שתף קטע נבחר

טויוטה לנד קרוזר מעודכן. החל מ-299 אלף שקל

רכב הפנאי הוותיק טויוטה התחדש קלות ונחת בארץ עם עיצוב מעודכן ותא נוסעים משופר. ישווק מעתה רק עם מנוע טורבו-דיזל ובגרסה קצרה וארוכה

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, משיקה בישראל את הלנד קרוזר (150) לאחר מתיחת פנים מקיפה שעבר לאחרונה. תג המחיר נותר ללא שינוי ומתחיל ב-299 אלף שקלים לגרסת הבסיס הקצרה עם שלוש דלתות, ועד 400 אלף שקלים לגרסה הארוכה עם שבעה מושבים ורמת אבזור גבוהה. גרסת שבעה מושבים בסיסית תעלה 320 אלף שקלים. 

 

 

השינוי העיקרי שבוצע במתיחת הפנים לרכב הפנאי הוותיק הוא בחזית, עם מכסה מנוע תפוח יותר ויחידות תאורה שונות המשתלבות בסבכה קדמית בולטת. כל אלה דואגים בעיקר למראה כוחני יותר מהלנד קרוזר היוצא, ואמורים לסייע מעט בשיפור שדה הראיה. לפי טויוטה, פגוש קדמי חדש אמור לייעל את זרימת האוויר אך הוא פוגע קלות בזווית הגישה - 31 מעלות, מעלה פחות מבעבר - החשובה לנהיגה בשטח קשה. מרווח הגחון עומד על 21.5 ס"מ בגרסת המרכב הארוכה, ו-20.5 ס"מ בקצרה.

גם תא הנוסעים עבר שינויים המתבטאים, כך טויוטה, באיכות חומרים גבוהה מבעבר. להגה עיצוב חדש ויש כעת צג נתונים צבעוני בלוח המחוונים ("4.2) ומסך מגע ("8 לעומת "7 בעבר) במרכז הקונסולה. רמות האבזור נותרו ללא שינוי פרט לגרסת "לימיטיד" הבכירה שמוסיפה כעת חישוקי "18 קלים ("17 בעבר ובגרסאות בסיס כיום) ואת מערכות הבטיחות תחת השם TSS, הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית. שאר הגרסאות מסתפקות במערכת התראה של מובילאיי.

בשונה מבעבר, הדגם החדש ישווק רק עם מנוע טורבו-דיזל מהדגם היוצא בנפח 2.8 ליטר המפיק 177 כ"ס ו-45.9 קג"מ. מנוע ה-V6 בנזין לא ישווק עוד מכיוון שאינו עומד בתקני זיהום האוויר האירופאים שייכנסו לתוקף בסוף השנה. עוד כדאי להזכיר כי הלנד קרוזר החדש ארוך ב-6 ס"מ מהדגם הישן (484 ס"מ ו-456.5 ס"מ לפי גרסת המרכב). הדיזל יוצע כבעבר בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח.

 

חבילת "שטח" הכוללת בורר מצבי הנהיגה (שלושה לכביש וארבעה לשטח) מערכת בקרת זחילה (עם חמש מהירויות קבועות מראש), נעילה לדיפרנציאל האחורי ומערכת מתלים KDSS תהיה זמינה רק לרוכשי גרסת הלימיטד הבכירה, תמורת 20 אלף שקלים בהזמנה מיוחדת. הבעיה היחידה: מי שמעוניין לרכוש אותה עם הלנד קרוזר החדש שהוא עומד להזמין, יאלץ להתאזר בסבלנות ולהתאפק עם הרכישה. שכן זמן ההמתנה לכלי רכב בהם ניתן לשלב את חבילת השטח, עומד לפי דיווחי היבואנית על לא פחות מחמישה חודשים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים