שתף קטע נבחר

חשיפה עולמית: הדור הבא של רכב השטח הישראלי

עבירות טובה יותר מלנד רובר דיפנדר, כושר העמסה גבוה יותר מטויוטה היילקס ומהירות גבוהה יותר בשטח מרכב מרוץ ייעודי. יורם זרחי, המייסד ובעל חברת תומקאר, חושף תמונות ופרטים ראשונים על הגרסה החדשה לרכב השטח המרשים שבנה

קבלו תמונות ופרטים ראשונים על הדור השני של רכב השטח הישראלי מבית תומקאר. יצרנית כלי הרכב הייעודיים תומקאר, השלימה לאחרונה את פיתוח הדור השני של רכב השטח אותו היא משווקת כבר מספר שנים בכל העולם. הפעם לראשונה עם הנעה כפולה, לעומת הנעה אחורית בעבר.

תומקאר TX47 (צילום: רונן טופלברג)
תומקאר TX47(צילום: רונן טופלברג)

 

לדברי יורם זרחי, המייסד ובעל החברה, "מדובר ברכב שטח ייחודי. לא כלי שיתחרה ברכבי SideBySide כמו פולאריס וקאן-אם המיועדים לשימוש פנאי בלבד. הרכב שלנו מיועד לעבודת שטח קשה, יכול לסחוב משקל גבוה יותר מטויוטה היילקס, להציע רמת עבירות טובה יותר מלנד רובר דיפנדר ומהירות גבוהה יותר ממכונית מרוץ ייעודית על מסלול עפר.

 

"כמו כל הדגמים שייצרנו עד כה, גם כאן שמנו את דגש על קלות התפעול לנהג עם כושר שרידות ואמינות כערכים עליונים. אין היום שום כלי דומה לו", אמר זרחי והוסיף כי "אב-טיפוס ראשון נמצא בניסויי נהיגה בחודשים האחרונים. המסירות ללקוחות הראשונים צפויות להתחיל בעוד חצי שנה".

 

תומקאר TX47 (צילום: רונן טופלברג)
תומקאר TX47(צילום: רונן טופלברג)

 

הדגם החדש שמכונה בינתיים לפחות "TX47", מבוסס על המרכב של דגם הארבע מושבים הוותיק, TM47. הוא יוצע גם בגרסת טנדר עם ארגז קומפקטי (TX57) וטנדר עם ארגז גדול (TX37). חלקה הקדמי והאחורי של השלדה תוכננו מחדש על מנת לאכלס בקלות את יחידת ההנעה. מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר - מיוצר על-ידי צ'רי הסינית המספקת לחברה את המנועים בארבע השנים האחרונות - ממוקם כבעבר מאחור ומפיק 110 כ"ס, 40 כ"ס יותר מהיחידה בדגם היוצא.

תומקאר TX47 (צילום: רונן טופלברג)
תומקאר TX47(צילום: רונן טופלברג)

 

המנוע משודך לתמסורת מסוג וריאטור ולתיבת העברה (מפצלת את הכוח לפנים-אחור) עם הילוך כוח (Low) שפותחה במיוחד לדגם הזה. הדיפרנציאלים מלפנים ומאחור ניתנים לנעילה מלאה. בעוד יכולת העבירות של הדגם הקודם בעל הנעה אחורית נשענה בעיקר על מיתלים ארוכי-מהלך וזוויות מרכב טובות, ההנעה הכפולה אמורה לאפשר יכולת שטח טובה משמעותית כמו במעלות תלולים במיוחד או בקרקע דלת אחיזה כמו חול, בוץ ושלג. כל זאת עם יכולת נשיאת משקל גבוהה שעומדת על 1.2 טון.

 

הדגם החדש ארוך (20 ס"מ), רחב (5 ס"מ) וגבוה (5 ס"מ) מהקודם, עם מרווח גחון של 43 ס"מ - 4 ס"מ יותר מהאמר H1 למשל. בסיס הגלגלים עומד על 305 ס"מ, 12 ס"מ יותר מבעבר. בהתאם, גם המשקל העצמי גבוה כעת ב-300 ק"ג, עם 1,230 ק"ג בסך הכל. זווית הגישה והנטישה - 75/77 מעלות בהתאמה - כפולות מאלו של טויוטה לנד קרוזר למשל.

תומקאר TX47 (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

ויש עוד פרטים מעניינים, למשל שקצה השלדה מלפנים הוצר על-מנת לאפשר התקנת זרועות מתלה ארוכות יותר, המאפשרות בתורן מהלך ארוך למרות תוספת ציריות. החזית קצרה ומשתפלת בחדות מטה במטרה לאפשר שדה ראיה אופטימלי, אך מייצרת משטח העמסה נוסף עם יכולת נשיאה של עד 100 ק"ג.

 

בציוד התקני מופיעה גם כננת קדמית (סופרווינץ' 4500) וצמד פנסי Led מודרניים. זרוע המתלה האחורי ארוכה וחזקה יותר על-מנת לעמוד בעומס הנוסף של הגלגלים הגדולים משמעותית - כעת במידה 245/70R16 המקובלת ברכב פנאי-שטח גדולים, עם אופציה לצמיגים רחבים עוד יותר במידה 265/75R16.


תומקאר TX47 (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
 

לדברי גילי הכהן, מהנדס הפרויקט ונהג הניסוי הראשי, "מדובר בקפיצת מדרגה גדולה בהשוואה לדגם הקודם. זה כלי עם יכולת שטח - הן בעבירות והן בנסיעה מהירה - יוצאת דופן ומפתיעה גם בסטנדרט המפורסם של תומקאר. המרשים ביותר הוא היכולת שלו לעשות את כל זה גם כשהוא מועמס במשקל זהה למשקלו העצמי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
תומקאר TX47
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים