שתף קטע נבחר

ארה"ב: טרם החלטנו על תקיפה; צוללות בריטיות בדרך לסוריה

טראמפ הזהיר את סוריה כי "הטילים החכמים יגיעו", אבל בבית הלבן אמרו: "הוא לא קבע לוח זמנים, יש עוד אפשרויות פרט למתקפת טילים". דיווח: ארבע צוללות בריטיות מתקרבות לטווח שממנו אפשר לתקוף את אסד

 

הבית הלבן מבהיר כי ישנן אופציות נוספות מלבד מתקפת טילים על סוריה - ובינתיים מתעבה הכוח הצבאי המערבי באזור. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמנם הזהיר את רוסיה בציוץ לוחמני ואמר כי "הטילים יגיעו", אבל אמש (יום ד') דוברת הבית הלבן ציינה כי ההחלטות הסופיות לגבי תקיפה אפשרית טרם התקבלו, וקיימות כמה אופציות על השולחן.

 

בתדרוך היומי מסרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס כי טראמפ רואה את רוסיה וסוריה כאחראיות למתקפה הכימית בסוריה. אף שביום שני אמר טראמפ כי "החלטות חשובות" יתקבלו ביממה הקרובה, ציינה הדוברת כי הנשיא האמריקני לא קבע לוח זמנים לפעולה אפשרית בסוריה והותיר כמה אופציות על השולחן, פרט למתקפת טילים. היא אמרה שרוסיה היא גורם שלילי, אבל ארצות הברית מקווה שהדבר ישתנה.

 

 

לאחר שהמכ"מים הראו כי מטוסי מודיעין, תובלה ותדלוק עשו את דרכם לאזור, לצד המשחתת האמריקנית "דונלד קוק" ואוניית מלחמה גרמנית, דיווח אמש ה"טלגרף" הבריטי כי ארבע צוללות בריטיות קיבלו הוראה להתקרב לטווח שממנו אפשר לתקוף את סוריה.

 

לפי הדיווח, הצוללות יגיעו לאזור ביממה הקרובה וכך יתאפשר לתקוף בטילים את משטרו של בשאר אסד החל מיום חמישי בלילה. זאת, כתגובה על הטבח הכימי בדומא ובעקבות האיומים המפורשים של הנשיא טראמפ, שמחפש לעבות את הקואליציה הבינלאומית שלו.

ארבע צוללות בריטיות מתקרבות לסוריה (צילום: EPA/THOMAS McDONALD/ BRITISH MINISTRY OF DEFENCE) (צילום: EPA/THOMAS McDONALD/ BRITISH MINISTRY OF DEFENCE)
ארבע צוללות בריטיות מתקרבות לסוריה(צילום: EPA/THOMAS McDONALD/ BRITISH MINISTRY OF DEFENCE)

ארכיון משחתת אמריקנית דונלד קוק (צילום: רויטרס)
המשחתת "דונלד קוק". מתקרבת לסוריה(צילום: רויטרס)

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי החליטה לכנס היום ישיבת חירום של הקבינט כדי לדון באופן התגובה לטבח הכימי. מיי צפויה לקבל אישור מהשרים להצטרף למתקפה נגד תשתיות הנשק הכימי של סוריה, שאותה מובילים האמריקנים והצרפתים. הפרלמנט בלונדון לא צפוי להתכנס ולאשר פעולה שכזו, שעשויה לצאת לדרך תוך שעות.

 

אמש הודיע מזכיר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס כי צבא ארצות הברית ערוך ומוכן לתקיפה. "אנחנו מוכנים לספק אופציות צבאיות אם הן הולמות, וכפי שהנשיא קבע", אמר מאטיס וציין כי האמריקנים "עדיין בוחנים מודיעין - את שלנו ואת של בנות בריתנו. אנחנו עדיין עובדים על זה".

האקבי-סנדרס. "יש כמה אופציות" (צילום: AP) (צילום: AP)
האקבי-סנדרס. "יש כמה אופציות"(צילום: AP)
 

דונלד טראמפ (צילום: AP)
דונלד טראמפ, אתמול(צילום: AP)

ציוץ של דונלד טראמפ ()
הציוץ הלוחמני של דונלד טראמפ

בינתיים, הדיווחים בסוריה מלמדים שההכנה לתגובה של ארה"ב למתקפה בדומא מתרחבת. אתמול בבוקר דיווח העיתון הצרפתי "לה פיגארו" שסוריה פינתה את בסיס חיל האוויר בדומייר, בגבול לבנון – שממנו נטען שהמריאו המטוסים שביצעו את המתקפה בדומא, שלפי החשד הייתה כימית. החיילים והטילים, כך נטען, בבסיס הועברו לבסיס הרוסי בחמימים.

 

בהמשך דיווח ארגון המעקב הסורי אחר זכויות אדם כי כוחות המזוהים עם המשטר הסורי מפנים שדות תעופה מרכזיים ובסיסי חיל אוויר, מחשש לתקיפה אמריקנית. גם גורמים אמריקנים אמרו כי הצבא הסורי ממקם מחדש נכסים כמטוסי קרב, כדי שלא ייפגעו במתקפה אפשרית.


פורסם לראשונה 11/04/2018 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים