שתף קטע נבחר

דיווחים סותרים: 18 איראנים נהרגו בתקיפה בסוריה

סוכנות ידיעות באיראן דיווחה כי בין ההרוגים בתקיפת הבסיס ליד חמה - גם בכיר איראני. על-פי דיווחים אחרים, אין נפגעים איראנים. בלבנון דווח כי היעדים לתקיפה היו בסיסים של צבא אסד, שמשרתים את בעלי בריתו במשמרות המהפכה של איראן. לאחר התקיפה הורגשה רעידת אדמה קלה באזור חמה

סוכנות הידיעות האיראנית ISNA דיווחה הובקר (יום ב') כי 18 איראנים, בהם בכיר, נהרגו בתקיפה בפרברי העיר חמה שבמערב סוריה. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי 26 בני אדם נהרג בצמד התקיפות בסוריה ומסר כי "רובם איראנים". עם זאת, על פי דיווחים אחרים אף איראני לא נפגע.

 

במקביל, העיתון הלבוני אל-אחבאר דיווח הבוקר (יום ב') כי היעדים לתקיפה היו בסיסים של צבא אסד, שמשרתים גם את בעלי בריתו במשמרות המהפכה של איראן. בעיתון, המזוהה עם חיזבאללה, הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל כאחראית לתקיפה, שגרמה ככל הנראה לרעידת אדמה קלה בעוצמה 2.6 באזור העיר חמה.

 

 

לפי הדיווח, היעד הראשון שהותקף הוא בסיס של חטיבה 47 שבפרברי חמה, והשני בסיס שממוקם מצפון לשדה התעופה הבינלאומי של העיר חלב. בעיתון ציינו כי בבסיסים אלה ממוקמים "מחסנים חשובים" של משמרות המהפכה והצבא הסורי, וכי כתוצאה מהתקיפות ישנם הרוגים ופצועים מקרב אנשי צבא סוריה ובעלי בריתו.

 

תקיפת בסיס צבאי בסוריה ()
תקיפת בסיס צבאי בסוריה, הלילה

 

גורם צבאי בסוריה אישר כי סמוך לשעה 22:30 נורו כמה טילים לעבר יעדים צבאיים בחמה וחלב. "טילי אויב נורו לעבר יעדים צבאיים", הוא אמר. רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי ארגוני המורדים הסורים לקחו אחריות על שיגור הטילים לעבר יעדיים צבאיים של משטר אסד. סוכנות הידיעות הרשמית "סאנא" דיווחה כי הדי הפיצוצים נשמעו בערים חמה וחלב. ברשת "אל-מיאדין" דווח כי טילים שמקורם אינו ידוע פגעו באזור אל-מאלכייה, הממוקם מצפון לשדה התעופה בחלב.

 

ליברמן: "לא נאפשר להפוך את סוריה לבסיס איראני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שמבקר בישראל, ואמר לו כי הסכנה הגדולה ביותר לעולם היא מאמצי איראן להשיג נשק גרעיני – וכי יש לעצור את המאמצים האלה שלה. הוא הוסיף כי ישראל וארה"ב מחויבות לעצור את איראן יחד. בנוסף שוחח נתניהו הלילה בטלפון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "שני המנהיגים עסקו באיומים המתמשכים שניצבים בפני האזור, במיוחד אלה שמקורם בטהרן".

 

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לאיום האיראני בועידת "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק: "איראן מנסה להפוך את סוריה לבסיס קידמי נגד מדינת ישראל. לא נאפשר זאת. נמנע את זה בכל מחיר. ישראל תשמור לעצמה חופש פעולה מבצעי מלא בכל סוריה, אין לנו כוונה להתעמת עם הרוסים, אין לנו כוונה להתערב בענייניה האזרחיים של סוריה, אבל אם מישהו חושב שטילים בסוריה יופעלו נגד ערים בישראל או אפילו נגד מטוסינו, שלא יהיה לו ספק שנפעל ונפעל בעוצמה".

 

ליברמן הוסיף:  "יש לנו שלוש בעיות: איראן, איראן ואיראן. איראן כמדינה מנסה לערער את היציבות בכל האזור ולא רק בישראל. איראן מנסה להפוך את סוריה לבסיס קידמי נגד מדינת ישראל. היא תומכת ויוצרת פרוקסי סביב ישראל, בהם חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי וחמאס. כולם לא היו מתקיימים אפילו שבוע בלי תמיכה איראנית. למעלה מ-85% אחוז מתקציב חיזבאללה מגיע מאיראן".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים