שתף קטע נבחר

אמסלם: "ראש ממשלה שנאשם בשוחד לא יכול להמשיך לכהן"

יו"ר הקואליציה הנכנס טען בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי צפוי כתב אישום נגד נתניהו: "המשטרה כבר יצאה לדרך, אין לה ברירה". באשר לתיק 1000 הוסיף: "מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסת שוקולד?". בהמשך הבהיר: "כתב אישום על שוחד אינו רלוונטי בכלל לנתניהו"

 

 

יו"ר הקואליציה הטרי דודי אמסלם אמר היום (שבת) בכנס לשכת עורכי הדין שנערך באילת כי "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד לא יכול להיות ראש ממשלה". אמסלם, שהחליף בתפקיד את ח"כ דוד ביטן, הוסיף כי הוא סבור שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. "למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום", אמר.

 

יו"ר הקואליציה אמסלם ומנחה הכנס אטילה שומפלבי: "לא חושב שהמשטרה ממציאה דברים" (צילום: EILAT TV) (צילום: EILAT TV)
יו"ר הקואליציה אמסלם ומנחה הכנס אטילה שומפלבי: "לא חושב שהמשטרה ממציאה דברים"

 

לאחר שנתניהו תקף השבוע את המשטרה וטען כי "רוב רובן של המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום" והוסיף כי "בינתיים קורה משהו - הורסים לאנשים האלה את החיים. שופכים את דמם, פוגעים בשמם הטוב", הבהיר ח"כ אמסלם: "אני לא חושב שמשטרת ישראל ממציאה דברים. אני לא חושב פחות מיצחקי או ממנדלבליט שצריך להילחם בשחיתות. המדינה יקרה לי לא פחות מלמפכ"ל, מהיועמ"ש ומשופטי העליון.  אם אין לנו משטרה חזקה - אין לנו חברה".

 

לדברי ח"כ אמסלם, "חוק ההמלצות הגיע על ידי לכנסת כבר לפני שנתיים עם ההצעה של עילות סגירת תיקים". על הטענות שהחוק נתפר במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו, הבהיר: "התקשורת והפוליטיקה זה עולם של שקר". אמסלם הוסיף כי "הפרקליטות סוגרת קרוב ל-80 אחוז מהתיקים ובינתיים נגרם נזק גדול לאנשים".

 

 

 

באשר להפגנות נגד השחיתות שנערכות מדי מוצ"ש, אמר אמסלם: "לאנשים יש צורך חזק שיאהבו אותם. האמירה שלהם שאנחנו מושחתים, למה הם מתכוונים?".

 

"אני שונא אנשים מושחתים, גנבים ונוכלים - ומי שמשתייך לקטגוריה הזו לא צריך להנהיג את הציבור", הוסיף אמסלם, אולם הבהיר בהתייחס לתיק המתנות כי "ראש ממשלה במדינה לא צריך להיחקר על שמפניות וסיגרים. במשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. מדובר במוצר מתכלה. זה מדרון חלקלק - אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד? אני לא רוצה לחיות בעולם שבו אם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו 'חכה, אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר'. הציבור מחליף את הממשלה רק בקלפי".

 

בהמשך לדבריו בכנס צייץ ח"כ אמסלם בטוויטר: "צר לי לאכזב את השמאל והתקשורת, אבל זו עמדתי: להמלצות המשטרה מבחינה משפטית וציבורית אין שום משקל. מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי. כתב אישום על שוחד במקרה הנ"ל אינו רלוונטי בכלל לנתניהו. שבוע טוב!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: כנס עורכי הדין אילת
דודי אמסלם, היום
צילום: כנס עורכי הדין אילת
מומלצים