שתף קטע נבחר

ארה"ב על הנשק לחיזבאללה: "מביך כמה שמפקד יוניפי"ל לא מבין"

השגרירה באו"ם ניקי היילי תקפה את מפקד כוח האו"ם בלבנון, שהשבוע הדף את הביקורת מישראל ואמר שאין לו שום ראיה שנשק עובר לחיזבאללה. "הוא מפגין חוסר הבנה מביך בנוגע לפעולות חיזבאללה בכל הקשור לנשק", אמרה היילי

שגרירת ארצות הברית באו"ם,ניקי היילי, מתחה אמש (ו') ביקורת חריפה על האופן שבו נוהג ארגון האומות המאוחדות בארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, המאיים על ישראל.

 

במסיבת עיתונאים אמרה היילי כי יוניפי"ל, הכוח של האו"ם האחראי לפקח על המתרחש בדרום לבנון, אינו עושה עבודה יעילה נגד ארגוני טרור כגון חיזבאללה.

 

היילי תקפה אישית את מפקד כוח יוניפי"ל, מייקל בירי מאירלנד, ואמרה: "הוא מפגין חוסר הבנה מביך בנוגע לפעולות חיזבאללה בלבנון בכל הנוגע לנשק".

ניקי היילי. "איראן כבר שיקרה" (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ניקי היילי. "איראן כבר שיקרה"(צילום: MCT)

היילי השמיעה את הדברים אמש אחרי שהשבוע הדף מפקד יוניפי"ל את הביקורת של ישראל על תפקוד הכוח שלו ואמר כי ליוניפי"ל אין שום ראיה שנשק מועבר באופן בלתי חוקי לאזור דרום לבנון הנשלט על-ידי חיזבאללה: "אנחנו פעילים מאוד באזור הזה, ואם היה שם מצבור גדול של נשק – היינו יודעים על כך". הוא אמר כי כוח יוניפי"ל הצליח לשמור על השלום בגבול ישראל-לבנון במשך יותר מעשור ומנע כל היווצרות של "אי הבנה" בין ישראל לחיזבאללה.

 

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לחדש את המנדט של הכוח, שיפוג ב-31 באוגוסט. יוניפי"ל, חשוב לציין, אינו פרוס בגבול סוריה, שלפי הערכות איראן מעבירה דרכו לחיזבאללה כלי נשק רבים.

דרום לבנון. מפקד יוניפי"ל בטוח: "היינו יודעים אם היה עובר נשק" (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
דרום לבנון. מפקד יוניפי"ל בטוח: "היינו יודעים אם היה עובר נשק"(צילום: דובר צה"ל)

במסיבת העיתונאים אמש תקפה היילי גם את הפטרון הראשי של חיזבאללה, איראן. היילי אמרה כי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עושה עבודה טובה בכל הקשור לצורך לוודא שאיראן עומדת בהסכם הגרעין שעליו חתמו איתה המעצמות, אולם היא הדגישה גם כי איראן אינה מספקת לפקחים גישה לאתריה הצבאיים.

 

היילי הדגישה כי לאיראן יש היסטוריה ארוכה של שקרים בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

 

קודם לכן אתמול דווח באיראן כי המפקד החדש של צבא איראן, עבד א-רחים מוסווי, הצהיר שבעוד 25 שנה ישראל לא תהיה קיימת. סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי באירוע בעיר קום שלשום אמר מוסווי כי מעשי הקרבה כגון אלה של מוחסן חוג'ג'י, יועץ איראני לצבא סוריה שנחטף ונרצח על-ידי דאעש, ימנעו מ"המשטר של תל-אביב" להתקיים בעוד 25 שנה.

 

מוסווי אמר כי איראן היא סמל להתנגדות להגמוניה עולמית וכי העולם כולו הבין כבר שאי אפשר להכניע את איראן באמצעים צבאיים. הוא איים: "מדינה כלשהי יכולה להחליט לפתוח במלחמה נגד איראן, אבל עליה לזכור שאיראן היא שתקבע כיצד לסיים את המלחמה הזו והיא שתקבע את תוצאות המלחמה הזו".


פורסם לראשונה 25/08/2017 19:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי
צילום: MCT
מומלצים