שתף קטע נבחר

פרשת הצוללות: נעצר יועצו לשעבר של שטייניץ במשרד האוצר

האיש הובא לחקירה במשרדי להב 433 במסגרת חקירת פרשת הצוללות. הוא שימש כיועצו של שטייניץ בתקופתו כשר אוצר ועזב אותו ב-2011 לטובת תפקיד בכיר בקרן השקעות ששלטה בעבר על חברה ציבורית גדולה בישראל. היועץ ישוחרר למעצר בית של 5 ימים

עוד עצור מהכוורת של השר שטייניץ: חוקרי יחידת להב 433 עצרו היום (א') במסגרת חקירת פרשת הצוללות אדם שהיה כיועצו של שר האנרגיה יובל שטייניץ בעת שכיהן כשר אוצר. הוא נעצר בחשד לעבירות שהתרחשו לפני כמה שנים ונחשפו כעת בעקבות עדותו של עד המדינה מיקי גנור ובעקבות חקירת מעורבים נוספים בכוורת של שטייניץ. היועץ ישוחרר למעצר בית של 5 ימים בהתאם לסיכום שהושג בין חוקרי להב 433 לעורכת דינו זיוה אגמי. גם היועץ האסטרטגי נתי מור, שחשוד בתיווך לשוחד והעברת כסף לעובד ציבור, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

 

ב-2011 עזב העצור החדש את תפקידו כיועצו של שטייניץ לטובת תפקיד בכיר בקרן השקעות פרטית גדולה, שהחזיקה בעבר בשליטה בחברה ציבורית גדולה בישראל.

 

עורכת דינו של החשוד, זיוה אגמי, מסרה: "מרשי משתף פעולה באופן מלא עם חוקריו ואין לו מה להסתיר".

עו"ד זיוה אגמי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד זיוה אגמי(צילום: מוטי קמחי)

מוקדם יותר נחקר באזהרה איש עסקים המקורב מאוד לשר האנרגיה שטייניץ. חקירתו יצאה לפועל גם כן בשל עדותו של גנור. המקורב אינו הנחקר היחיד בסביבתו של שטייניץ בפרשה; בשבוע שעבר נעצר יועצו הפוליטי רמי טייב, שנחשד בפרשה בקבלת שוחד, בתיווך לשוחד בין איש עסקים לאיש ציבור מכהן ובהלבנת הון.

 

מלבדו נעצר גם דוד שרן, ששימש ראש לשכתו של שטייניץ בעת שהאחרון כיהן כשר האוצר ולאחר מכן מונה לתפקיד ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אדם נוסף הקשור לשטייניץ הוא אחד הנחקרים המרכזיים בפרשה - אבריאל בר יוסף, לשעבר המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי, שכבר נעצר בעבר במסגרת הפרשה.

 (צילום: שאול גולן, דנה קופל) (צילום: שאול גולן, דנה קופל)
(צילום: שאול גולן, דנה קופל)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

בר יוסף שימש מנהל ועדת חוץ וביטחון בזמן ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה. בעודו שר אוצר מינה שטייניץ את בר יוסף ליו"ר נמל חיפה. בסוף השבוע נערכו בלהב 433 ישיבות מקצועיות לקראת זימון שטייניץ למסור עדות. 

  

פרשת הצוללות, המכונה גם "פרשת כלי השיט" או "תיק 3000", עוסקת בחשד לשוחד רחב היקף שניתן לשורת עובדי ציבור בכירים סביב עסקת רכש כלי שיט מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ ואחזקתם. עד המדינה מיקי גנור, שהיה נציג התאגיד הגרמני, סיפק למשטרה מידע על פעילות השוחד לכאורה. בין החשודים הנוספים מפקד חיל הים לשעבר האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, השר לשעבר מודי זנדברג ומפקד שייטת 13 לשעבר שי ברוש. את גנור ייצג עורך הדין דוד שמרון, איש סודו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה נתניהו. גם שמרון חשוד בפרשה - אך לא בשוחד. 


פורסם לראשונה 10/09/2017 13:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
יובל שטייניץ
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים