שתף קטע נבחר

כי רוצים בנים: להודו "חסרות" 63 מיליון בנות

עשרות שנים של העדפת בנים על פני בנות וביצוע הפלות סלקטיביות (כמעט תמיד כשמדובר בבנות) יצרו בהודו בעיה דמוגרפית חמורה

מחאה בניו דלהי נגד אלימות נגד נשים בגלל מגדרן (צילום: AP) (צילום: AP)
מחאה בניו דלהי נגד אלימות נגד נשים בגלל מגדרן(צילום: AP)

מכת מדינה: ההעדפה הברורה של בנים הותירה את ההודים עם "מחסור" ביותר מ-63 מיליון בנות, והביאה של יותר מ-21 מיליון ילדות שאינן רצויות על ידי המשפחות שלהן. כך עולה בנתונים שפרסמה הממשלה המקומית.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

בדו"ח כלכלי שנתי שפורסם אתמול (יום ב') עלה שהיחס העקום בין גברים לבין נשים בהודו הוא בעיקר תוצאה של ביצוע הפלות במדינה בגלל מין הילוד (כמעט ברוב המקרים כשמדובר בבנות), בתזונה ובטיפול רפואי טוב יותר לבנים. עוד נמצא ש"משפחות שבהן נולד בן צפויות להפסיק להביא לעולם ילדים נוספים מאשר משפחות שבהן הילד הראשון הוא בת".

 

לא רצויות (צילום: AP) (צילום: AP)
לא רצויות(צילום: AP)

מדענים טוענים שבהודו יש 63 מיליון נשים פחות ממה שצריך להיות, אוכלוסייה "חסרה" שנוצרה בגלל הפלות סלקטיביות וגורמים נוספים אחרים.

 

לידה של בן בהודו נחשבת ברוב המקרים לסיבה לחגיגה ולגאווה משפחתית, ואילו לידה של בת גורמת לא פעם למשפחה לחוש בושה גדולה ואף להתאבל. ככה זה כשהורים במדינה מסתכלים קדימה על החובות הגדולים שייכנסו אליהם כדי לשלם על הנדוניה לחתונת בתם. מחקרים הראו שבנות הודיות פחות משכילות מבנים, זוכות לתזונה פחות טובה מבנים וגם לטיפול רפואי פחות טוב. נשים רבות בהודו, בהן נשים משכילות ועשירות, מספרות שהן ניצבות בפני לחץ עצום, רובו מצד החמות שלהן, להוליד בנים.

 

הדו"ח שפורסם ניתח שיעורי לידה ואת מינם של הילדים שנולדו לאחרונה ועל פי חישוביו העריך שיותר מ-21 מיליון ילדות הודיות אינן רצויות על ידי המשפחות שלהן. ראש המחקר ומי שחיבר את הדו"ח, ארווינד סובר מניאן, אמר שהודו חייבת "לטפל בהעדפה של בנים על ידי החברה".

 

עוד עלה בדו"ח שהגדלת העושר אין משמעותה סיום המצב שבו משפחות מעדיפות בנים על פני בנות. בכמה אזורים עשירים יחסית, עלה במחקר, התופעה של העדפת בנים רק הלכה וגדלה.

 

נקודת האור החיובית מגיעה מאזור צפון-מזרח הודו, שלפי מחברי הדו"ח נחשב ל"מודל לשאר המדינה" - אשכול של מדינות שנמצאות בקצה המדינה, שרוב האנשים בהן קרובים יותר מבחינה אתנית לסין ולמיאנמר, ושחלק מתושביהן לא רואים עצמם כהודים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים