שתף קטע נבחר

עקב הזיהום מעזה: נאסרה רחצה בזיקים ובאשקלון

משבר החשמל בעזה הוביל לקריסת מתקן השפכים ברצועה, והזיהום התפשט לחופי ישראל. משרד הבריאות אסר על רחצה בשני החופים בדרום. ראש העיר אשקלון: "זו שיא עונת הרחצה, הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא סגירת חופים"

 

 

משרד הבריאות אסר על רוחצים להגיע לחוף זיקים ולחוף הפארק הלאומי באשקלון עד להודעה חדשה, בשל זיהום שמגיע מרצועת עזה. הזיהום נוצר עקב משבר החשמל ברצועה, שהוביל לקריסת מתקן השפכים - ומי הביוב זורמים לישראל.

 

מלבד זיהום הים, השפכים של שכונות הרצועה זורמים דרך נחל חנון, נאגרים בחולות של מושב נתיב העשרה ומזהמים את האזור ואת מי התהום. אחת לכמה ימים מגיעות ביוביות ישראליות ושואבות את השפכים. בסוף השבוע פורסם כי ישראל תקים צינור חדש לקליטת מי שפכים של השכונות בצפון הרצועה, באזור מעבר ארז. משם יועברו השפכים לבריכות הביוב של קיבוץ ארז ואז למתקן טיהור השפכים של שער הנגב ושדרות.

חוף זיקים, היום (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
חוף זיקים, היום(צילום: רועי עידן)

 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

 (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

 

סובלים ממחסור החשמל ברצועת עזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סובלים ממחסור החשמל ברצועת עזה(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
בעקבות הודעת משרד הבריאות על איסור הרחצה בחופים שיגר ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למצוא בהקדם פתרון למשבר החשמל ברצועת עזה, או לחלופין למצוא פתרונות שיעצרו את זליגת השפכים הגולמיים לעבר שטח ישראל. "אנו מקבלים בשעות האחרונות התרעות על כך שמשבר החשמל בעזה עלול לפגוע בחופי הרחצה באשקלון. מים מזוהמים כבר פגעו בחופי הרחצה שמדרום לעיר, וכעת יש חשש שהזיהום יתפשט צפונה", כתב גלאם.

 

"ביקשתי לפני מספר דקות מראש הממשלה ומכל שרי הממשלה הרלוונטיים לנקוט פעולות מיידיות על מנת שהמשבר הזה לא יוביל לפגיעה בבריאות הציבור בישראל. אנחנו בשיאה של עונת הרחצה, והדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה הוא סגירת חופים. מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם בהתפתחויות", אמר ראש העיר.

פנה לראש הממשלה. ראש העיר אשקלון תומר גלאם ()
פנה לראש הממשלה. ראש העיר אשקלון תומר גלאם
   

המועצה האזורית חוף אשקלון מסרה כי "חוף זיקים אסור לרחצה בהוראת משרד הפנים ומשרד הבריאות. המצילים נמצאים בחוף ומונעים כניסת מתרחצים

למים". עוד ציינו במועצה כי יוצבו שלטים המודיעים שהרחצה אסורה.

 

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, פנה בשבוע שעבר בנושא הזיהום לרשות המים: "מן הראוי שמדינת ישראל תמקד מאמצים גדולים בהזרמת חשמל ייעודי למט"ש בבית לאהיא". מרשות המים נמסר בתגובה: "הרשות פועלת בעניין כאירוע חירום, כדי לעצור את זרימת השפכים המסיבית מתחום רצועת עזה לתחום מדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
חוף זיקים, היום
צילום: רועי עידן
מומלצים