שתף קטע נבחר

היסטוריה ישראלית באולימפיאדת החורף: סמוכין וביצ'נקו בשלב המכריע

בפעם הראשונה מאז שישראל החלה להשתתף במשחקים, שני מחליקים עלו יחד לשלב הבא בהחלקה אמנותית. ביצ'נקו השיג ציון של 84.13 נקודות לצלילי הבה נגילה, סמוכין נפל אך קיבל 80.69 נקודות, העפיל וחגג בדמעות. סקלטון: אדלמן סיים במקום ה-28

 

היסטוריה ישראלית באולימפיאדת החורף . בפעם הראשונה מאז החלה ישראל להשתתף במשחקים, שני ישראלים עלו יחד לשלב המכריע בתחרות ההחלקה האמנותית: דניאל סמוכין ואלכסיי ביצ'נקו.

 

ביצ'נקו בן ה-30, סגן אלוף אירופה מ-2016 (שסיים עשירי באליפות העולם ובכך הבטיח לעצמו כרטיס לדרום קוריאה), עלה לתרגיל הקצר לצלילי הבה נגילה, בדיוק כמו בתחרות הקבוצתית. ציון של 84.13 נקודות דירג אותו במקום ה-13.

 

 

סמוכין הנרגש חוגג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סמוכין הנרגש חוגג(צילום: AFP)

 

 (צילום: getty image) (צילום: getty image)
(צילום: getty image)

 

ביצ'נקו מתעופף (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ביצ'נקו מתעופף(צילום: AFP)

סמוכין באוויר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סמוכין באוויר(צילום: AFP)


 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ביצ'נקו הוא המחליק הישראלי הבכיר. לפני שבע שנים הוא עלה לארץ מאוקראינה יחד עם אימו ואחיו הגרים בנתניה. הישג השיא של ישראל בקטגוריה הזאת היה המקום ה-16 של מיכאל שמרקין, שהיה גם הספורטאי הישראלי הראשון אי פעם באולימפיאדת החורף. מחר ביצ'נקו ינסה לשפר את ההישג הזה.  

 

סמוכין בן ה-19, אלוף העולם לנוער מ-2016, הציג תרגיל מצוין - אך בשלב מסוים נפל במהלך אחת הקפיצות. הסיום הנהדר גרם לו לבכות מהתרגשות, והציון שלו - 80.69 נקודות - סידר גם לו מקום בשלב המכריע, לאחר שדורג 18.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

סקלטון: אדלמן סיים במקום ה-28

גולש המזחלות אדם אדלמן, הישראלי הראשון שמשתתף במשחקים האולימפיים במסגרת תחרות הסקלטון, סיים אותה במקום ה-28. על פי חוקי התחרות מתקיימים ארבעה מקצים, והדירוג הסופי נקבע על פי הזמן המצטבר של כל המקצים.

 

אדלמן בן ה-27 עצר את השעונים על זמן של 52.35 שניות בסיבוב השלישי, ובחיבור כל שלושת הסיבובים הגיע ל-2:37.26 דקות. הוא הקדים גולשים מגאנה ומג'מייקה. לסיבוב הרביעי והאחרון עלו רק 20 הראשונים בתחרות. בזהב זכה יונג סונגבין הדרום קוריאני, לשמחת הקהל המקומי, עם זמן כולל של 3:20.55 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים