שתף קטע נבחר

ישראלית זכתה בפסטיבל ברלין, סרט רומני זכה ב"דב הזהב"

אינס מולדבסקי זכתה בפרס הסרט הקצר בפסטיבל ברלין עם סרטה "הגברים שמעבר לגדר". "Touch Me Not" הרומני זכה ב"דב הזהב"

פסטיבל הסרטים בברלין ננעל הערב עם רגע של נחת לקולנוע הישראלי. סרטה של אינס מולדבסקי, "הגברים שמעבר לגדר", זכה בתחילת הערב בפרס "דב הזהב" לסרט הקצר הטוב ביותר. סרטה של מולדבסקי, בוגרת "בצלאל", מתעד את מסעותיה של היוצרת ברחבי הגדה המערבית בעקבות גברים פלסטינים שהיא מכירה באתרי היכרויות.

 

עוד דיווחים מפסטיבל ברלין:

סרטו של ווס אנדרסון פתח את פסטיבל ברלין

הסרט החדש על "מבצע אנטבה" יעצבן אתכם 

 

מולדבסקי לא הייתה הישראלית היחידה על הבמה הערב. נועה רגב, המנהלת של פסטיבל הסרטים בירושלים, נמנתה על צוות השופטים שהעניק את הפרס לסרט הביכורים המצטיין – Touch Me Not של אדינה פינטיליה הרומנייה. הסרט הפרובוקטיבי המביא את סיפורה של אישה שאינה מסוגלת לסבול מגע אנושי וחרדה מפני כל סיטואציה אינטימית, זכה גם כן בפרס "דב הזהב".

 

אינס מולדבסקי (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
אינס מולדבסקי(צילום: Gettyimages)
 

אכן, נדמה שטקס חלוקת הפרסים השנה עמד בסימן נשים יוצרות. פרס "דב הכסף", השני בחשיבותו, הוענק לסרטה של מלגורזטה שומובסקה הפולנייה, "פנים" (Twarz), על צעיר העובר השתלת פנים. פרס הבימוי הוענק לווס אנדרסון על סרט האנימציה, "אי הכלבים". אנדרסון לא נכח בטקס, ואת הפרס אסף במקומו אחד המדבבים, ביל מאריי, שאמר "לא חשבתי שאלך לעבודה ככלב ואחזור הביתה עם דב".

 

"אי הכלבים", פרס הבימוי לווס אנדרסון ()
"אי הכלבים", פרס הבימוי לווס אנדרסון

פרס השחקן הוענק לאנטוני בז'ון המגלם בסרטו היפה של סדריק קאהן, "התפילה", צעיר מכור לסמים המאושפז במרכז גמילה קתולי. את פרס השחקנית גרפה, ובצדק, אנה ברון על תפקידה כלסבית מזדקנת המתמודדת עם מאסרה של זוגתה בסרט "היורשות" מתוצרת פרגוואי. פרס התסריט הופקד בידי מנואל אלקלה ואלונזו רואיזפלסיוס המקסיקנים על "מוזיאון", שגיבוריו הם שני צעירים המתכננים לשדוד את המוזיאון האנתרופולוגי במקסיקו סיטי.

 

"דובלטוב", סרטו המצוין של אלכסיי גרמן הבן שסומן כאחד המועמדים המועדפים לזכייה בפרס משמעותי, נאלץ להסתפק בפרס הצטיינות בעבור העיצוב האמנותי והתלבושות.  

 

כתריאל שחורי (צילום: כפיר חרבי) (צילום: כפיר חרבי)
כתריאל שחורי(צילום: כפיר חרבי)

מלבד מולדבסקי כמה ישראלים נוספים זכו להכרה במהלך הפסטיבל. מוקדם יותר השבוע קיבל יושב ראש הקרן הישראלית, כתריאל שחורי, פרס הוקרה מיוחד על תרומתו לקידום הקולנוע הישראלי והעולמי ועל עמידתו למען חופש הביטוי והיצירה. גם הבמאית הישראלית הגר בן אשר זכתה במקום הראשון בתחרות הפיצ'ינג המרכזית של הפסטיבל עם סרטה "המלחמה תמה". הסרט, שנמצא בשלבי הפקה מוקדמים קיבל מענק של 20,000 יורו. אליהם מצטרפת הבמאית מאיה קניג שזכתה ב- VFF TALENT HIGHLIGHT AWARD על סרטה "חלב", קומדיה שחורה על הנקה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
אינס מולדבסקי
צילום: Gettyimages
לאתר ההטבות
מומלצים