שתף קטע נבחר

אבו דאבי: פליקר זכה בזהב - ושר את "התקווה" לצלילי המנון האיגוד העולמי

מדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה סיים ראשון בתחרות עד 66 ק"ג, אבל "התקווה" לא נוגנה מכיוון שישראל מתחרה ללא סמלי הלאום. גילי כהן זכתה בארד בתחרות עד 52 ק"ג, ראשוני במקום החמישי (עד 48 ק"ג)

טל פליקר על הפודיום (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
טל פליקר על הפודיום(צילום: איגוד הג'ודו)
 

 

ישראל זכתה במדליית זהב, אבל "התקווה" לא נוגנה באבו דאבי. הג'ודוקא טל פליקר, המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, סיים היום (ה') במקום הראשון בקטגורייה בתחרות הגראנד סלאם הנערכת בנסיכות.

 

 

פליקר, שזכה במדליית ארד באליפות העולם האחרונה, גבר בגמר על האזארי ניזאת שיחאליזאדה. הוא השיג ווזארי כשנותרו 1:18 דקות לסיום קרב הגמר ולאחר מכן השיג איפון והבטיח את המקום הראשון. כשעלה על הפודיום לקבל את המדלייה שר פליקר את התקווה, בעוד שברקע נוגן ההמנון של איגוד הג'ודו העולמי. זאת, מאחר שהספורטאים הישראלים מופיעים בתחרות ללא סמלי הלאום.

 

טל פליקר עם המדליה (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
טל פליקר עם המדליה(צילום: איגוד הג'ודו)
 

 

 

גילי כהן על הפודיום (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
גילי כהן על הפודיום(צילום: איגוד הג'ודו)

 

גילי כהן סיימה עם הארד לאחר שניצחה את ג'ואנה ראמוס מפורטוגל, 57 שניות בתוך ניקוד הזהב. כהן (עד 52 ק"ג), שסיימה השנה במקום החמישי באליפות העולם, גברה בוואזארי על הפורטוגלית לינדרה פרייט והעפילה ולאחר מכן הרשימה עם ניצחון על אוולין טשצ'ופ השוויצרית, מדליסטית הארד מאליפות אירופה (שלושה וואזארי שהפכו לאיפון) בדרך לחצי הגמר, שם הפסידה, אך כאמור סיימה עם מדליה.

 

גילי כהן והמאמן שני הרשקו (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
גילי כהן והמאמן שני הרשקו(צילום: איגוד הג'ודו)

 

שירה ראשוני (48 ק"ג), שעלתה אוטומטית לסיבוב השני, הפסידה בקרב על הארד לאלופה האולימפית מריו, פאולה פארטו מארגנטינה, שהייתה גדולה עליה והיא סיימה במקום החמישי הכללי.

 

מקום חמישי. ראשוני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מקום חמישי. ראשוני(צילום: AFP)

 

עוד קודם, ראשוני גברה בקרב הראשון שלה על עזיזה שקיר המרוקאית, מדליסטית הארד מאליפות אפריקה השנה. ראשוני השיגה איפון, 1:32 דקות לסיום כדי לעלות לרבע הגמר, שם הפסידה לרוסייה ארינה דולגובה, שדורגה חמישית באליפות העולם השנה. בבית הניחומים, ראשוני גברה על ג'ודוקא אחרת מרוסיה, סבינה גיליאזובה, בוואזארי בודד, ששלח אותה לקרב על מדליית הארד.

 

ומה עשו יתר הישראלים? ברוך שמאילוב (66 ק"ג) ניצח את חוג'יאקאר אולימוב האוזבקי באיפון, שמונה שניות לסיום, אל בשמינית הגמר הפסיד בוואזארי ליאלדוס זומאקאנוב הקזחי. נועה מינצקר (48 ק"ג) הודחה כבר בסיבוב הראשון, לאחר שהפסידה בוואזארי לפורטוגלית יוהאנה דיגו.

 

הפסד בשמינית הגמר. שמאילוב (משמאל) בפעולה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
הפסד בשמינית הגמר. שמאילוב (משמאל) בפעולה(צילום: אורן אהרוני)

 

אין זכר לדגל ישראל

למרות כל הניסיונות של נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס וייזר, המארגנים לא וויתרו על ההתניה שישראל תשתתף בתחרות ללא שום סממנים לאומיים, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט. את התוצאות לכך ניתן היה לראות כבר בהגרלת התחרות ובדיווח המקדים שהוציאו לתקשורת על כל משקל ומשקל.

 

צריך לציין שגם באולם עצמו לא ניתן למצוא את דגל ישראל, כאשר הדגל התפור על החליפה הוסר. במידה ויצליחו להגיע גם לפודיום, יונף דגל ה-IJF ואם ישיגו את מדליית הזהב, לא יושמע ההמנון.

 

מוקי בביקור הקודם באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
מוקי בביקור הקודם באבו דאבי(צילום: איגוד הג'ודו)

 

בניגוד לפעם הקודמת, בה תייג כל חבר משלחת את עצמו לאחר הנחיתה ביעד המיוחד, התבקשו הפעם הישראלים להוריד פרופיל. עד כה הם צייתו להוראה ולא העלו תמונות לרשתות החברתיות. 


פורסם לראשונה 26/10/2017 10:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הג'ודו
טל פליקר וגילי כהן
צילום: איגוד הג'ודו
מומלצים