירות. המערכת פועלת ביום ובלילה בכל תנאי מזג האוויר", אמרו בתע"ש. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תע"ש מערכות
המשגר. שני לקוחות זרים כבר רכשו
צילום: תע"ש מערכות
מומלצים