שתף קטע נבחר

"מצלמות? אין מה לבדוק". מתפללים עדיין מחוץ להר הבית

המגנומטרים והמצלמות הוסרו, אבל בווקף קראו למתפללים להמתין עם החזרה להר. תפילות הצהריים היו מחוץ למתחם, והמוסלמים דורשים חזרה מלאה לסטטוס קוו - בלי מצלמות חכמות. גורם בווקף מאשים: ישראל חפרה במערה מתחת לכיפת הסלע בזמן היעדר המתפללים

 

אחרי הסרת המגנומטרים והמצלמות במנהלת הווקף עדיין מתלבטים אם לשוב לשגרה ולהורות למתפללים המוסלמים לשוב להר הבית. בווקף יגישו דו"ח ראשוני על השינויים שתבצע ישראל באזור הר הבית, ובינתיים קראו למתפללים שלא לחזור להר הבית. תפילות הצהריים התקיימו היום (ג') מחוץ למתחם ההר.

 

גורם בצוות הווקף שכותב את דו"ח הערכת המצב טוען שישראל ניצלה את אי הכניסה למתחם ההר כדי לבצע חפירה במערה שנמצאת מתחת לכיפת הסלע.

 

סלאח מסילוואן הגיע הבוקר להתפלל בהר הבית. "הגעתי עם הילדים שלי, כמו בכל יום, וחיכיתי לראות אם המופתי מסתפק בהסרת המגנומטרים ומודיע על סיום המחאה. עכשיו הווקף הודיע שלא. אי אפשר להשלים עם המצלמות החכמות שהולכים להתקין כאן, או עם הנוכחות המוגברת של כוחות המשטרה שעושים בדיקות וחיפושים גופניים לכל אישה – נערה או מבוגרת", סיפר.

מתפללים בשער האריות, היום ()
מתפללים בשער האריות, היום


 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"תראה כמה שוטרים יש כאן. למה? אנחנו דורשים לחזור למה שהיה לפני ה-14 בחודש. באנו לכאן כדי להתפלל, לא כדי לשחק כדורגל ולא בשביל בלגן או פיגועים. אין מה לבדוק", אמר סלאח. אהד, שגר במזרח ירושלים, הגיע גם כן הבוקר להר הבית והמתין להודעת הווקף.

 

"חיכינו לשמוע מה הווקף אמר ועכשיו הודיעו לנו שההחלטה היא שלא נכנסים להר", הוא מספר. "נכון שהסירו את המגנומטרים והמצלמות, אבל הולכים להתקין משהו יותר גרוע (המצלמות החכמות). אנחנו לא יכולים להסכים לשינוי הסטטוס קוו הזה. נמשיך להתפלל מחוץ להר, מול אל-אקצה, כמו בכל הימים האחרונים, עד שהמצב יחזור לקדמותו".

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
(צילום: אלכס קולומויסקי)
  

 

במשדר ynet הבוקר התראיין אביגדור קהלני, שהיה השר לביטחון פנים בממשלת נתניהו הראשונה, בזמן מהומות מנהרות הכותל ב-1996. "המגנומטרים זה דבר מתבקש, אבל יש לנו בעיה שאנחנו צריכים לתמרן בין שדה המוקשים הזה. כשאני הייתי השר לביטחון פנים ראינו את החפירות בהר הבית ובלענו את הרוק, כי ידענו שאם נפסיק את הפעולה שהתחילה לפני שנכנסנו לתפקיד הפעולה הזאת יכולה להצית את ההר.

 

"הם נכנעו מהר מאוד, הם מבינים את זה", אמר קהלני על החלטת הקבינט להסיר את המגנומטרים והמצלמות. "חכם לא נכנס למקום שפיקח יודע לצאת ממנו", הוסיף. "בוודאי שתדמיתנו בעולם נפגעת, ובעיני המוסלמים אין שום ספק בכלל, בסוף צריך להסתכל על היתרונות מול החסרונות. האם זה השיקול הנכון לרגע זה? האם הגענו לחוכמה? לא, אבל אנחנו צריכים להיות פיקחים כדי לצאת מפה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים