שתף קטע נבחר

צילום: אלכס קולומויסקי, EPA

"היא הייתה הלוחמת שלנו": החברות של הדס נפרדות

אחרי כל פיגוע נהגו חברותיה של הדס מלכא מגבעת עזר להתקשר אליה ולוודא שהיא בסדר. אתמול, דקות ספורות לאחר ששלחה בקבוצה סלפי מחויך משער שכם, הן התקשרו – אך היא לא ענתה. "היא אמרה: 'מי יתקרב אליי? מי יכול עליי? אני אוכלת את כולם, רק שינסו להתקרב"

  

 "תמיד היינו אחת בשביל השנייה. היא הלוחמת היחידה שלנו. היא הייתה הגאווה שלנו, הכתר שלנו, מלכה". כך סיפרה היום (שבת) בדמעות נופר סרוסי, חברתה של רס"ר הדס מלכא, שנרצחה אתמול במהלך הפיגוע בשער שכם בירושלים.

 

חברות הילדות מגבעת עזר סיפרו כי תמיד לאחר שהיה פיגוע בירושלים הן מיהרו להתקשר להדס ולוודא שהיא בסדר, אך אתמול, דקות ספורות לאחר ששלחה תמונות סלפי מחויכות בקבוצת הווטסאפ, היא לא ענתה לטלפון.

חברותיה של הדס מתקשות לעכל ()
חברותיה של הדס מתקשות לעכל

התמונה וההודעות האחרונות של הדס לחברותיה לפני הפיגוע ()
התמונה וההודעות האחרונות של הדס לחברותיה לפני הפיגוע

חברתה של הדס נופר סרוסי אמרה: "התעוררתי משינה ואמא שלי אמרה שהיה פיגוע בירושלים ושתבדוק. אמרתי לה 'איזה פיגוע? הדס עכשיו שלחה לי תמונה. הכול בסדר". בשלב הזה אמה של נופר הבחינה שמדובר בשער שכם. "אמרתי לאמא שלי שתפסיק לדבר שטויות. אין מצב שזה קרה לה", אמרה נופר. "כל פיגוע שהיה ישר סימסתי להדס לשאול אותה אם הכול בסדר והיא הייתה עונה. אתמול היא לא ענתה והתחלנו לכתוב בקבוצה ואולי היא הייתה רואה את ההודעה, אבל היא פשוט לא ענתה לנו".

 

"היא אמרה: מי יתקרב אליי? מי יכול עליי? אני אוכלת את כולם, רק שינסו להתקרב אליי", סיפרו החברות על הדס. "אנחנו עד עכשיו בטוחות שהיא תיכנס בדלת עם הצחוק שלה". הדס הותירה אחריה הורים, שלוש אחיות ושני אחים. היא תובא למנוחות הלילה ב-00:30 בבית העלמין באשדוד.

 

מלכא החלה את שירותה בחיל הים, אך נאבקה כדי לעבור לשרת במשמרת הגבול, שם הרגישה כי תוכל לתרום יותר למדינה. דודה, יעקב אבוטבול, סיפר בשיחה עם ynet: "היא לא רצתה להיות בחיל הים, היא רצתה שירות משמעותי, היא רצתה לתרום. היא הייתה פטריוטית שאין דברים כאלה".

 

לאחר שירות הקבע עבדה מלכא כמה חודשים בנמל אשדוד, אבל אז הוצע לה לחזור לקבע, והיא הסכימה ושבה למג"ב לפני כשנה ושלושה חודשים. לאחרונה ביקשה לסיים את השירות והתחילה קורס מדריכי כושר בווינגייט בכוונה לעסוק בתחום לאחר שחרורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים