שתף קטע נבחר

הבית הלבן: הדברים של נתניהו על שיחות לגבי סיפוח - שקריים

ראש הממשלה אמר לחברי סיעת הליכוד כי הוא משוחח עם האמריקנים בנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון. דובר מטעם הבית הלבן הכחיש: "הדיווחים שארה"ב דנה עם ישראל על החלת ריבונות ביהודה ושומרון הם שקריים. לא שוחחנו מעולם על הצעה כזו"

דובר בבית הלבן הכחיש הערב (יום ב') את הדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו על שיחות בנוגע לסיפוח ביהודה ושומרון. הדובר אמר כי הדיווחים שארה"ב דנה עם ישראל על החלת ריבונות ביהודה ושומרון הם שקריים. הוא הוסיף כי  ארה"ב וישראל לא שוחחו מעולם על הצעה כזו, והנשיא מתמקד רק בתוכנית השלום שלו.

 

טראמפ ונתניהו בפגישה בחודש שעבר בשוויץ (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ ונתניהו בפגישה בחודש שעבר בשוויץ(צילום: רויטרס)

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר-הצהריים כי הוא משוחח עם האמריקנים בנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון. לאחר מכן אמר גורם מדיני בכיר כי ראש הממשלה משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי. הגורם הבכיר הוסיף כי ראש הממשלה לא הציג בפני ארצות-הברית הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא הממשל בוושינגטון לא הביע את הסכמתו להצעות. הגורם הוסיף כי ישראל עדכנה את ארצות-הברית בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, ואילו וושינגטון הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ. "עמדתו של ראש הממשלה נתניהו היא שאם הפלסטינים יתמידו בסירובם למשא-ומתן לשלום - ישראל תציג אלטרנטיבות משלה", אמר הגורם הבכיר.

 

הערב פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה נוספת, אחרי דרישה אמריקנית - לפיה נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד-משמעית שהם מחויבים לקדם את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

 

שעות אחדות לפני פרסום ההודעה צייץ הנשיא האמריקני דונלד טראמפ כי הגיע הזמן להפסיק לבזבז בטיפשות כסף במזרח התיכון ויש להשקיע זאת בפרוייקטים בתוך ארצות הברית. אולם, הוא לא פירט האם הוא מתכוון לקצץ בתקציבי החוץ למדינות במזרח התיכון או התכוון כי המלחמות בהן מעורבת ארצות הברית במזרח התיכון, כמו עתה באפגניסטן ולפני כן בעיראק, הן אלו שגרמו לבזבוז כספים טיפשי.

 

יש לציין כי במהלך הקמפיין שלו לנשיאות, אמר טראמפ כי הוא מתכוון להפסיק את סיוע החוץ למדינות, וכאשר נשאל אם יפסיק את סיוע החוץ גם לישראל הוא השיב בחיוב. אולם, בחלוף כמה שעות תיקן את עצמו ואמר כי הוא לא יפסיק את הסיוע לישראל. יש להניח כי בציוץ שלו, לא התכוון טראמפ להודיע על קיצוץ בסיוע, אלא התרעם על כך שארצות הברית השקיעה בעבר מילארדים במלחמות. באירוע בבית הלבן , כאשר הציג היום את תוכניתו לשיקום התשתיות אמר טראמפ "עד לפני כמה חודשים השקענו 7 טריליון דולר במזרח התיכון. איזו טעות", הוא אמר. "אבל זה מה שזה. אנחנו מנסים לבנות גשרים במקום אלו שמתפרקים ולא מצליחים למצוא כסף. זה מטורף. השקענו במזרח התיכון 7 טריליון והיום המצב שם רק יותר גרוע . כמה עצוב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו בחודש שעבר
צילום: רויטרס
מומלצים