שתף קטע נבחר

אזעקות בעוטף: כיפת ברזל הופעלה בגלל ירי מקלעים מעזה

בזה אחר זה נורו טילים מיירטים לאחר רצף של אזעקות שנשמעו ברחבי עוטף עזה. בתחילה היה חשד למטח רקטות שנורה מעזה, אך לאחר מכן התברר כי כיפת ברזל הופעלה בגלל ירי מקלעים במסגרת התמרון הצבאי הגדול שמבצע חמאס ברצועה. טנק צה"ל תקף שתי עמדות תצפית

 

 

אזעקות שווא בעוטף עזה: תוך חמש דקות אמש (יום א') נשמעה שורת אזעקות במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב וכן בשדרות. מערכת כיפת ברזל הופעלה וטילים מיירטים שוגרו בזה אחר זה, אבל לאחר זמן קצר הודיע דובר צה"ל: "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל. המצב בעוטף עזה הוא של שגרה. מיירטי כיפת ברזל הופעלו בגלל ירי מקלעים מהרצועה. אין נפילות בשטח הארץ. נבדק אם נורו בכלל רקטות או פצמ"רים".

 

כשעתיים לאחר האזעקות נמסר כי טנק צה"ל תקף שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. בדובר צה"ל חזרו על כך שמדובר בירי מקלעים חריג, וכי חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה, וצה"ל רואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח מדינת ישראל. עוד נמסר כי נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל נבדקות.

 

לפני ההודעה הרשמית של צה"ל הנחו מועצות חוף אשקלון ושער הנגב את התושבים לשהות בסמוך למרחבים המוגנים. פרשננו רון בן ישי מוסיף כי ייתכן, אפילו קרוב לוודאי, שזה היה מהלך מכוון ממש כמו התרגיל שעשו אתמול בצהריים. שני האירועים היו איתות של חמאס וג'יהאד איסלאמי המתואמים ביניהם שהם קרובים לשבור את הכלים ואפילו פונים להסלמה בגלל הסנקציות שהטיל עליהם אבו מאזן בשל הקיפאון בהליך הפיוס וניסיון ההתנקשות ברה"מ חמדאללה, ובגלל מצבם ההומניטרי שהולך ומחמיר. האיתות נועד גם למצרים שמסרבת לפתוח את מעבר רפיח, והוא התבצע בצורה מתוחכמת מבלי לשבור את הכלים.

 

האירוע התרחש על רקע התמרון הצבאי הגדול של הזרוע הצבאית של חמאס שמתקיים ברצועת עזה שיימשך עד הבוקר. עדי ראייה בעזה אמרו כי חמאס שיגר במסגרת התרגיל לפחות רקטה אחת לכיוון הים. בתרגיל משתתפים גם כמה דגמים של טנקי מרכבה שמדמים את צה"ל.

 

בזרוע הצבאית של חמאס אמרו: "כיפת ברזל הופעלה נגד ירי כדורים בתוך שטח עזה במסגרת התמרון. ישראל נושאת באחריות לכל הסלמה ולא נעמוד מחובקי ידיים מול כל תוקפנות".

 

שיגור המיירטים של כיפת ברזל, אמש:

יירוט כיפת ברזל עוטף עזה ()

ירוט כיפת ברזל ()

ירוט כיפת ברזל ()
 

המתיחות בדרום גברה על רקע צעדות השיבה שייערכו מסוף השבוע הקרוב ועד יום הנכבה, דבר המעורר חשש במערכת הביטחון, והתקרית שלשום שבה חצו ארבעה פלסטינים את הגדר באזור כיסופים והציתו כלי הנדסי של צה"ל העוסק בהקמת המכשול התת-קרקעי. אתמול החלו טרקטורים להכין את השטח לעיר האוהלים המתוכננת לצעדת השיבה. במקביל ליישור השטח, הקימו הטרקטורים תילי עפר שאמורים להגן על המשתתפים מפגיעה של ירי מכיוון ישראל.

 

חרף המתיחות על הגדר, שבאה לידי ביטוי בהנחת מטענים מהצד הפלסטיני והריסת מנהרות על ידי צה"ל, ירי של רקטה מהרצועה לישראל לא בוצע יותר מחודש וחצי – מאז תחילת פברואר. באותו ערב התפוצצה רקטה בשטח פתוח ולא היו נפגעים. בתגובה תקף צה"ל עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה.


פורסם לראשונה 25/03/2018 22:33

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיגור המיירטים של כיפת ברזל, אמש
מומלצים