שתף קטע נבחר

לאומי איתך? לקוחה הפקידה 4,000 שקל בבנק - אבל הכסף נעלם

המרדף אחרי המזומן: לקוחה בבנק לאומי הפקידה אלפי שקלים במכשיר האוטומטי המוצב בסניף, אולם אחרי שהכסף נבלע במכונה, הסכום לא נרשם בחשבון שלה. במשך יותר משבועיים העבירו אותה מסכת טרטורים עד שזכתה לראות אותו בעו"ש. הבנק: "מתנצלים על המקרה"

בשנים האחרונות ניכרת בבנקים מגמה של סגירת סניפים וצמצום שירותים פרונטליים. כדי לחסוך בעלויות, הבנקים מפנים את הלקוחות לאמצעים המקוונים ולמכשירים האוטומטיים להפקדות מזומן וצ'קים המוצבים בסניפים, לעיתים תוך פגיעה קשה באוכלוסיות חלשות, כגון קשישים, שמתקשים לבצע את הפעולות הבנקאיות הבסיסיות בדרך זו.

 

  • בנק לאומי יפצה בעלי חשבונות ישנים ב-20 מיליון שקל

 

גם בנק לאומי סגר עשרות סניפים בשנים האחרונות תוך טרטור הלקוחות שלו לסניפים מרוחקים יותר.

 

אך מסתבר שהפתרון "הפשוט" שמוצע ללקוחות - לקבל שירותים באמצעות המכונות, יכול להיות כאב ראש לא קטן, ואף עלול להכניס את הלקוח למינוס, במקום לסייע לו להפקיד כסף בחשבון.

 

ס' היא לקוחה של בנק לאומי. כמו לקוחות רבים אחרים היא למדה מניסיונה שאם ברצונה לבצע הפקדת מזומנים, היא יכולה להמתין שעות בתור לפקיד הנדיר, או לחילופין להפקיד את הכסף במכונה האוטומטית שהציב הבנק לשם לכך.

 

ס' ניגשה לסניף בנק לאומי במגדל אביב בת"א, הקרוב למקום עבודתה. היא הכניסה את כרטיס הכספומט שלה למכונה האוטומטית להפקדת מזומן, כפי שהתבקשה, הקלידה את הקוד הסודי והכניסה שטרות בסכום כולל של 4,000 שקל.

 

אולם, מיד אחרי שהמכונה בלעה את השטרות, נפלט הכרטיס ללא שום אסמכתא שהשטרות אכן הופקדו. גם בדיקה מהירה ביתרה הרשומה בחשבון, לא הראתה כל זכר לתוספת של 4,000 שקל. מכאן החל מסע טרטורים ארוך ומייגע אחרי השטרות האבודים. 

 

"ניגשתי מייד לפקיד בסניף הבנק שאמר לי שמכיוון שאני לא לקוחה של הסניף הזה, אני צריכה לפנות לסניף שלי ברעננה", היא מספרת ל-ynet. "נסעתי במיוחד לרעננה ושם הפנו אותי חזרה לסניף בת"א. שוב ניגשתי לסניף בת"א, ואחרי ויכוח הסכימו 'לפתוח תלונה'. הם טענו שהמשך הטיפול יהיה בסניף שלי בבנק לאומי ברעננה".

 

מסתבר שהטרטור של ס' לא הסתיים בכך. "סניף רעננה הפנה אותי חזרה שוב לת"א בטענה שבמחשבים שלו הוא רואה 5 מכשירי כספומט והוא כביכול לא יודע לאיזה מכשיר הפקדתי את המשכורת שלי", היא מספרת. לדבריה, "זה שקר, כי נכון שישנם 5 מכשירים, אבל מתוכם יש רק מכשיר אחד שבו אפשר להפקיד מזומן.

 

"במשך שבועיים פניתי לסניף ברעננה לבדוק מה התקדם וכל הזמן הזה השיבו לי שזה בטיפול ומפילים האשמות על הסניף של ת"א. באחת הפעמים הם טענו ש'הסניף במגדל אביב לא פתח תלונה כמו שצריך'".

 

אחרי שלל שיחות וטרטורים, הבטיחו לס' בבנק לאומי שהיא תקבל תשובה עד ה-28 באפריל. "הכי מכעיס זה שבשום שלב לא הבטיחו לי שאקבל את הכסף שלי בחזרה", היא מוסיפה.

 

התברר שגם אחרי ה-28 באפריל, יותר משבועיים מאז בלע הבנק 4,000 שקל בלי להשאיר סימנים, לא ממהרים שם לתת תשובות.

 

ס' החליטה לעשות מעשה ובמקביל לפנייתה אלינו, היא שיתפה את המקרה שלה בפורומים שונים. "אתמול, אחרי שהבנק נלחץ מכל הפרסומים והפניות שקיבל, גיליתי שהוחזרו לי לחשבון 4,000 שקל. בלאומי כמובן לא טרחו לעדכן אותי על זה".

 

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "ערכנו בדיקה מעמיקה ובוצעה הפקת לקחים. אנו מתנצלים על המקרה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן "ידיעות אחרונות"
צילום: יובל חן "ידיעות אחרונות"
מומלצים