שתף קטע נבחר

בחסות הסינים: "יוזמת בייג'ינג" לפתרון הסכסוך במזרח התיכון

פתרון שתי המדינות על בסיס קווי 67' עם חילופי שטחים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות ואימוץ חלקים מהיוזמה הערבית. הנציגים הישראלים והפלסטינים גיבשו מסמך בחסות שר החוץ הסיני לפתרון הסכסוך. ח"כ חיליק בר: "לא מדובר בתחליף לאמריקנים"

אחרי ההכרה הסוערת של טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הסינים מקדמים יוזמה מדינית משלהם: שר החוץ הסיני וואנג יי מקדם יחד עם נציגים ישראלים ופלסטינים את "יוזמת בייג'ינג", שמטרתה להגיע להבנות חדשות ובלתי מחייבות שיאפשרו את חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים.

 

את המשלחת הישראלית הוביל סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר, המשמש גם יו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי". יועצו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, נביל שעת', הוביל את המשלחת הפלסטינית יחד עם אחמד מג'דאלני המקורב גם כן ליו"ר הרשות. בשתי המשלחות השתתפו גם אקדמאים ופעילים אזרחיים.

 

ח"כ חיליק בר ושר החוץ הסיני וואנג יי  ()
ח"כ חיליק בר ושר החוץ הסיני וואנג יי

"סין החליטה להגביר את מעורבותה בקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים", הודיע שר החוץ הסיני. "על אף הקשיים, אנחנו חייבים להתקדם לעבר חידוש שיחות השלום. פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד והוא צריך לעמוד במרכז התהליך לצד התכתבות עם יוזמת הליגה הערבית".

 

הנציגים נפגשו במטרה לגבש נייר עמדה לא מחייב שיוסכם בין הצדדים. חברי המשלחות סירבו לקיים מסיבת עיתונאים משותפת ונתקלו בקשיים רבים בעיקר בעניין ירושלים, אך בסופו של דבר הלחץ הסיני הכריע והמסמך המשותף נכתב.

 

שר החוץ הסיני הבהיר כי מבחינת בייג'ינג "מעמדה של ירושלים צריך לשקף את ההיסטוריה ואת הקשר המיוחד של שלוש הדתות לעיר". ח"כ בר ציין בסיום הפסגה כי הוא "מברך על המעורבות הסינית. לא מדובר בתחליף למעורבות האמריקנית, אלא יוזמה שתהיה לצידה. נברך כל מדינה שרוצה לתרום לפתרון הסכסוך, ובוודאי שמעצמה חשובה כמו סין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים