שתף קטע נבחר

חציה באדום, התנגשות ובריחה. תיעוד תאונה בדרום

ארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחד קשה, בתאונה בצומת להבים-רהט בנגב במוצאי שבת. התאונה נקלטה במצלמות וניתן לראות כיצד רכב נוסע במהירות תוך שהוא חוצה את הצומת ברמזור אדום, מתנגש ברכב אחר וכל יושביו נמלטים מבלי להגיש עזרה. טרם נעצרו חשודים

 

הציפייה היא שמי שמעורב בתאונת דרכים יישאר בזירה. לא כך הדבר כפי שניתן לראות בסרטון שבו נראה נהג רכב מתנגש בעוצמה ברכב אחר תוך שהוא חוצה צומת ברמזור אדום וכל יושביו בורחים ולא נשארים להעניק עזרה. צפו בתיעוד התאונה.

 

האירוע התרחש במוצאי שבת בצומת להבים-רהט בכביש 40 בנגב. באירוע, שנצפה במצלמות מרכז ניהול התנועה הלאומית של נתיבי ישראל, ניתן לראות כיצד בצד אחד של הצומת מתחלף הרמזור מאור אדום לירוק ורכבים מתחילים לחצות את הצומת. לפתע מגיח מהצד השמאלי רכב שנוסע במהירות תוך שהוא חוצה את הצומת ברמזור אדום ומתנגש חזיתית ברכב שחצה את הצומת כחוק.

רגע ההתנגשות (צילום: נתיבי ישראל) (צילום: נתיבי ישראל)
רגע ההתנגשות(צילום: נתיבי ישראל)

המכונית שנפגעה נזרקה קדימה ופגעה בעמוד שבו הוצב רמזור אחר בצומת ואילו נהג הרכב הפוגע והנוסעים שהיו בתוכו מיהרו לברוח מהמכונית ולהימלט מהזירה מבלי להגיע עזרה לנוסעי הרכב שנפגע. פרמדיקים של מד"א טיפלו ופינו לבית החולים סורוקה בבאר שבע ארבעה פצועים מהתאונה, בהם צעיר בן 25 במצב קשה, פצועה באורח בינוני ועוד שני פצועים במצב קל עד בינוני. צוות חקירה מיוחד (צח"מ) של ימ"ר אגף התנועה וכן אגף התנועה במרחב נגב הוקם כדי לחקור את נסיבות התאונה, שבגינה טרם נעצרו חשודים.

המכונית הפוגעת (בלבן) על המדרכה. יושביה נמלטו (צילום: נתיבי ישראל) (צילום: נתיבי ישראל)
המכונית הפוגעת (בלבן) על המדרכה. יושביה נמלטו(צילום: נתיבי ישראל)

פרמדיק מד"א נאגיב סאנע שטיפל בפצועים סיפר: "באחד מכלי הרכב נלכד במושב האחורי נוסע כבן 25 עם פגיעה רב מערכתית. חילצנו אותו מהרכב על מנת להעניק לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קשה לבית החולים והוא מורדם ומונשם. שלושה נוסעים נוספים שהיו ברכב שנפגע פונו גם כן". הפרמדיק ציין כי ברכב השני לא היו נוסעים כי הרי הם נמלטו מזירת התאונה.

 

עינת דהן, העומדת בראש המרכז כמו גם תחום ניהול ובקרת התנועה בנתיבי ישראל, סיפרה: "גם התשתית הבטוחה בעולם לא תמנע תאונות קשות אם הנהג ציית לרמזור אדום או תמרור עצור. גם כשאנחנו הנהגים נכנסים לצומת בה הרמזור מורה-אור-ירוק, האטו, התבוננו בחשדנות כי מספיקה שנייה של היסח דעת ע"י נהג אחר כדי לגזור עליכם והיושבים איתכם ברכב תאונה קטלנית". דהן ביקשה לדווח על כל מפגע דרך ל-2120*, מרכז ניהול התנועה הלאומי של נתיבי ישראל.

 

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בצומת להבים (חיבור הכבישים 31 ו-40) אירעו 73 תאונות דרכים מאז שנת 2003. בתאונות אלה נהרגו תשעה בני אדם ויותר מ-200 נפצעו. עוד עולה כי הרוב המוחלט של התאונות שם הן התנגשות חזית-צד המאופיינות לצמתים מסוכנים. בחודש מאי 2015 נהרגו בצומת זה שלושה בני אדם בתאונה אחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נתיבי ישראל
רגע ההתנגשות
צילום: נתיבי ישראל
מומלצים