שתף קטע נבחר

מהפכה בחשיפת המידע הממשלתי לציבור ברשת

מתכננים לבנות בית וחוששים שיחסמו לכם את הנוף? רוצים לדעת איפה יש מכת יתושים או כמה משקיעים בבית-הספר של ילדכם? אתר מאגרי המידע הממשלתי המחודש שיושק היום יאפשר גישה רחבה ונוחה למידע ויעשה לכם את החיים מעט יותר קלים מבעבר

למען הסדר ה-gov: בכנס של רשות התקשוב ומשרד ראש הממשלה יושק היום (ד') האתר www.gov.il המחודש שיאפשר חיפוש נתונים בקלות וביעילות וינגיש מאגרי מידע ממשלתיים לשימוש הציבור.

 

 

האתר המחודש ייפתח בעקבות החלטת הממשלה לשיפור העברת המידע הממשלתי לציבור שהוביל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני כשנה וחצי. ההחלטה מחייבת את כל משרדי ממשלה, רשויות ממשלתיות ויחידות סמך לפרסם מאגרי מידע על פי לוח זמנים מסודר. המידע שעד כה היה קשה להשיגו בבהירות יעודד שקיפות ביחס לעבודת הממשלה.

 

כיום נמצאים כבר כ-503 מאגרים באתר data.gov.il וכ-1,100 מאגרים נוספים צפויים לעלות בעתיד הקרוב לאתר. המאגרים מאפשרים גישה נוחה לכל אזרח וכן לכל גוף עסקי. דוגמה טובה לכך היא אפליקציית Moovit לנתיבי תחבורה ציבורית בזמן אמת, שפותחה בזכות חשיפת הנתונים.

 

בין המאגרים שפורסמו יהיו זמני אמת של המראות ונחיתות כולל עיכובים ומידע על תאונות. כמו כן גם נתוני איכות אוויר, פרסום תקציב המדינה, נתונים על חברות ביטוח, מאגר פטנטים, דיווחי ביצוע החלטות ממשלה, תקציב רשויות מקומיות ועוד.

 

בין המאגרים שיתפרסמו בהמשך: מידע על תכנון ובנייה עתידיים של כל המדינה. מדובר במהפכה שתאפשר לציבור לדעת מראש האם כדאי לקנות דירה במקום מסוים אם ידוע שייבנה שם בעתיד בניין שיחסום את הנוף. בנוסף יירשמו נתוני זיהום קרקעות, מיפוי תחנות הדלק במדינה, ריכוז יתושים בארץ, מאגר נתוני פשיעה לפי שכונות (שעד כה לא היה זמין לציבור) ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המידע נגיש יותר
צילום: shutterstock
מומלצים