שתף קטע נבחר

מכה נוספת לטראמפ

בית משפט הורה לבטל החלטה של ממשל טראמפ שהקפיאה הקלות משמעותיות לחברות הייטק. בשורה טובה מאוד ליזמים ישראלים

רשות ההגירה האמריקאית, הודיעה רשמית, שתתחיל לקבל באופן מיידי בקשות שהייה ועבודה ליזמים בין לאומיים, זאת במסגרת חוק היזמים הבין לאומי.

בית משפט מחוזי בוושינגטון הבירה החליט לבטל את החלטת ממשל טראמפ לפיה יוקפאו הקלות משמעותיות לפעילות חברות הייטק וסטארט-אפ בארה"ב. "חוק היזמים הבינלאומי”, היה ההחלטה האחרונה בתחום ההגירה שהעביר ממשל אובמה, ואמור היה להקל משמעותית על שהייה ופעילות חברות הייטק בארה”ב.

 

על פי החוק שהתקבל ב-17 לינואר 2017, בשלהי כהונת אובמה, ואמור היה להיכנס לתוקף ב-17 ליולי השנה, תאושר כניסה או שהיה בארה"ב ליזמים זרים אשר מעוניינים לבנות פעילות עסקית, זאת בכפוף לקריטריונים מסוימים, וכל מקרה יבחן לגופו על ידי רשויות ההגירה והרשות לביטחון לאומי. הרעיון העיקרי מאחורי החוק הוא, יצירת מקומות תעסוקה חדשים על ידי אותם יזמים, כמו גם פוטנציאל צמיחה לתועלת הציבור האמריקאי. חוק היזמים נדחה על ידי ממשל טראמפ לפחות עד ליום ה-14 במרץ 2018 ואז יבחן ביטולו. כאמור, בית המשפט ביטל החלטת טראמפ והחוק יחול מיידית על יזמים. החוק מאפשר אשרת כניסה או המשך שהיה ראשונית למשך שלושים חודשים עם אפשרות הארכה לשלושים חודשים נוספים. היזם יזכה לאישור עבודה תקף לאורך כל תקופת השהיה במדינה, ובנוסף בני המשפחה שלהם יזכו גם הם לאישור שהיה ולאישור עבודה.

 

על מנת לזכות באישור המדובר, על היזם לעמוד בתנאים הבאים:

1. היזם חייב להחזיק לפחות 10-15% בחברה המדוברת.

2. ליזם חייב להיות תפקיד מרכזי פעיל בחברה שנוגע לתפעול החברה ולמאמצי הגידול העתידיים שלה. אדם שרק מחזיק בבעלות בחברה לא יתאים.

3. החברה חייבת להיות ״חדשה״ יחסית, כזאת שהוקמה בחמש השנים האחרונות.

4. החברה צריכה להוכיח שהושקע בה סכום רציני (כך לשון החוק) על ידי משקיע אמריקאי (לפחות 250 אלף דולר) או קיבלה מענק ממשלתי בסכום של לפחות מאה אלף דולר.

5. עוד עולה מהחוק שאם חברת הסטארט אפ תצליח להראות חלק מהדרישות תינתן לה ההזדמנות להראות ראיות נוספות שיכולות לתמוך בדרך עקיפה בדרישות הנ״ל.

 

הנשיא דונלד טראמפ. ()
הנשיא דונלד טראמפ.

 

לפני מספר חודשים פורסמה במרשם הפדרלי האמריקאי ההחלטה לפיה "הרשות לביטחון לאומי האמריקאי דחתה באופן זמני את יישום חוק היזמים הבינלאומי". עיכוב יישום החוק נועד על מנת "לאפשר לרשות לביטחון לאומי לאסוף תגובות מהציבור בנוגע להצעה לשנות את החוק לאור ההחלטה הנשיאותית לשיפור ביטחון הגבולות ואכיפת מדיניות ההגירה". החלטה זו כאמור בוטלה על ידי בית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה וביטול ההקפאה החל להיות מיושם באופן מיידי על ידי רשות ההגירה.

 

מעבר לכלי שהחדש שהתווסף, יש ויזות נוספות לעבודה בארה"ב המותאמות ליזמים, בעלי חברות ועובדים מתחום ההייטק ותחומים אחרים, בין השאר על ידי האפשרויות הבאות:

1. ויזת H1B המיועדת לאנשים עם יכולות מיוחדות בעלי תואר ראשון ומעלה, אבל עם מכסה שנתית מאוד מוגבלת ולוח זמנים לא גמיש.

2. ויזת L-1 באמצעותה אפשר להעביר מנהלים או עובדים עם יכולות מיוחדות שעבדו לפחות שנה אחת מתוך השלוש האחרונות בחברת האם בארץ ואז הועברו לחברה האמריקאית ובהתקיים תנאים נוספים.

3. ויזת E-1 נועדת לחברות העוסקות בסחר בין ישראל לארה״ב. הסחר הוא של מוצרים או של שירותים, טכנולוגיה וכו’.

4. ויזת E-2 מאפשרת ליזמים להקים חברה ולהשקיע בה סכום מסוים, וכך, בהתקיים תנאים נוספים, לקבל ויזה לחמש שנים. ויזה זאת עדיין לא תקפה לישראלים (אלא אם ברשותם אזרחות נוספת), וצפויה להפוך רלבנטית לישראלים בסביבות אוקטובר 2017.

5. ויזת O-1 מאפשרת למועמדים בעלי יכולות מיוחדות בתחומים מגוונים להגיש בקשה לויזה. על המועמדים להראות יכולות יוצאות דופן בתחומם שיכול להיות בתחום ההי טק, הפיתוח, עיצוב, משחק, מוסיקה ועוד, וכך לקבל ויזה לשלוש שנים עם אפשרות הארכה.

6. ויזת J-1 או H-3 – ויזות למתמחים ומתלמדים בתחומים שונים.

7. חשוב גם לציין שבמקביל למסלולי הויזה הנ"ל ניתן לפעול ולקבל גרין קארד – תושבות קבע וזאת על הבסיס עבודה, יכולות מיוחדות אינטרס לאומי אמריקאי ועוד.

 

 *שלומי אטש הינו עו”ד מומחה לדיני הגירה ועסקים, בעל משרדים בניו יורק וישראל.

.646.820.0662

 Email: shlomi@atashlaw.com

  www.atashlaw.com 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים