שתף קטע נבחר

משפחת דיין רוכשת את מלונות אפריקה ישראל ב-413 מיליון שקל

לפני חצי שנה רכשו בני המשפחה מאפריקה ישראל ונץ ארבעה בתי מלון של החברה תמורת 530 מיליון שקל, וכעת הם משלימים את רכישת מלוא החברה. בבעלות אפריקה ישראל נמצאים, בין היתר, קראון פלאזה בתל אביב, אילת וירושלים, מלון בים המלח ומלונות בחיפה

אפריקה ישראל ונץ מכרו את מלוא ההחזקות שלהם בזרוע המלונות של אפריקה, שבה הם מחזיקים במשותף בחלקים שווים, למשפחת דיין. העסקה בוצעה בתמורה כוללת של 413 מיליון שקל, והיא נעשית בהמשך לעסקה מחודש דצמבר 2016, אז מכרו אפריקה ישראל ונץ למשפחת דיין ארבעה בתי מלון מתוך החברה תמורת 530 מיליון שקל.

 

עסקת המכירה של המלונות וכעת העסקה לרכישת כלל החברה מעניקות לשתי החברות תמורה כוללת של 943 מיליון שקל, כאשר חלקה של כל חברה הוא 471.5 מיליון שקל. בניכוי הלוואות בעלים והוצאות שונות, התזרים החופשי שיוותר לטובת מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל הוא 190 מיליון שקל, קצת מעבר למה שחזתה החברה בדו"ח תזרים המזומנים החזוי שלה. את העסקה מטעם אפריקה ישראל הוביל מנשה שגיב, סמנכ"ל הכספים של החברה.

 

בדצמבר 2016 מכרו כאמור אפריקה ישראל ונץ ארבעה מלונות (בהתחלה דובר על חמישה). העסקה כללה אז שני מלונות באילת (מלון be city ומלון לה פלאיה) שנמכרו תמורת 70 מיליון שקל ומלונות קראון פלאזה תל אביב וקראון פלאזה אילת שנמכרו ביחד תמורת 460 מיליון שקל. מלון קראון פלאזה בירושלים אמור היה להימכר תמורת 254 מיליון שקל, אך בעקבות תנאי מתלה (אישור ממנהל מקרקעי ישראל) העסקה לא בוצעה לבסוף.

 

כעת משפחת דיין רכשה את המלון בירושלים, כשלמעשה רכשה את החברה מלמעלה. למעט המלון בירושלים משפחת דיין רכשה עם החברה גם החזקה של 50% במלון בים המלח (ביחד עם אשטרום נכסים) ושלושה בתי מלון שאינם נמצאים בבעלות אפריקה מלונות אולם מופעלים על ידיה בחוזים ארוכי טווח. מדובר במלון הסיטי סנטר שמושכר מעזריאלי ועוד שני מלונות בחיפה, קראון פלאזה חיפה ו-Bay View.

 

באפריקה ישראל מנסים להגיע להסכמות עם משפחת סיידוף, שכרגע נותרה היחידה במירוץ לרכישת החברה ואף קיבלה תקופת בלעדיות של חודש ימים לביצוע משא ומתן. ההצעה של משפחת סיידוף מגלמת תספורת של 10%-20% על חוב של 2.6 מיליארד שקל עבור המחזיקים, וכוללת הזרמה מיידית של 505 מיליון שקל במזומן והנפקה של שתי סדרות אגרות חוב חדשות בהיקף כולל של 1.58 מיליארד שקל.

 

כמו כן, בהצעה נכללת הענקה של נכסים שונים עבור המחזיקים בשווי כולל של 125 מיליון שקל, ובהם קרקע ברוסיה בשווי 25 מיליון שקל, 2% ממניות אפריקה נכסים בשווי 42 מיליון שקל, 2% ממניות אפריקה מגורים בשווי 18 מיליון שקל ומניות דניה סיבוס בשווי 40 מיליון שקל.

 

אשר לדניה סיבוס, חברה פרטית בבעלות מלאה של אפריקה ישראל שמחזיקה בשליטה באפריקה מגורים, נקבע כי תצא להנפקה (או למהלך של הכנסת משקיע). ככל שתונפק (פעילות הסולו בלבד, ללא אפריקה מגורים), כל סכום שיתקבל מהנפקה בשווי של מעל 140 מיליון שקל יתחלק באופן שווה בין המחזיקים לבין החברה. במידה שלא תונפק, המחזיקים סתפקו במניות בשווי של 40 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים