שתף קטע נבחר

מציאות מדומה: כך תקבלו הדמיה אמיתית ככל האפשר

אם אתם מחליפים מטבח, עורכים שיפוץ מאסיבי בבית או נמצאים בשלבי בנייה, ייתכן שתרצו להיעזר בשירותי הדמית תלת-מימד ממוחשבת. כדי שההדמיה תשקף את התוצאה הסופית, אתר "המקצוענים" עם הטיפים

בעידן הדיגיטלי, לפני שמתחילים בבנייה, שיפוץ או אפילו בהחלפת מטבח – נעזרים בהדמיה. ישנן אפליקציות שמאפשרות ביצוע הדמיה באופן עצמי וקיימים בעלי מקצוע שזה תחום ההתמחות שלהם. כדי להבטיח שההדמיה הממוחשבת בתלת-מימד תהיה אכן דומה לתוצאה הסופית, ולא פנטזיה שתישאר על הנייר (או הטאבלט) – הנה כמה דברים שחשוב שתקפידו עליהם.

 

עוד כתבות בנושא:

סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?

צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבע

שיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה

 

דאגו לבקש הדמיה מכמה זוויות שונות  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
דאגו לבקש הדמיה מכמה זוויות שונות (צילום: shutterstock)

מי מבצע בדרך-כלל את ההדמיה הממוחשבת?

"לרוב ההדמיה מתבצעת על-ידי מעצב פנים או על-ידי חברה חיצונית עמה עובד המעצב, אשר בדרך-כלל משתמשת בתוכנות הדמיה מתקדמות יותר", אומר לאור קאל הלירז, מ-cube, מכון ללימודי עיצוב פנים. "אם מזמינים מטבח מחברת מטבחים, לרוב זה יהיה מעצב שעובד עם החברה".

 

אם יש לכם אפשרות לבחור את המעצב או את מי שיבצע לכם את ההדמיה בסופו של דבר, כדאי שתבחרו אותו בחוכמה. מדוע? מפני שכשמדובר בהדמיה לבית שלכם, אשר אתם משקיעים ממיטב חסכונותיכם בבנייה או בשיפוץ שלו, תרצו מישהו שיצליח להיכנס לראש שלכם ואשר יש לכם כימיה איתו. זכרו שההדמיה תהווה את הבסיס לכל השאר.

 

"תקשורת טובה יכולה לגשר על כל מחלוקת שתיווצר במהלך התהליך", אומר קאל הלירז. "כדי לבדוק האם המעצב מתאים לכם, בקשו לראות מספר הדמיות אחרות שביצע, והאם אתם מתחברים באופן כללי אל הסגנון שלו. בנוסף, אל תתביישו לשאול שאלות ולרדת לפרטים. בדקו עד כמה הוא סבלני ועד כמה הוא מדבר בשפה שלכם וקשוב לכם".

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

הגיעו עם מידות מדויקות לפגישת העבודה  

"חשוב להגיע עם מידות מדויקות של החלל עבורו תרצו לבצע את ההדמיה", מסביר קאל הלירז. "רמת הדיוק במידות היא שתקבע אם ההדמיה תצא מקצועית או לא. המידות חייבות לכלול אורך, רוחב, גובה ועומק תוך התייחסות לנישות קיימות ולבליטות של עמודים בקירות".

 

כיצד לבצע את המדידה? "האמצעים הביתיים הם מטר מדידה (עדיף באורך של 5 מטרים, לשם מדידה רציפה ונוחה יותר)", אומר קאל הלירז. "ישנו כלי מדידה נוסף שהוא מטר לייזר. הוא מאפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד, אך עלותו כמה מאות שקלים (או במחיר מופחת יותר באתרי האינטרנט השונים). אפשרות שלישית, היא להזמין את בעל המקצוע שאמור לבצע את העבודה בסופו של דבר, אם כבר יודעים במי מדובר עוד לפני שלב ההדמיה".

 

תמונות מכמה זוויות יאפשרו הדמיה מדויקת יותר

בנוסף למידות, כדאי להגיע עם תמונה ברורה של החלל הרלוונטי. "מידות בשילוב תמונה ממחישה יאפשרו תוצאה טובה יותר של ההדמיה", אומר קאל הלירז. "כדאי לצלם את השטח מכמה זוויות שונות כדי לאפשר למי שעורך את ההדמיה להתרשם בצורה הרחבה ביותר מתנאי השטח הקיימים. לעתים, גורם שלא לקחתם בחשבון, יכול להיות משמעותי עבורו".

 

בחירת סגנון ותיאום ציפיות מראש

עיצוב הוא עולם רחב ומלא באפשרויות שונות. קיימים סגנונות רבים, השונים בצורה משמעותית האחד מהשני. זכרו שאתם אלו שתצטרכו לחיות שנים ארוכות בחלל זה, והשקיעו בשלב בחירת סגנון העיצוב.

 

"כדי שהבית ישרת נאמנה את הגרים בו, כדאי לעשות שיעורי-בית: לעבור על מגזינים בתחום עיצוב, לקבל השראה מאתרי עיצוב שונים ברשת ולבקר באולמות תצוגה", אומר קאל הלירז. "מומלץ לבדוק מקרוב את החומרים, את הכלים הסניטריים ואת הגוונים השונים כפי שהם נראים במציאות. כך, הבחירה תהיה חכמה יותר. לאחר שיש לכם תמונה כללית של הסגנון שאתם מעוניינים בו, ואף מספר דוגמאות מצולמות, הציגו אותם בפני המרנדר (איש ההדמיות). זכרו שאופנה היא חולפת, ובשלבי הבחירה של אלמנטים שיישארו אתכם למשך שנים ארוכות, כדאי שתבחרו בסגנון שאתם מאוד אוהבים ואשר סביר להניח לא יימאס עליכם כעבור זמן קצר".

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

היצמדות לפלטת הצבעים שבחרתם

"בהדמיה הכל יכול להיראות נהדר: חיפוי הפורניר שעל הדלתות, שטיח החבלים שמתחת לשולחן הזכוכית ומשטח השיש", מסביר קאל הלירז. "במציאות, התוצאה יכולה להיראות שונה בשל העובדה שפלטת הגוונים של תוכנות ההדמיה הממוחשבות (CMYK), שונה מהגוון שיתקבל בסופו של דבר על המשטח הקיים. גוון הקיר, למשל, ישתנה בהתאם לספיגת הצבע על הקיר הקיים. כדי להתקרב ככל הניתן לתוצאה הסופית, חשוב לבקש מאיש ההדמיות להיצמד למניפת הגוונים הרצויה שבחרתם".

 

איך עושים זאת? "במהלך ההכנות לקראת השיפוץ מסתובבים בחנויות ולוקחים דוגמאות במהלך שלבי בחירת החומרים השונים", אומר קאל הלירז. "כדאי להביא את חומרי הגלם לאיש ההדמיות: פיסה של בד, דוגמאות אריחים של הריצוף וחיפויי הקירות. חברות הקרמיקה, נוהגות לתת גם תמונה הכוללת את הצבע המדויק של הדוגמה שנבחרה. איש ההדמיות יודע להמיר את הגוונים במחשב לגוון הסופי שיתקבל".

 

האם יש מספיק שטחי אחסון? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
האם יש מספיק שטחי אחסון?(צילום: shutterstock)

אל תסתנוורו מעיצוב המטבח – בדקו את גודל שטח האחסון בפועל  

"חברות המטבחים עושות שימוש בבלוקים קבועים שמוכתבים מראש", מציין קאל הלירז. "כלומר, לא משנה מה גודל המטבח שלכם, בסופו של דבר סביר להניח שתקבלו מטבח בצורת האות ר' או האות ח'. מכאן, שהיצירתיות אינה קיימת בהדמיות של מטבחים שתוכננו לייצור המוני".

 

לדבריו, "כאשר מזמינים מטבח מנגר, המצב עשוי להיות שונה משום שהוא עובד עם מידות קיימות בשטח. כשמבצעים הדמיה אצל חברת מטבחים, צריך להתאים אותה לחלל קיים. בנוסף, צירי דלתות אינם נראים בהדמיה. זאת, מפני שברגע שהארון פתוח, והצירים חשופים, ההדמיה פחות אסתטית ולפיכך פחות 'מוכרת'. לכן, בדרך-כלל מראים בהדמיות את הארון כשהוא במצב סגור או פתוח (ללא דלתות)".

 

בסופו של דבר, הארונות יכולים להיראות קטנים יותר במציאות ובעלי שטח אחסון מאוד מאכזב. זאת, מפני שמנגנוני פתיחת דלתות של קלאפות, 'גונבים' שטח. קאל הלירז: "חשוב לתכנן מראש את שטחי האחסון בהתאם לשטח הנטו שיישאר בפועל. לעתים אנו מסונוורים מהעיצוב, ולא שמים לב לסוג הצירים של הדלתות, ובסופו של דבר נפגעים מכך ביומיום. ציר נחשב למוצר של תעשייה כבדה, ולכן אנו לא נוטים לייחס לו חשיבות, אבל הוא קריטי בארונות צרים. אם כל המנגנון תופס כמה ס"מ, שווה לבדוק אם הוא בכלל משתלם. במטבח שגודלו פחות מ-15 מ"ר, כלל לא מומלץ שימוש בקלאפות".

 

בקשו כמה אפשרויות בחירה

"לרוב, המעצב יעשה הדמיות בהתאם לדרישות שלנו ובהתאם לרעיונותיו וליצירתיות שלו", מסביר קאל הלירז. "מכיוון שהוא בעצם מפרש את הבקשות שלנו, בהתאם לתפיסת עולמו ולטעמו האישי כדאי מאוד לבקש מספר אפשרויות בחירה שונות אשר יפחיתו את הסיכוי להתאכזב מהתוצאה. כך, תוכלו להתרשם מכמה כיווני עיצוב שונים ולבחור בסקיצה מסוימת או בשילוב של כמה סקיצות".

 

בקשו כמה זוויות צילום של ההדמיה  

"בחירת זווית צילום של ההדמיה יכולה להטעות ולהיראות הרבה יותר טוב מאשר התוצאה הסופית", מדגיש קאל הלירז. "ממש כפי שמצלמים דוגמנית מהזווית הטובה שלה, כך גם בחירת זווית צילום בהדמיה עושה את כל ההבדל. כדי לקבל הדמיה כמה שיותר נאמנה למציאות, חשוב לבקש מאיש ההדמיות לפחות 4 זוויות צילום שונות. אם למשל אתם מזמינים הדמיה של מטבח, תרצו לראות מה יהיה המרחק של כסאות הבר של אי העבודה במטבח מהספה בסלון. בחירת זווית מסוימת, יכולה ליצור מצג שווא של מרחק גדול ביניהם, בעוד שבפועל, המטבח יהיה קרוב מדי לסלון ולא יאפשר לכם טווח תנועה נוח בבית".

 

אישור ההדמיה הוא בבחינת אור ירוק למעצב להתחיל בעבודתו

"לאחר שמאשרים למעצב הפנים את ההדמיה, הוא רואה בה כאור ירוק לתחילת העבודה", אומר קאל הלירז. "מעצבים רבים יחתימו אתכם על חוזה שבו יהיה כתוב שאישור ההדמיה מהווה הסכמה להכנת תוכניות ביצוע ושכל שינוי שיבוצע לאחר מכן, יחויב על פי שעות עבודה נוספות בתעריף מסוים. אם אתם חותמים על סעיף כזה, בדקו מה קורה אם אינכם מרוצים מהתוצאה הסופית וחרגתם ממכסת המפגשים שנקבעה מראש איתו. דאגו להוסיף סעיף לפיו במקרה של חוסר שביעות רצון שלכם, תשלמו מחיר מופחת עבור סקיצה נוספת. אל תשאירו את מדיניות הביטולים והשינויים ליד המקרה, אלא היו ברורים מראש ותמחרו בהתאם את כמות הסקיצות הנוספות שיידרשו (אם בכלל). מקסימום, לא תממשו את האופציה".

 

מחפשים נגר? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים