שתף קטע נבחר

הכנסייה בשבדיה: די לדבר על אלוהים בלשון זכר

אל תג'נדרו אותו: הכנסייה הלאומית של שבדיה החליטה להורות לכמריה להימנע מאמירות כמו "הריבון" ו"הוא", ובמקום זה להשתמש במילה "אלוהים", שהיא מילה כללית יותר ואינה מזוהה מבחינה מגדרית

הכנסייה השבדית הורתה לכמרים בה לעבור להשתמש בשפה ניטרלית מבחינה מגדרית כשהם מדברים על אלוהים – כלומר לא לדבר עליו בלשון זכר או בלשון נקבה.

 

החלטת הכנסייה הלאומית האוונגלית הלותרנית התקבלה שלשום בתום שמונה ימי התייעצויות. היא תיכנס לתוקף ב-20 במאי, כך שלכמרים השבדים יהיה זמן להיערך לשינוי.

עידן חדש בכנסייה הלותרנית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
עידן חדש בכנסייה הלותרנית(צילום: shutterstock)

מעתה יידרשו הכמרים להימנע מאמירות כמו "הריבון" ו"הוא", ובמקום זה להשתמש במילה "אלוהים", שהיא מילה כללית יותר.

 

הארכיבישופית אנטיה יאקלן, העומדת בראש הכנסייה, הסבירה לטלוויזיה השבדית: "מבחינת תיאולוגית למשל אנחנו יודעים שאלוהים הרבה מעבר לקביעות מגדריות, אלוהים זה לא אדם".

 

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי יש כבר מי שמותח ביקורת על ההחלטה. כריסטר פהלמבלד, פרופסור לתיאולוגיה באוניברסיטת לונד בשבדיה, אמר לעיתון "קריסטליגט דגבלד" היוצא לאור בדנמרק: "המהלך מערער את תורת השילוש הקדוש ואת תחושת הקהילה עם כנסיות נוצריות אחרות. זה באמת לא חכם שהכנסייה של שבדיה תיעשה מפורסמת ככנסייה שאינה מכבדת את המורשת התיאולוגית המשותפת".

 

כעשרה מיליון בני אדם חיים בשבדיה, ו-6.1 מיליון מהם חברים בכנסייה האוונגלית הלותרנית. המטה שלה שוכן באופסלה, מצפון לבירה שטוקהולם.

 

שבדיה היא אחת המדינות המובילות בעולם בכל הקשור לפמיניזם ולשוויון מגדרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"אלוהים זה לא אדם", אומרת מנהיגת הכנסייה
צילום: shutterstock
מומלצים