שתף קטע נבחר

לינוי אשרם זכתה במדליית ארד בקרב-רב

היסטוריה באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בפזארו: הישראלית הפכה לראשונה שעולה על הפודיום בגמר הקרב-רב, אחרי שקיבלה ציונים גבוהים בתרגילי הסרט, החישוק והכדור. זו המדליה השנייה שלה בתחרות, אחרי שזכתה בארד גם בגמר הסרט

 

 

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
אשרם והאחיות אברינה על הפודיום(צילום: עמית שיסל)

 

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
היסטוריה ישראלית באיטליה. אשרם(צילום: עמית שיסל)

 

עשתה היסטוריה. המתעמלת לינוי אשרם זכתה הערב (ו') במדליית ארד בגמר הקרב-רב באליפות העולם בהתעמלות אמנותית, הנערכת בפזארו שבאיטליה. אשרם הפכה לישראלית הראשונה אי פעם שמגיעה לפודיום בתחרות הקרב-רב היוקרתית - היחידה שבה מחלקים מדליות במשחקים האולימפיים. מדובר בהישג השיא בהיסטוריה של הענף בישראל.

 

את מקצה המוקדמות סיימה אשרם בת ה-18 במקום השלישי הכללי, והערב היא הוכיחה שהיא לגמרי שווה אותו. המתעמלת הצעירה הציגה תרגילים ברמה גבוהה מאוד במכשירי הסרט, החישוק והכדור, ולמרות שהפילה את האלות בתרגיל האחרון הציון הסופי שלה, 70.025 נקודות, הספיק לה כדי להתברג בשלישייה המובילה.

 

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
הציגה רמה גבוהה לאורך כל הערב, כמעט. אשרם מרחפת(צילום: עמית שיסל)

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
גם בחישוק אשרם לא איכזבה(צילום: עמית שיסל)

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
אשרם והכדור באוויר(צילום: עמית שיסל)

 

ההישג הנפלא של אשרם מציב אותה ללא ספק כאחת המועמדות המובילות לזכות במדליה אולימפית, במשחקים הקרובים בטוקיו שייערכו בעוד שלוש שנים.

 

בינתיים אפשר להתפעל מההופעה הנהדרת שלה היום, שהביאה הרבה נחת לספורט הישראלי. מדובר במדליה השנייה של אשרם באליפות אחרי הארד בו זכתה בגמר הסרט.

 

 

כל מה שרציתם לדעת על התעמלות אמנותית

התעמלות אמנותית היא תת ענף במסגרת ענף ההתעמלות, ונכנסה לראשונה למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 1984. בהתעמלות אמנותית מתחרות נשים בלבד והן מבצעות תרגיל המבוסס על אלמנטים ספורטיביים מתחום ההתעמלות ואלמנטים ריקודיים תוך שימוש במכשירים שונים: סרטים, אלות, כדור, חישוק.

 

על כל תרגיל מקבלת המתעמלת ניקוד מחבר השופטים על סמך מידת הדיוק, דרגת הקושי של התרגיל, איכות הביצוע, אלמנטים שונים שביצעה ועוד. גם לכוריאוגרפיה ולהרמוניה של המתעמלת עם המוזיקה שבחרה יש חשיבות. בנוסף, ישנה גם תחרות קבוצתית שבה מתחרות חמש מתעמלות יחדיו.

 

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
בקרב-רב לכל תרגיל יש חשיבות(צילום: עמית שיסל)

 

קטגוריית הקרב-רב היא הקטגוריה היחידה שבה מתחרות המתעמלות באולימפיאדה. בקרב-רב מוענק ניקוד על כל אחד מארבעת התרגילים. המתעמלת שצוברת את מירב הניקוד בסיכום כל התרגילים היא המנצחת.

 

השליטה האבסולוטית בענף ההתעמלות האמנותית היא רוסיה, שזכתה עד היום בעשר מדליות זהב, ארבע מדליות כסף ושתי מדליות ארד במשחקים האולימפיים. ספרד, הנמצאת אחריה בטבלת המדליות של כל הזמנים, זכתה במדליית זהב אחת ובשתי מדליות כסף. באולימפיאדה ההנחה הרווחת היא שמדליות הזהב והכסף שמורות למתעמלות הרוסיות וליתר המתעמלות נותר להיאבק על מדליית הארד.

 

אשרם הצליחה להתעלות על קודמותיה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אשרם הצליחה להתעלות על קודמותיה(צילום: אורן אהרוני)

 

בישראל הענף ידע הצלחות רבות בשנים האחרונות והפך לאחד מהענפים האולימפיים המובילים. פורצת הדרך הייתה אירה ריסנזון שבאולימפיאדת בייג'ינג הפכה למתעמלת הישראלית הראשונה המעפילה לגמר הקרב-רב בו סיימה תשיעית. אחרי ריסנזון הגיעה נטע ריבקין, שכבר עלתה מדרגה אחת למעלה. בנוסף לגמר אולימפי בלונדון בו דורגה שביעית היא זכתה גם במדליית ארד באליפות העולם ובמדליית כסף באליפות אירופה. כעת נראה שאשרם מצליחה אף להתעלות על קודמותיה.

 

גם בתחרות הקבוצתית הנבחרת הישראלית קוצרת הצלחות כשבשלוש האולימפיאדות האחרונות העפילה הנבחרת לגמר. בלטה במיוחד הנבחרת האחרונה שזכתה במדליית כסף באליפות העולם ובשלוש מדליות באליפות אירופה שנערכה בארץ כולל מדליית זהב בתרגיל החישוקים והאלות.

 

מהלך הגמר

בגלל המיקום של אשרם במוקדמות היא שובצה לקבוצת המתעמלות השנייה, בה לוקחות חלק 12 הטובות ביותר מתוך 24 המתעמלות שהגיעו לגמר. תרגיל הסרט שלה היה נקי מטעויות וזיכה אותה בתשואות רבות מהקהל.

 

גם אשרם עצמה הייתה מרוצה וזכתה לחיבוק חם מהמאמנת שלה איילת זוסמן. הציון שקיבלה - 17.1 נקודות - היה גבוה מהציון אותו קיבלה אתמול בגמר הסרט (16.650 נקודות).

 

אליפות עולם (צילום: עמית שיסל)
רמה גבוהה לאורך כל הערב, פרט לתרגיל האחרון(צילום: עמית שיסל)

 

  (צילום: עמית שיסל)
(צילום: עמית שיסל)

 

היכולת הנהדרת של אשרם נמשכה גם במכשיר החישוק, שנחשב לחזק ביותר שלה. היא הצליחה לקבל בו ציון גבוה של 18.375 נקודות. בתרגיל הכדור הציגה אשרם את האלמנטים המוכרים שלה, שכוללים סיבוב שלו על האצבע. גם הוא היה נקי מטעויות, והיא קיבלה עליו 17.4 נקודות.

 

תרגיל האלות, האחרון של אשרם, היה פחות מוצלח מבחינתה. היא הפילה את המכשיר, אבל בסופו של דבר קיבלה 17.150 נקודות ונשמה לרווחה. בסך הכל קיבלה אשרם 70.025 נקודות - שהספיקו לה למדליה! במדליית הזהב זכתה הרוסייה דינה אברינה, עם 74.700 נקודות. אחותה התאומה ארינה זכתה במדליית הכסף עם 73.450 נקודות. 


פורסם לראשונה 01/09/2017 19:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שיסל
לינוי אשרם
צילום: עמית שיסל
מומלצים