שתף קטע נבחר

חוק המואזין נוסח סין: 1,000 רמקולים הוסרו ממסגדים

אזרחים ממחוז נידח בסין התלוננו על מטרד רעש מהמסגדים. השלטונות הורו מיד: להסיר רמקולים השייכים למיעוט המוסלמי באזור, שכולל "רק" 10.5 מיליון תושבים

 

בתוך שלושה ימים הוסרו 350 רמקולים (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
בתוך שלושה ימים הוסרו 350 רמקולים(צילום: אסף מגל)

ישראל הואשמה בפגיעה בחופש הדת וספגה ביקורות, בעיקר מהעולם המוסלמי, על חוק המואזין שמטרתו להגביל את השימוש ברמקולים במסגדים בשעות הלילה.

 

אלא שכעת הקהילה הבינלאומית והעולם המוסלמי שותקים כאשר ממשלת סין נוקטת צעדים חמורים בהרבה נגד הרמקולים במסגדים באזור האוטונומי של המיעוט המוסלמי החְוֵוי במחוז צ'ינגהאי במערב סין.

 

על פי שגרירות ישראל בסין, באחרונה הורו השלטונות באזור הנידח על איסור שימוש ברמקולים ועל הסרה של יותר מ-1,000 רמקולים ממסגדים שונים. האיסור נקבע לאחר שאזרחים רבים פנו לפקחים מהמשרד המקומי לאיכות הסביבה בתלונות על רעש ועל מטרד ציבורי. הפקחים לא איחרו לבצע את עבודתם והרמקולים הוסרו מ-355 מסגדים בתוך שלושה ימים.

 

החְוֵוי או ח'ואי הם מיעוט אתני מוסלמי בסין, החי בעיקר בצפון-מערב המדינה ובמרכזה. אף על פי שמדובר בבני מיעוטים, במפקד שנערך בשנת 2011 נספר כי בסין חיים כ-10.5 מיליון מבני החווי. לבני המיעוט מוקצית אוטונומיה, אולם מרביתם אינם מתגוררים בנפרד מבני האן, קבוצת הרוב בסין.

 

 

הסרת הרמקולים לוותה בתגובות רבות ברשתות החברתיות. מצד אחד, אזרחים מוסלמים טענו לחוסר סובלנות של השלטונות כלפי המסורת המוסלמית, אולם מנגד, רבים אחרים הביעו תמיכה במעשה ועודדו להרחיב את ההוראה גם לאזורים נוספים בסין.

 

העיתון "גלובל טיימס", שדיווח על הסרת הרמקולים, ציין כי הסרתם מהמסגדים היא נושא בעל מורכבות גם במקומות נוספים בעולם. העיתון הזכיר שהמדינות שבהן עלה הנושא לסדר היום היו אינדונזיה, ערב-הסעודית, הודו, גרמניה וארצות-הברית אך לא ציין דבר על ישראל - מה שאולי מלמד על כך שבעיני מיליארד סינים אנו לא משתווים אפילו למחוז אחד נידח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים