שתף קטע נבחר

עונת 2017/18 בליגת העל - תמונת מצב

מי השחקן הכי חשוב במכבי ת"א? אילו שינויים עשתה הפועל ירושלים בקיץ? וגם: איזה ישראלי יצטרך להוכיח את מעמדו כטוב בליגה? רגע לפני הג'אמפ-בול הראשון, כתבי ynet מכינים אתכם לפתיחת הליגה

 

 

הפועל ירושלים

העונה שעברה: אפשר להתווכח על הדרך, אבל במבחן התוצאה י-ם הציגה את אחת העונות הטובות בתולדות המועדון עם זכייה באליפות, בגביע ווינר, הגעה לגמר גביע המדינה וכמובן חצי גמר היורוקאפ.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: המהלך החשוב היה השארת הטריו - ג'רלס, דייסון וקינזי. דיי ואומיץ' הם חיזוק מרשים לכל הדעות, וגם אוחיון. השאלה הגדולה היא בעמדת המאמן – קציקאריס נטול התארים יצליח סוף סוף לזכות באחד?


יצליח לזכות סוף סוף בתואר? קציקאריס (צילום: הפועל ירושלים) (צילום: הפועל ירושלים)
יצליח לזכות סוף סוף בתואר? קציקאריס(צילום: הפועל ירושלים)

 

שני שחקנים מרכזיים: ריצ'רד האוול - אחרי יורובאסקט מצוין מבחינה אישית האוול מגיע להוכיח שהוא יכול לתת את התפוקה גם ביורוקאפ בניסיון למצוא חוזה בעתיד ביורוליג. אוסטין דיי - מדובר בשחקן שהכישרון נוטף לו מהאצבעות. בליגה הישראלית הוא צפוי להיות להיט, השאלה היא האם גם ביורוקאפ?

 

תחזית אופטימית: עם כל הכבוד לליגה, י-ם עושה דרך מדהימה באירופה, זוכה ביורוקאפ ונכנסת ליורוליג מהדלת הראשית. החלום של אורי אלון מתגשם.

 

תחזית פסימית: שוב נראית רע במהלך העונה הסדירה, התחזקות היורוקאפ גורמת לי-ם להיות מודחת כבר בשלבים הראשונים, ובסופו של דבר 2017/18 מסתיימת ללא תואר.

 

חייב להוכיח את עצמו גם ביורוקאפ. האוול (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חייב להוכיח את עצמו גם ביורוקאפ. האוול(צילום: אורן אהרוני)

 

מכבי חיפה

העונה שעברה: סיימה רק שמינית את הליגה הסדירה, גברה על חולון בפלייאוף ובפיינל פור הדהימה את מכבי ת"א. בגמר כבר נגמרו לה הכוחות מול ירושלים.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: ארבעה שחקני חמישייה עזבו. דגן יבזורי הצטרף, אבל עדיין לא משחק בעקבות פציעה. רועי הובר הצעיר צפוי לקבל דקות רבות. עד עכשיו הירוקים נראו רע בהכנה, אבל אולי המסע לארה"ב יחבר אותם.

 

חוזר לירוק. יבזורי בקדנציה הקודמת בחיפה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חוזר לירוק. יבזורי בקדנציה הקודמת בחיפה(צילום: אורן אהרוני)

שני שחקנים מרכזיים: עוז בלייזר - בעקבות חוסר הבהירות בנוגע לתרומה של שאר חבריו, בלייזר יהיה חייב לנפק לא מעט נקודות. וויל גרייבס - בחיפה מספרים שירד במשקל וזה כבר סימן טוב. "נכס לכל מועדון", אמר עליו עופר רחימי. החיבור בינו לבין בלייזר ויבזורי נראה מבטיח על הנייר.

 

תחזית אופטימית: הגעה לפיינל פור עונה שנייה ברציפות.

 

תחזית פסימית: הזרים יוחלפו אבל גם זה לא יעזור. אפילו הכרטיס לפלייאוף לא יגיע לרוממה.

 

אמור להיות המוציא העיקרי לפועל. בלייזר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אמור להיות המוציא העיקרי לפועל. בלייזר(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי תל אביב

העונה שעברה: מה לא נכתב על העונה הגרועה בתולדות המועדון? מפיטורי אדלשטיין אחרי חמישה מחזורים, התפטרות הדר והתקופה הרעה תחת בגאצקיס. הצהובים לא העפילו לפלייאוף היורוליג, הפסידו בפיינל פור למכבי חיפה והתנחמו רק בגביע המדינה.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: "אתם לא בתוכניות", זה היה הסלוגן של הקבוצה בקיץ אל עבר השחקנים מהעונה שעברה. כולם הועזבו למעט שגב שהפך לקפטן הצעיר (22) בתולדות המועדון. ספאחיה חזר למכבי ת"א אחרי עשור בניסיון להחזיר את הצהובים לגדולתם.

 

הגיע כדי להחזיר את האליפות. ספאחיה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
הגיע כדי להחזיר את האליפות. ספאחיה(צילום: עוז מועלם)

שני שחקנים מרכזיים: פייר ג'קסון - לא הצליח באירופה, אבל בארה"ב מחזיקים ממנו מאוד. בהכנה ראינו רכז סופר מהיר, אבל במשחק העומד הוא פקטור פחות משמעותי. דשון תומאס - כשל בברצלונה ובאנאדולו, אבל ספאחיה הימר עליו. יש לו יכולות גבוהות, השאלה אם גם חוכמת משחק?

 

תחזית אופטימית: האוהדים בהיכל חווים כמה רגעי נחת עם מספר הצגות באירופה בדרך למקום בפלייאוף היורוליג. האליפות חוזרת להיכל והחיוך לפניהם של מזרחי ופדרמן.

 

תחזית פסימית: הלחץ להעפיל לפלייאוף היורוליג עושה את שלו והזרים שהוחתמו נחתכים, גם זה לא ממש עוזר. ספאחיה מסיים עונה ללא תואר והולך הביתה ביוני 2018.

 

רכז סופר מהיר. ג'קסון (צילום: באדיבות מכבי ת"א) (צילום: באדיבות מכבי ת
רכז סופר מהיר. ג'קסון(צילום: באדיבות מכבי ת"א)

 

מכבי ראשון לציון

העונה שעברה: לא נראתה טוב, אבל שינויי המאמנים (ברנר במקומו של שיבק), בתוספת שינוי בסגל, עזרו לכתומים להתייצב, לסיים את העונה במקום השביעי ולהדיח את הפועל אילת ברבע גמר הפלייאוף. בפיינל פור הם הפסידו לירושלים.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: ברנר נשאר, אבל דוסון וכדיר עזבו, וכך גם כל הזרים. על הנייר נראה שראשל"צ נחלשה משמעותית לעומת השנתיים הקודמות וחזרה אחורה לימים פחות יפים. גם התקציב קוצץ מ-11 ל-9 מיליון שקלים בלבד.

 

ייאלץ להסתדר עם סגל בינוני וקיצוץ בתקציב. ברנר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ייאלץ להסתדר עם סגל בינוני וקיצוץ בתקציב. ברנר(צילום: אורן אהרוני)

שני שחקנים מרכזיים: אבי בן שימול - הרבה יהיה תלוי בבריאות שלו. אם יידע לשמור על עצמו, ראשל"צ עשויה לנפק עונה לא רעה. פציעות שלו יכולות לחבל לה בעונה. ג'ייסון סיגרס - אחרי עונה נהדרת עם גלבוע/גליל, סיגרס מגיע למרכז וינסה לעזור לקבוצתו לשחזר לפחות את ההישג מהעונה שעברה - הגעה לפיינל פור.

 

תחזית אופטימית: השתחלות לפיינל פור

 

תחזית פסימית: הסגל ממש לא מרשים - תסיים במקומות 10-9.

 

יצטרך להוביל. בן שימול עם חנוכי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יצטרך להוביל. בן שימול עם חנוכי(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל חולון

העונה שעברה: סיימה ראשונה את העונה הסדירה עם יכולת נהדרת, אבל פישלה כשהודחה ברבע גמר הפלייאוף ע"י המדורגת שמינית - מכבי חיפה.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: עם האוכל בא התיאבון. חולון התחזקה בגזרת הישראלים עם פניני, בלאט וקולמן, צירפה כמה זרים מעניינים ואמורה לתת את הטון. יהיה מעניין לראות איך תשלב את אירופה (ליגת האלופות של פיב"א) עם הליגה.

 

עם האוכל בא התיאבון. פניני במדים החדשים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
עם האוכל בא התיאבון. פניני במדים החדשים(צילום: אורן אהרוני)

 

שני שחקנים מרכזיים: טו הולוויי - הזר היחיד שממשיך מהעונה שעברה. הפך למנהיג של הסגולים וגם בהכנה נראה מצוין. הרבה יקום וייפול עליו. גיא פניני - שאלת מיליון הדולר. איך הוא יתפקד בגיל 34 ואחרי שמכבי ת"א ויתרה על שירותיו בצורה כל כך קלה? התחושה שלנו היא שהוא הגיע רעב.

 

תחזית אופטימית: אליפות היא לא מילה גסה.

 

תחזית פסימית: שתי המסגרות יהרסו לחולון את העונה. תסיים חמישית את העונה הסדירה, תודח ברבע גמר הפלייאוף ובשלב הבתים המוקדם של ליגת האלופות.

 

הפועל אילת

העונה שעברה: הקבוצה מהדרום נראתה נהדר בעונה הסדירה אותה סיימה במקום השני. בפלייאוף הודחה במפתיע ע"י ראשל"צ למרות יתרון הביתיות.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: קטש עזב בעקבות חוסר הסכמה מקצועית בינו לבין היו"ר אמסלם, וטפירו הגיע במקומו. שמחון וברקוביץ' חזרו לקבוצה, ורוזפלט הצטרף מהפועל ירושלים. טאקר הוא זר מוכח בליגה, וסימן השאלה יהיה סביב שלושת הזרים החדשים (טרידוול, לויד ובאולס).

 

הניסיון שלו יהיה משמעותי. טאקר (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
הניסיון שלו יהיה משמעותי. טאקר(צילום: אוהד צויגנברג)

 

שני שחקנים מרכזיים: עמית שמחון - דווקא אחרי העונה הטובה בקריירה, החליט לעזוב את מכבי חיפה (השמועות מדברות על בעיות מול רחימי). הגארד/פורוורד יהיה חייב להיות המנהיג של הקבוצה, סיטואציה בה לא היה מעולם. אלאנדו טאקר - עזב את הפועל ת"א בגלל כסף למרות הכימיה הנהדרת בין הצדדים. אילת לא הרשימה בהכנה, אבל הניסיון של הפורוורד עשוי לשחק תפקיד משמעותי בעונה.

 

תחזית אופטימית: פיינל פור.

 

תחזית פסימית: אפילו לא מקום בפלייאוף. 

 

בני הרצליה

העונה שעברה: ניצחה שלוש פעמים את מכבי ת"א בעונה הסדירה רק כדי להפסיד לה בסוויפ ברבע גמר הפלייאוף. הפציעות תרמו להדחה.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: משעור עזב, אבל שלושה זרים (אדריאן, גרין וקאניסביץ') נשארו וזה אומר לא מעט. דוסון הדהים את כולם כשהחליט לחתום אצל מיקי גורקה במקום בירושלים או במכבי ת"א. סגל מעניין שיכול לעשות דברים יפים גם באירופה.

 

רוצה להוכיח שהוא הישראלי הטוב בליגה. דוסון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
רוצה להוכיח שהוא הישראלי הטוב בליגה. דוסון(צילום: עוז מועלם)

 

שני שחקנים מרכזיים: שון דוסון – אחרי עונה בינונית וקיץ קשה בנבחרת, מגיע כדי להוכיח לכולם שהוא הישראלי הטוב בליגה. בהכנה ובמוקדמות היורופקאפ זה נראה נהדר. טוריאן גרין - בעונה הסדירה הוא שיחק טוב, אבל בפלייאוף היה בגדר נוכח-נפקד (3.3 נקודות ב-15 אחוזים לשלוש). למרות זאת הרצליה החליטה להשאירו. הוא יהיה חייב להחזיר לה על האמון.

 

תחזית אופטימית: פיינל פור, סוף-סוף, לצד העפלה מרשימה לשלבי הנוקאאוט ביורופקאפ.

 

תחזית פסימית: השתחלות לפלייאוף והפסד בסוויפ, שוב למכבי תל אביב.

 

עירוני נהריה

העונה שעברה: תחושת פספוס אחרי סיום עונה מאכזב (הפסידה 3:2 לירושלים ברבע גמר הפלייאוף אחרי שהוליכה 0:2), אבל סך הכל עשתה את שלה גם באירופה עם מאבקים יפים בליגת האלופות. 

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: אין יותר מדי המשכיות. כל הזרים עזבו, גם ברקוביץ'. עוסמאן דראם, ריצ'רד האוול הבא על פי אנשים בנהריה, מרשים מאוד.

 

זיו עם אלפסי. הצעיר המבטיח בליגה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
זיו עם אלפסי. הצעיר המבטיח בליגה(צילום: עוז מועלם)

 

שני שחקנים מרכזיים: יפתח זיו - הצעיר הכי מבטיח בליגת העל יקבל את המפתחות מאלפסי ולראשונה יצטרך להוביל קבוצה. אל תתפלאו אם יסיים כשחקן המשתפר בליגה. קורי וובסטר - עם ידית לוהטת מחוץ לקשת והרבה מאוד רצון להוכיח, הוא צפוי להיות השחקן המוביל של נהריה ואחד הזרים האיכותיים בישראל.

 

תחזית אופטימית: המטרה ברורה - פיינל פור ומשם השמיים הם הגבול.

 

תחזית פסימית: התלכיד של אלפסי לא מתחבר. ברגע האחרון נהריה נכנסת לפלייאוף ומודחת בסוויפ ברבע הגמר.

 

הפועל גלבוע/גליל

העונה שעברה: אחת ההפתעות הגדולות. סומנה כיורדת הבטוחה, אבל הצליחה לשרוד בקלות ואף הייתה קרובה להיכנס לפלייאוף.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: בעקבות ההצלחה רוב הזרים עברו לקבוצות גדולות, ובגזרת הישראלים נרשמה החתמה משמעותית אחת בלבד - בן אלטיט. טל קרפלס שב מפציעה. עמית ראובן הצעיר עשוי לקבל צ'אנס.

 

פנטזיות על פיינל פור. בית הלחמי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
פנטזיות על פיינל פור. בית הלחמי(צילום: אורן אהרוני)

 

שני שחקנים מרכזיים: חואקין שוכמן - הוכיח כבר שהוא שחקן לגיטימי בליגה, עכשיו הזמן שלו להראות שהוא גם יכול להוביל וזה אומר לנפק תצוגות התקפיות טובות יותר. יחזקאל סקוורר - בן דודו של שוכמן מצא לעצמו בית בגן נר. אם ימשיך להביא את האנרגיות בהגנה לצד שיפור במשחקו ההתקפי, גלבוע/גליל יכולה לעשות דברים יפים.

 

תחזית אופטימית: הגעה לפלייאוף ומשם הכל פתוח. יש כאלה שמפנטזים על פיינל פור.

 

תחזית פסימית: הקבוצה תבלה את רוב העונה בירכתי הטבלה ותתמודד עד הרגע האחרון על ההישרדות בליגה.

 

הפועל ת"א

העונה שעברה: זו הייתה העונה הגרועה ביותר של האדומים מאז שחזרו לליגה ב-2012/13. סיימו רק במקום ה-10 בעונה בה נעשו כל הטעויות האפשריות מבחינה מקצועית וניהולית.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: פרנקו חתם כמאמן, כל הזרים עזבו וגם חלק מהישראלים. הרכבת הסגל התעכבה והאוהדים ממש לא היו מרוצים. למרות זאת, במשחקי ההכנה האדומים נראו לא רע.

 

לימונד שומר על משעור. גם הוא לא יודע בדיוק מה מצב הקרסול שלו (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
לימונד שומר על משעור. גם הוא לא יודע בדיוק מה מצב הקרסול שלו(צילום: עוז מועלם)

 

שני שחקנים מרכזיים: רביב לימונד - גם הוא לא יודע בדיוק מה מצב הקרסול שלו. אם הוא בריא, הפועל ת"א יכולה להגיע רחוק. אם לא, היא בבעיה גדולה. מאט הווארד - אולי הזר הכי חכם שנחת הקיץ בישראל. ניסיון רב, תשוקה למשחק, מתאים מאוד ל-DNA של המועדון. מצד שני, הוא כבר בן 28 והקריירה שלו נמצאת בירידה.

 

תחזית אופטימית: הגעה לחצי גמר הגביע ובפעם הראשונה מאז החזרה לליגת העל גם לפיינל פור.

 

תחזית פסימית: הקבוצה לא מגיעה לפלייאוף, פרנקו נפרד בסיום העונה.

 

מכבי אשדוד

העונה שעברה: הדולפינים אמנם העפילו לחצי גמר הגביע, אבל כמעט נשרו ללאומית. בסופו של דבר הצליחו לשרוד במחזורי הסיום. הפרידה מטפירו הייתה מתבקשת.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: קבוצה חדשה לגמרי הורכבה באשדוד, כולל בעמדת המאמן, כאשר בראד גרינברג הצטרף. יזרעאלי וצ'וברביץ' הגיעו מחולון וינסו להנהיג את הסגל היחסית קצר שנבנה.

 

ירידה ללאומית היא אופציה ריאלית. גרינברג (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
ירידה ללאומית היא אופציה ריאלית. גרינברג(צילום: אבי רוקח)

 

שני שחקנים מרכזיים: ג'ראלד לי – שחקן החמישייה של נבחרת פינלנד ביורובאסקט האחרון יהיה גניבה או נפילה. יש לו לא מעט ניסיון אירופי, אבל זה לא תמיד הוכח כבטוחה בליגה שלנו. אלכס צ'וברביץ' – עונה רעה מאוד עברה על הסנטר בחולון, וכעת הוא ינסה להחזיר מכבודו אצל המאמן איתו זכה באליפות במדי מכבי חיפה.

 

תחזית אופטימית: שש שנים עברו מאז הפעם האחרונה בה אשדוד הגיעה לפלייאוף. אולי הפעם.

 

תחזית פסימית: צריך להגיד את האמת - אשדוד מסתמנת כאחת הקבוצות החלשות בליגה. ירידה ללאומית היא אופציה ריאלית.

 

עירוני נס ציונה

העונה שעברה: הייתה הפייבוריטית הברורה לעלייה מהלאומית. למרות פתיחה רעה ופיטוריו של רועי חגאי, נדב זילברשטיין חזר, ייצב את השורות והעלה את הקבוצה.

 

מה עשיתי בקיץ האחרון: זילברשטיין השאיר את הישראלים שהובילו אותו לליגת העל וצירף את אלישי כדיר ונאור שרון. על הנייר הסגל המקומי קצת אפור ונראה כי הקבוצה תצטרך לקבל תפוקה מרביעיית הזרים האלמונית.

 

חובת ההוכחה עליו. כדיר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
חובת ההוכחה עליו. כדיר(צילום: יאיר שגיא)

 

שני שחקנים מרכזיים: אלישי כדיר - לא סיפק את הסחורה בראשל"צ מבחינת מספרים ובסוף שילם את המחיר. כעת חובת ההוכחה עליו - האם בגיל 30 הוא יכול להיות ישראלי בכיר או שעבר לסטטוס של שחקן משלים? גארי בראון - הפורטו-ריקני היה הקלעי המוביל של העולה החדשה ברוב משחקי ההכנה. למרות גובהו (1.85 מ') עוזר גם בריבאונד. יכול להיות אחת הגניבות של העונה.

 

תחזית אופטימית: עושה פלייאוף ואולי אף מגיעה לגמר הגביע.

 

תחזית פסימית: נאבקת נגד הירידה.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: ברק חקלאי, אפרת עמורבן, רותם אטיאס, אורי דוד, איתן גליקמן, מאור לוי ושמואל מוניץ. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים