שתף קטע נבחר

אחרי האירוע המוחי: אות "יקיר ירושלים" בהפתעה לרב עדין שטיינזלץ. תיעוד מרגש

חצי שנה לאחר שלקה באירוע מוחי חמור - רגע של נחת לחתן פרס ישראל ומגדולי הפרשנים בדורנו: ראש עיריית ירושלים הפתיע את הרב עדין שטיינזלץ כשהגיע לביתו להעניק לו באופן אישי את אות "יקיר ירושלים" שבו זכה, מאחר שהיה חלש מכדי להגיע לטקס בעצמו. "המחווה הזו ריגשה את אבי ושימחה את ליבו יותר מכל". צפו

 

לפני כחצי שנה לקה זוכה פרס ישראל, עיטור הנשיא ומגדולי הפרשנים בדורנו, הרב עדין (אבן ישראל) שטיינזלץ, באירוע מוחי שהוגדר "חמור". מאז הסתגר בביתו ונמצא בשיקום ארוך, ורק לאחרונה שב חלקית לעבודה והוא מגיה את כתביו החדשים. היום (ב') שעות ספורות לפני שנערך אירוע הענקת אותות "יקיר ירושלים", גמל לו ראש העיר, ניר ברקת, ביקור הפתעה – והעניק לו באופן אישי את האות. צפו בתיעוד המרגש - בלעדי ל-ynet.

 

<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. תעשו לנו לייק  >>  

 

נוכחים באירוע סיפרו כי הרב התרגש מאוד מהמעמד, ואף הודה לברקת שענד לו את האות והעניק לו את המדליה. מפאת חולשתו נבצר מהרב שטיינזלץ להשתתף בטקס החגיגי שנערך הערב במגדל דוד. "המחווה הזו ריגשה את אבי ושימחה את ליבו יותר מכל", העיד בנו, מני אבן-ישראל, העומד בראש המפעל התורני של אביו.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

"עבורי זהו כבוד גדול להעניק את אות 'יקיר ירושלים' למנהיג רוחני שכתביו יצאו מירושלים אל העולם כולו, ומיליוני אנשים יהודים ולא יהודים לומדים בספריו ומעיינים בהגותו", אמר ברקת לרב, והוסיף: "אתה מבטא באישיותך ובפועלך את הפסוק 'כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים'".

 

"אות לחיבור של אבא עם ירושלים"

"הענקת פרס 'יקיר ירושלים' לאבי מסמלת יותר מכל את החיבור העצום שבינו לעיר האהובה עליו ביותר, ובזאת מראה את הכבוד והכרת הטוב שרוכשת העיר לפועלו של אבי למען המדינה ולמען ירושלים", אמר מני שטיינזלץ, שהגיע לטקס לקבל את האות במקום אביו.

 

 

בין הנימוקים הרבים, קבעה ועדת הפרס בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר, יעקב טירקל: "בשנת 1965 הקים את 'המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים' בשכונת נחלאות. במסגרת פעילות המכון, עסק הרב במה שלימים נודע כמפעל חייו: 'תלמוד שטיינזלץ', אשר זכה לפופולריות ותורגם לשפות רבות. במקביל, כתב הרב כ-60 ספרים נוספים בתחומים שונים בעולם היידע היהודי, וגם ספרים אלה תורגמו לשפות רבות. הרב הקים מוסדות רבים, ביניהם 'מקור חיים', מוסדות חינוך המלמדים תורה ולימודיים כללים ברוח השקפת עולמו.

 

"בשנת 1989 הקים את הישיבה הראשונה במוסקבה שזכתה להכרת שלטונות ברית המועצות. שימש כעמית מחקר במרכז וודרו וילסון ללימודים בינלאומיים בוושינגטון, ובמכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון".

 

אלפי עמודי פרשנות

הרב עדין אבן ישראל-שטיינזלץ נולד בירושלים, בשנת 1937, למשפחה חילונית. בנעוריו החליט לחזור בתשובה והצטרף לחב"ד, ולאחר שלמד כימייה ופיזיקה באוניברסיטה העברית, עבד כמנהל בית ספר. 

 

ענד לרב את הסיכה: "אבא התרגש מאוד" ()
ענד לרב את הסיכה: "אבא התרגש מאוד"

 

בהמשך החליט להתמקד בכתיבה של ספרי יהדות רבים ומגוונים, שגולת הכותרת שבהם היא "גמרא שטיינזלץ" - תרגום מארמית וביאור של כל 2,711 דפי התלמוד הבבלי. בזכות היצירה התורנית המקיפה, זכה הרב אבן ישראל-שטיינזלץ בפרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988, וכן בעיטור הנשיא לשנת 2012.

 

למרות ההערכה הרבה לו זכה מיזם בציבור הדתי והחילוני, הגיב המגזר החרדי בחרם פומבי ואף בהשמצות. הבולט שבמתנגדים היה הרב אליעזר מנחם מן שך, המנהיג הבלתי מעורער של החרדים-הליטאים, אבל בסופו של דבר החרדים נכנעו והחלו לייצר גרסאות חיקוי של גמרות עם תרגום וביאור.

 

הרב זכה להכרה בינלאומית. המגזין "טיים" כינה אותו "משכיל של פעם במילניום", והוא נחשב כמקורב במיוחד לרבי מלובביץ', שעליו אף כתב את הספר "My Rebbe". לאחרונה, על סף גבורות (השנה יחגוג את יום הולדתו השמונים), סיים הרב את פירושו לחמשת חומשי התורה - וכן לנביאים ירמיה, ישעיה ויחזקאל ולספר תהילים. הוא תכנן לפרסם את פירושו גם לשאר הנביאים והכתובים.

 

עם בנו של הרב, מני אבן-ישראל העומד בראש מוסדות הרב ()
עם בנו של הרב, מני אבן-ישראל העומד בראש מוסדות הרב

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עונד לרב את הסיכה. "התרגש מאוד"
מומלצים