שתף קטע נבחר

בול במטרה: תיעוד שיגור טילי פטריוט מבסיס פלמחים

במסגרת תרגיל של מערכת ההגנה האווירית שוגרו טילי פטריוט ופגעו במטרה - כלי טיס בלתי מאויש. "שיפרנו גם את החדות של האנשים וגם את האפקטיביות של המערכת", אמר מג"ד בפטריוט. צפו בשיגור וביירוט

 

 

 

כך נראה תרגיל ההגנה האווירית, שהוביל לכך שתושבים במרכז הארץ שמעו הלילה פיצוצים: טילי פטריוט שוגרו הלילה (יום ד') מבסיס פלמחים, במסגרת תרגיל של חיל האוויר שנועד לבחון את כשירות מערכות ההגנה האווירית אל מול איומים אוויריים. השיגורים צלחו, והמל"ט יורט. צפו בתרגיל.

 

במהלך השבוע האחרון נמסר מדובר צה"ל כי במסגרת התרגיל יישמעו פיצוצים מבסיס צה"ל במרכז, והודגש כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2017 ונועד לשמירה על כשירות וכוננות הכוחות. היום הותר לפרסום כי במסגרת התרגיל אומנו הכוחות הלוחמים במערכת הפטריוט, בחיזוק שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים במערך ההפעלה המבצעית של חיל האוויר ובמענה לאיומים השונים.

שיגור טיל הפטריוט (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
שיגור טיל הפטריוט(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

בין הכוחות המתרגלים לקחו חלק לוחמים וטכנאים של מערך ההגנה האווירית. בתרגיל הכשירות הנוכחי נבחנה גם יכולתה של מערכת הפטריוט להתמודד עם איומים מסוג כלי טיס בלתי מאוישים. סא"ל רז נחום, מפקד גדוד בפטריוט, אמר כי "במסגרת האימון שוגרו טילי פטריוט לעבר מטרות שדימו מטרות אוייב. תרגלנו חדירות במתארים שונים ובעצם דימינו את המתאר המבצעי".

 

הוא ציין כי "מדובר בהמשך ישיר לניסיונות בשנים האחרונות להפר את הריבונות של מדינת ישראל, ניסיונות שבהם המערך שיגר טילי פטריוט. אין ספק שאחרי האימון שביצענו שיפרנו גם את החדות של האנשים וגם את האפקטיביות של המערכת". סרן דוד עזאמי, מפקד סוללה, הוסיף כי האימון התבצע "על מנת לשפר את המיומנות שלנו והיכולות שלנו בלחימה ועל מנת להיות טובים יותר וחזקים יותר".

 

הפטריוט ("יהלום" בשמו העברי) נמצא בשירות חיל האוויר הישראלי משנת 1991, אז הובאה המערכת לארץ בבהילות במהלך מלחמת המפרץ הראשונה כדי לתת תשובה לאיום הטילים אותם שיגר צבא עיראק של סדאם חוסיין. כיום נחשבת מערכת הפטריוט לאחת ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות בעולם והיא מופעלת על-ידי מדינות כמו טורקיה, ערב הסעודית, מצרים, גרמניה, בלגיה ויפן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
השיגור, הלילה
צילום: דובר צה"ל
מומלצים