שתף קטע נבחר

הדרך לכומתה של אגוז עוברת במסע 70 לישראל

לוחמי יחידת אגוז קיבלו את הכומתות אחרי שהצטרפו לצעדת מסע 70 לישראל בצפון: "זו זכות להשתתף במסע המיוחד הזה"

 

חיילי המסלול של יחידת אגוז קיבלו היום (ג') את הכומתה החומה, אחרי מסע קצת אחר. הלוחמים השתתפו במקטע צעידה של מסע 70, שיצא אתמול לדרך בהזנקת נשיא המדינה ראובן ריבלין. בתום ההליכה הגיעו הלוחמים הנרגשים לקיבוץ ברעם, שם נערך טקס קבלת הכומתות בנוכחות המשפחות. 
 

טקס קבלת כומתות של לוחמי יחידת אגוז (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
טקס קבלת כומתות של לוחמי יחידת אגוז(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

הטקס המקורי בסוף מסע הכומתה בוטל ברגע האחרון בגלל אילוצים, וביחידת אגוז החליטו לערוך אותו כחלק ממסע 70. החיילים הצטרפו לעשרות צועדים שהלכו את מקטע היום השני של המסע, בהם חניכי המכינה הקדם צבאית תבור, תלמידי בתי ספר יסודיים, תיכונים ואולפנות.

 

מפקד בית הספר של יחידת אגוז, רס"ן ע', הסביר את החיבור: "זו זכות עבורנו לקחת חלק במסע מיוחד זה המתרחש בצפון, אזור שקרוב ליחידת אגוז ומהווה חיבור ישיר לפעילות היחידה וחלליה. המסע מחבר בין הלוחמים למשפחות האזרחים ומחזק את אהבת הארץ".

 

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
 

 (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
 

יוזמי מסע 70 חברו ליחידות המובחרות בצה"ל, ולאורך המסע אותן יחידות צפויות לקחת חלק בפעילויות שונות. אל הצועדים מצטרפים לאורך המסע גם בני משפחות שכולות. המטרה היא להשריש לדור הצעיר ולמשתתפי המסע כולם את מורשת צה"ל כחלק ממורשתה של המדינה, ולהודות על תרומתם למדינה לאורך 70 שנה.

 

המסע החל אתמול בתל חי ובאילת. הנשיא ריבלין הזניק את המסע בתל חי. ב-15 באפריל צפויים שני המסעות להיפגש בקסטל ולעלות יחד לירושלים. בפרויקט לוקחים חלק עשרות ארגונים חברתיים ומכינות קדם צבאיות.

ריבלין אתמול בתל חי (צילום: תומר בן אבי) (צילום: תומר בן אבי)
ריבלין אתמול בתל חי(צילום: תומר בן אבי)

את פרויקט מסע 70 מובילים אליסף פרץ ועמיחי שיקלי, שחלמו על יוזמה ייחודית שמטרתה לציין בצורה שמחה, מאחדת ויוצאת דופן את יום עצמאותה ה-70 של המדינה. עמיחי שיקלי אמר על ההצטרפות של לוחמי אגוז למסע: "עבורי כמ"פ לשעבר באגוז ההשתתפות של לוחמי היחידה היא סגירת מעגל מרגשת". 

 

חברו אליסף פרץ הוסיף: "יחידת אגוז שעד לא מזמן השתייכה לחטיבת גולני היא עבורי בעלת חשיבות משפחתית. בעיני יש משהו מרגש בעובדה שאגוז, היחידה שהוקמה להילחם בלבנון שבה אחי אוריאל נפל, לוקחת חלק במסע ועושה משהו שהוא לא לחימה על שטח או מול אויב אלא למען הרוח. אני מברך על החיבור שלהם למסע".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
טקס קבלת הכומתות
צילום: דובר צה"ל
מומלצים