שתף קטע נבחר

מחקר: מה יהפוך מתבגרים לאנשים מצליחים?

אם חשבתם שציונים טובים ושיפור מיומנויות חברתיות הם הדברים החשובים ביותר שישפיעו על עתידם של ילדיכם, מסתבר שזה לא מספיק. על פי מחקר חדש, כדאי לכם לעודד אותם להתנדב. חושבים שאין סיכוי? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להעלות את המודעות החברתית שלהם

אתם דואגים לעתידם של ילדיכם באופן טבעי. מנסים לעודד אותם ללמוד ולהצליח כדי לפתוח בפניהם טווח רחב של אפשרויות השכלה שבסופו של דבר יסייעו להם להתקבל לתכניות לימודים טובות במטרה שיוכלו להשיג משרות נחשקות עם סיפוק, עניין ושכר גבוה. השאלה מה אתם עושים לשם כך? כיום הדגש הוא על הישגים אקדמיים ושיפור מיומנויות חברתיות, אך לא בטוח שזה מספיק.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

רוצים לעזור למתבגרים שלכם להפוך למבוגרים מצליחים? על פי מחקר חדש, כדאי לכם לעודד אותם להיות מעורבים בפעילויות חברתיות – הצבעה, התנדבות ואקטיביזם. יכול להיות שאתם מגלגלים את עיניכם כעת בתגובה לעצה הזו, אך החוקרים מגבים זאת בממצאיהם.

 

למעשה, מדובר בעצה רצינית ביותר שנובעת ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Child Development. מדענים במרכז הרפואי Wake Forest Baptist בשיתוף עם אוניברסיטת פורדהם ואוניברסיטת מסצ'וסטס מצאו שמתבגרים שהיו מעורבים בפעילויות אזרחיות נטו יותר מחבריהם להשיג בבגרותם הכנסה גבוהה יותר ורמת השכלה גבוהה יותר.

 

מעורבים ומצליחים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מעורבים ומצליחים(צילום: shutterstock)

"ידוע ממחקרי עבר שלקיחת חלק בפעילויות אזרחיות עשויה לעזור לאנשים להרגיש מחוברים יותר לאחרים ולסייע בבניית קהילות חזקות יותר", אומרת ד"ר פאריסה בלרד, פרופ' משנה לרפואת המשפחה והקהילה במרכז הרפואי Wake Forest Baptist. "רצינו לדעת אם מעורבות אזרחית בגיל ההתבגרות יכולה לחזק בריאות, רמת השכלה והכנסה כשבני הנוער הופכים למבוגרים".

 

בלרד וצוותה הסתייעו במדגם לאומי של 9,471 מתבגרים ואנשים צעירים מתוך מחקר לאומי מתמשך של בריאות מתבגרים עד לבגרות. גילאי המשתתפים נעו בין 18 ל-27, ובין היתר נמדדה מידת מעורבותם בפעילויות אזרחיות. שש שנים לאחר מכן בוצע מעקב מדדים של בריאות, השכלה והכנסה.

 

בשיטת המחקר החוקרים נטרלו משתנים מתערבים כמו השכלת הורים ומשתני בריאות, ולאור זאת מביעים ביטחון רב בממצאיהם. צוות המחקר מצא שהתנדבות והצבעה נמצאו קשורים גם לבריאות נפשית והתנהגויות בריאות כגון מיעוט בסימפטומים של דיכאון וסיכון נמוך להתנהגויות בריאות שליליות ובכלל זה שימוש בחומרים ממכרים.

 

עוד בערוץ הורים:

מיליון מזוודות ושני ילדים מבולבלים

צילומי ילדים של אבא יצירתי במיוחד

הילד לא רוצה להתחפש? כך תגיבו

 

עבור מתבגרים שהיו מעורבים באקטיביזם, הממצאים היו מורכבים יותר: גם להם היו סיכויים גבוהים יותר להשגת רמת השכלה גבוהה והכנסה כספית גבוהה, אך הם נטו יותר להיות מעורבים בהתנהגויות סיכון שש שנים לאחר מכן.

 

במחקר זה לא הצליחו החוקרים להכריע מדוע זה קרה, אך בלרד מעלה השערה שאקטיביזם יכול להיות מתסכל עבור מתבגרים ועבור מבוגרים צעירים, היות שהם בשלב בחיים שבו הם יותר אידיאליסטיים וחסרי סבלנות ביחס לקצב האיטי של שינויים חברתיים. החוקרת מציעה להורים לסייע לילדיכם להישאר סבלניים ביחס למטרותיהם וללמד ניהול ציפיות ביחס למטרות בטווח קצר ובטווח ארוך.

 

ארהרדט גריף, חוקר במרכז לתקשורת אזרחית ב-MIT, טוען שלמתבגרים יש הזדמנות להשפיע על פני החברה באופנים ייחודיים להם, דרך הרשתות החברתיות - בהבעת עמדה, הפצת תכנים משמעותיים ואפילו דרך שימוש בהומור שידוע כחודר חסמים בכך שמאלץ אנשים לחשוב לעומק על מהות הבדיחה.

 

מה התפקיד שלכם?

1. דונו עם ילדיכם בסוגיות חברתיות מגיל צעיר. היעזרו בסוגיות עכשוויות כדי להעביר מסרים של חשיבות הגשת עזרה לזולת ובעיקר לחלשים בחברה. עודדו אותם לגבש עמדה ערכית אל מול אירועים אקטואליים.

 

2. קחו את ילדיכם אתכם מגיל צעיר לפעילויות של מעורבות חברתית - כשאתם הולכים להצביע בבחירות או כשאתם משתתפים בהפגנות בנושאים הקרובים ללבכם.

 

3. עודדו פעילות חברתית ערכית של ילדיכם - בין אם מדובר במעורבות בתנועת נוער כחניכים ואחר כך כמדריכים ובין אם הובלת פעילות התנדבותית שהם מתחברים אליה בימי שיא כמו יום המעשים הטובים.

 

4. עודדו וחזקו התנדבות של ילדיכם, בין אם כפעילות חד פעמית או כפעילות קבועה מתמשכת. במידה ואתם עצמכם מעורבים בנתינה לאחר או בפעילות התנדבותית - שתפו בכך את ילדיכם וספרו איך אתם מרגישים בנוגע לכך. אין כמו דוגמה אישית כדי לעודד ילדות וילדים לפעולה.


הכותבת היא עובדת סוציאלית קלינית (.M.S.W), מטפלת בילדים ובני נוער

 

מה משותף להורים לילדים מצליחים? צפו:

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
דברו עם הילדים על סוגיות חברתיות מגיל צעיר
צילום: shutterstock
מומלצים