שתף קטע נבחר

אחרי 5 שנים בשבי הטליבאן: החטוף הפך לעבריין מין

קנדה התרגשה כשג'ושוע בויל ואשתו קייטלן קולמן שוחררו מהשבי בפקיסטן, ורה"מ טרודו נפגש איתם ועם הילדים שנולדו להם בשבי. אבל עכשיו מקבלת הפרשה תפנית מפתיעה. בויל נעצר באשמת תקיפה מינית ואיומים ברצח, ובמגבלות צו הפרסום אמרה אשתו: "זו הטראומה, הוא צריך עזרה"

האזרח הקנדי ג'ושוע בויל, שהוא ומשפחתו הוחזקו בשבי הטליבאן במשך חמש שנים ושוחררו בשנה שעברה, נעצר בסוף השבוע האחרון ובית משפט באוטווה דחה אתמול (יום ד') שימוע בנוגע לשחרורו בערבות. לבויל מיוחסות עבירות של תקיפה, תקיפה מינית וכליאת אדם. לפי כתב האישום שהוגש נגדו ביום שני השבוע, בויל ביצע את המעשים אחרי שהוא ומשפחתו חזרו למדינה באוקטובר.

 

ג'ושוע בויל. "למתח היה השפעה על מצבו הנפשי" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ג'ושוע בויל. "למתח היה השפעה על מצבו הנפשי"(צילום: רויטרס)
המשפחה בזמן השבי. "תינוק אחד נרצח, אשתי נאנסה" (צילום: AFP / SITE Intelligence Group) (צילום: AFP / SITE Intelligence Group)
המשפחה בזמן השבי. "תינוק אחד נרצח, אשתי נאנסה"(צילום: AFP / SITE Intelligence Group)

בויל ורעייתו, קייטלן קולמן, נחטפו באפגניסטן במהלך מה שהוגדר "טיול תרמילאים" באוקטובר 2012. בתקופת השבי נולדו להם ארבעה ילדים, והם שבו עם שלושה מהם לקנדה. בויל סיפר כי הילד הרביעי נרצח בשבי וכי אשתו נאנסה אחרי שארגון הטרור "רשת חקאני", בעל בריתו של הטליבאן, תפס אותו ואת אשתו. הטליבאן הכחיש את הטענות הנוגעות לרצח ולאונס.

 

בויל בן ה-34 השתתף אתמול בדיון בבית משפט באוטווה לבוש בחליפת אסיר כתומה. שימוע נוסף ייערך לו ב-8 בינואר. בית המשפט הטיל על הפרשה צו איסור פרסום, המונע מכלי התקשורת בקנדה לפרסם מידע שיכול לזהות מישהו מהקורבנות ומהעדים.

 

כתב האישום כולל שמונה סעיפים של תקיפה, שני סעיפים של תקיפה מינית, שני סעיפים של כליאת אדם וסעיף אחד של איום ברצח. בויל שכר את שירותיו של אחד מעורכי הדין הפליליים המובילים בקנדה.

בויל אחרי השיבה לקנדה. הטעה את המשטרה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בויל אחרי השיבה לקנדה. הטעה את המשטרה(צילום: AFP)

לפי מסמכי בית המשפט, בויל מואשם בין השאר כי גרם לאדם כלשהו לבלוע כדורים נגד דיכאון. המעשים המיוחסים לו בוצעו בין 14 באוקטובר, היום שלאחר שובה של המשפחה לקנדה, ועד 30 בדצמבר. ככל הנראה הוא גם הוליך שולל את המשטרה כשהתקשר בסוף השבוע האחרון למוקד החירום כדי לדווח על אדם אובדני נעדר – וכך להסיט את החשד ממנו.

 

אשתו של בויל קייטלן אמרה ל"טורונטו סטאר": "אני לא יכולה לדבר על האישומים הספציפיים, אבל אני יכולה לומר שבסופו של דבר הוא נאלץ לסבול מתח וטראומה שנים רבות כל כך, וההשפעה שהייתה לזה על מצבו הנפשי היא הסיבה העיקרית לזה. ברור שהוא אחראי למעשיו, אבל אני אומרת בחמלה ובמחילה שאני מקווה שימצאו לו עזרה וטיפול רפואי".

 

בויל ובני משפחתו העבירו כמעט את כל חמש שנות השבי שלהם בפקיסטן, והם שוחררו במבצע של כוחות פקיסטניים. אחרי שובה לקנדה נפגשה המשפחה עם ראש הממשלה ג'סטין טרודו. בתמונות שפרסמה לשכתו של טרודו הוא נראה מחזיק את בנם הקטן של בני הזוג ומאמץ אותו לחיקו.

עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ()
עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו

באוקטובר, אחרי שובה של המשפחה לקנדה, סיפר ג'ושוע בויל לסוכנות הידיעות AP כי אשתו אושפזה בבית חולים באוטווה, אולם הוא לא הסביר מדוע היא נלקחה לשם. הוא צילם אותה במיטת חולייה ושלח את התמונה ל-AP.

 

בויל סיפר אז כי הוא ואשתו החליטו להביא ילדים לעולם בעודם בשבי משום שהם תמיד רצו להקים משפחה גדולה. "לא רצינו לבזבז זמן. קייט הייתה בשנות ה-30 לחייה, השעון תקתק", הסביר. הוריה של קייטלן, תושבי פנסילבניה שבארה"ב, אמרו אחרי מבצע החילוץ כי הם שמחים שהיא שוחררה – אבל הם גם הביעו זעם על החתן שלהם על שלקח את בתם ההרה לאפגניסטן.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP / SITE Intelligence Group
משפחת בויל-קולמן בשבי הטליבאן
צילום: AFP / SITE Intelligence Group
מומלצים