שתף קטע נבחר

משרד הבריאות בהנחיות חדשות: כך תוציאו ימי מחלה מהבית

הנחיות חדשות של משרד הבריאות מנסות להסדיר את התחום האפור של מתן אישורים בגין חופשת מחלה. בין החידושים ישנן הקלות לציבור כמו קבלת אישור מרחוק על היעדרות של עד ארבעה ימים ואיסור על כתיבת האבחנה הרפואית על גבי הטופס, ולצידן החמרות כמו איסור לתת אישור על מחלה שהתרחשה לפני חודש ומעלה

מבקרים במרפאה? אלה השאלות שכדאי שתשאלו:

 

משרד הבריאות הפיץ נהלים חדשים לרופאות והרופאים במטרה להסדיר את תחום מתן "תעודות מחלה" (טופס אישור מחלה) לעובדים ותלמידים. בין הנהלים: גם רופא מומחה יוכל להנפיק את האישור, לא תהיו חייבים לבקר אצל הרופא כדי לקבל את האישור, ויושתו הגבלות על מתן אישורים בדיעבד.

 

"עד היום הנפקת אישורי המחלה היו בתחום האפור", אומר ל-ynet הפרופסור שלמה וינקר, יושב ראש איגוד רופאי המשפחה. "תמיד הוצאנו אישורים ולא נדרשנו לבדוק אם המטופל דובר אמת או סתם מבקש להיעדר מהעבודה לכמה ימים. בנוסף, היו סוגיות לא ברורות כמו בקשות של מטופלים לקבלת אישור חודשיים ושלושה אחורנית, ומה הדין כשהבקשה נשלחת דרך האינטרנט, שההנחיות החדשות מסדירות".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

קראו גם:

בלי לראות רופא: כל חידושי האינטרנט של קופה"ח

הטריק המשתלם: למה כולם מבקשים חופשת מחלה ביום ו'?

הסוף להתרוצצויות? בקרוב: טופס 17 דיגיטלי

 

מה חדש: נהלי משרד הבריאות להסדרת אישורי מחלה

1. מעתה כל רופא/ה בקהילה יוכלו לנפק את האישור, ולא רק רופאי המשפחה והילדים. כך, למשל, אם תגיעו לבדיקה אצל רופא עיניים, אורתופד, גינקולוג, רופא עור או כל מומחה אחר - הם יוכלו לנפק לכם אישור מחלה.

 

2. מעתה תישאר מחלתכם חסויה ולא תיכתב על טופס האישור. יהיה נוסח קבוע בסגנון "עקב בעיה רפואית הרשומה בתיק הרפואי", והאבחנה שבגינה קיבלתם את חופשת המחלה לא תצוין.

 

3. לא תהיו מחויבים להגיע למרפאה כדי לקבל את האישור, כל עוד המחלה נמשכת עד ארבעה ימים והתרחשה עד חודש אחורנית ממועד הנפקת האישור. אישור מחלה על היעדרות של יותר מארבעה ימים יינתן רק במצבים מסוימים - כמו ניתוח, חבלה או טיפול מיוחד.

 

4. לא יהיה ניתן לקבל אישורי מחלה רטרואקטיביים לתקופה של מעל חודש ימים. לתקופה של חודש ומעלה יתאפשר לקבל אישור רק אם קיים תיעוד רפואי מאותה תקופה על מחלתכם, כמו ביקור במרפאה או אשפוז. בכל מקרה לא תתאפשר קבלת אישור מחלה מראש לתאריך עתידי.

 

5. משרד הבריאות מזכיר בההנחיות כי היעדרויות קצרות של עד ארבעה ימים מבתי ספר או גנים אינן מחייבות תעודת מחלה מרופא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מחלה קצרה? לא צריך להגיע לרופא
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים