שתף קטע נבחר

תוניסיה מסרבת לאפשר לישראלים להשתתף באליפות העולם

טאקוונדו: למרות שהמשלחת הסכימה להתחרות ללא סמלי הלאום, שלטונות תוניסיה מסרבים לאפשר את כניסת הספורטאים לאליפות העולם ולתחרות המיון לאולימפיאדת הנוער. יו"ר האיגוד, מישל מדר, נחת בטוניס עם דרכון צרפתי, אבל הועלה על מטוס בחזרה לפריז

הספורטאים הישראלים ממשיכים לסבול ולהיפגע בגלל אפליה על רקע פוליטי. נבחרת הנוער של ישראל בטאקוונדו לא קיבלה אישור להיכנס לתוניסיה על מנת להשתתף באליפות העולם לנוער שעומדת להיפתח במדינה הצפון אפריקאית, ובתחרות המטרה שתיערך בה במקביל לקראת אולימפיאדת הנוער.

 

ראשי הענף בישראל רשמו מבעוד מועד את הספורטאים הישראלים שאמורים להשתתף בתחרות, חלקם מתחרים ברמה גבוהה ורשמו הישגים בזירה הבינלאומית ואף נחשבים לתקוות גדולות של הספורט הישראלי.

 

הנבחרת קיבלה סירוב מהטוניסאים. סמברג (צילום: תומר גנור) (צילום: תומר גנור)
הנבחרת קיבלה סירוב מהטוניסאים. סמברג(צילום: תומר גנור)

היום (שישי) מתחילה בתוניסיה תחרות המיון לאולימפיאדת הנוער, שהצלחה בה מעניקה כרטיס כניסה לאולימפיאדת הנוער שתתקיים בארגנטינה בין ה-6 ל-18 באוקטובר.

 

במשלחת הישראלית נכללת אבישג סמברג, שזכתה במדליות ארד באליפות העולם לנוער בנובמבר 2016 ובאליפות אירופה בנובמבר האחרון ונחשבת למועמדת להגיע למשחקים האולימפיים בתחרות עד 49 ק"ג.

 

מלבד סמברג נכללים במשלחת אלוף אירופה לקדטים, תום פשבסקי (מתחרה במשקל עד 45 ק"ג באליפות העולם ועד 48 ק"ג במיון האולימפי), סגנית אלופת אירופה לקדטים דנה אזרן (עד 73 ק"ג באליפות העולם ועד 67 ק"ג ובמשקל הפתוח במיון האולימפי) וניקול אדמסקי (עד 52 ק"ג באליפות העולם ועד 55 ק"ג במיון האולימפי).

 

נקודות דירוג חשובות ייאבדו. דנה אזרן (משמאל) (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
נקודות דירוג חשובות ייאבדו. דנה אזרן (משמאל)(צילום: פרטי)

 

טפסי הרישום עבור הספורטאים הישראלים נשלחו מבעוד מועד למארגני התחרות, עם בקשות לוויזות עבורם לתוניסיה. אחרי תקופה ארוכה של התעלמות מצד התוניסאים הובטח לישראלים שיוענקו ויזות ושלוחמי הטאקוונדו יורשו להופיע ללא סממנים ישראלים.

 

כעת, למרות שהספורטאים הישראלים הסכימו להופיע ללא דגלי המדינה, ללא הכיתוב ISRAEL על חליפות הקרב ומבלי שההמנון ינוגן במקרה של זכייה ישראלית בזהב, מסרבים התוניסאים לאפשר את כניסתם בטענה שטפסי הרישום לא נשלחו בזמן.

 

סולק לפריז. מדר (משמאל) (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
סולק לפריז. מדר (משמאל)(צילום: ראובן שוורץ)

 

גורם בענף הגיב בזעם: "שלחנו את כל הטפסים מזמן, כולל רישום וכולל הכל. עשינו את הכל מסודר כדי לקבל ויזות. הם לא הגיבו כל הזמן, אחרי זה הבטיחו שיתנו לנו ויזות וגם הביטחון ניסה ליצור איתם קשר. עכשיו הם משקרים ואומרים שאנחנו לא עשינו את כל הדברים בזמן".

 

יו"ר איגוד הטאקוונדו הישראלי, מישל מדר, המשמש כחבר הנהלת האיגוד העולמי, הגיע לתוניסיה בדרכון צרפתי מתוקף תפקידו על מנת להשתתף באסיפה הכללית של האיגוד העולמי, וגם על מנת לנסות לסדר את העניינים עבור משלחת ישראל. כשהפקיד בנמל התעופה בתוניסיה הבחין שבדרכון הצרפתי רשום שהוא הודפס בירושלים העלו השוטרים את מדר על מטוס וגירשו אותו בבושת פנים בחזרה לפריז.

 

ראשי הוועד האולימפי הישראלי החלו לפעול בנושא ועירבו גורמים בוועד האולימפי הבינלאומי וגורמים באיגוד הטאקוונדו העולמי. בכיר בענף אמר: "עשינו את הכל לפי הספר, חיכינו הרבה זמן לויזות ולא קיבלנו למרות שהסכמנו להופיע ללא סממנים ישראלים. זה חמור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הטאקוונדו
אבישג סמברג
צילום: איגוד הטאקוונדו
מומלצים