שתף קטע נבחר

צפו: טיל שוגר מתימן לריאד לפני נחיתת טראמפ

המורדים החות'ים בתימן, בעלי בריתה של איראן הנלחמים בסעודיה, ירו טיל על הבירה הסעודית שעות לפני הנחיתה של נשיא ארה"ב בעיר. הסעודים יירטו אותו בדרך. בזמן השיגור: קריאות "מוות לישראל"

 

 
המורדים החות'ים בתימן פרסמו סרטון המתעד את הרגע שבו הם ירו בסוף השבוע טיל לעבר בירת סעודיה ריאד, שעות לפני הגעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשם. בסרטון נשמעים החות'ים, הקרובים באמונתם לעדה השיעית, קוראים "מוות לאמריקה, מוות לישראל! יקוללו היהודים!".
 
המורדים החות'ים, נזכיר, נלחמים בסעודיה ובבעלי בריתה בתימן, מדינה שבה מתחוללת מלחמת אזרחים. סעודיה וכמה מדינות ערביות נוספות הכריזו במרס 2014 על מבצע "סופה נחרצת" בתימן כדי למנוע מהחות'ים להשתלט על המדינה אחרי שאלה יצאו למסע כיבושים.
שיגור הטיל לריאד בסוף השבוע ()
שיגור הטיל לריאד בסוף השבוע

"מוות לאמריקה, מוות לישראל!". החות'ים מפגינים בצנעא בסוף השבוע (צילום: EPA) (צילום: EPA)
"מוות לאמריקה, מוות לישראל!". החות'ים מפגינים בצנעא בסוף השבוע(צילום: EPA)

החות'ים הם בעלי בריתה של איראן, יריבתה השיעית הגדולה של סעודיה. הסעודים הם מנהיגי העולם הסוני. החות'ים מקפידים לאורך כל השנים להפגין את שנאתם לישראל, ובסמלם מופיע הכיתוב "מוות לישראל". בעבר כבר פרסמו תיעוד של אנשיהם מתרגלים כיבוש "עמדות ישראליות".

 

המורדים החות'ים הודיעו ביום שישי בערב כי ירו טיל "בורקאן 2" לעבר ריאד, וכשעה אחר כך הודיעה הקואליציה הערבית בתימן כי אכן נאלצה ליירט טיל באזור מחוז א-רין, 180 קילומטרים מריאד. אין זו הפעם הראשונה שהחות'ים יורים טיל לעומק סעודיה: בפברואר האחרון הם הודיעו כי שיגרו טיל לעבר בסיס צבאי באזור ריאד, ואילו הסעודים טענו כי יירטו טיל ששוגר לעבר מכה, העיר הקדושה לאיסלאם. הסעודים מיירטים בדרך כלל את הטילים באמצעות טילי פטריוט.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בתגובה על ירי הטיל הבליסטי בשישי תקפו מטוסי הקואליציה הערבית שמובילה סעודיה בתימן יעדים באזור הבירה צנעא. בירת תימן עדיין נמצאת בשליטת המורדים החות'ים. לדברי הקואליציה, המשגר שבו נורה הטיל הושמד.

 

"המסר של ההתקפה הבליסטית שלנו על ריאד הוא שאנחנו מוכנים להגיב וממשיכים להיאבק בַתוקפנות", מסר דובר הכוחות התימניים הנאמנים לחות'ים.

פסים, כוכבים ונפט. מחאה נגד טראמפ בתימן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פסים, כוכבים ונפט. מחאה נגד טראמפ בתימן(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

טראמפ מקבל עיטור כבוד מהסעודים, אמש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ מקבל עיטור כבוד מהסעודים, אמש(צילום: רויטרס)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

ארגון טרור אחר העוקב אחרי ביקור טראמפ בסעודיה הוא חיזבאללה הלבנוני. ביום שישי, רגע לפני נחיתת טראמפ, הודיעו ארה"ב וסעודיה על הכנסת ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, המזכיר במראהו את נסראללה, לרשימת פעילי הטרור. הצעד אמור לגרור סנקציות כלכליות נגדו. ספי א-דין הוזכר בעבר כמי שעשוי לרשת את נסראללה ביום מן הימים.

 

אתמול השתתף ספי א-דין בטקס ודיבר על ביקור טראמפ בסעודי: "הכינוס האמריקני-ערבי-איסלאמי-מפרצי בסעודיה, שנקנתה בכסף, הוא הוכחה לחולשתם בחזית ולא הוכחה לכוחם. זו הוכחה שלארה"ב יש נשיא משוגע שרוצה לחפות על כשליו בארצו כדי לצבור הישגים דרך המיליארדים של סעודיה. מפגשי הפסגה האמריקניים-מפרציים אינם מפחידים אותנו. להפך, זה רק גורם לנו לצחוק עליהם יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים