שתף קטע נבחר

הסוף לחגיגת ה"בזבוזים" ביום העצמאות? תוכנית משרד הפנים נחשפת

פרסום ראשון: כדי להפסיק את "הכאוס" שבו רשויות מקומיות מוציאות סכומים מופרזים על החגיגות - ונקלעות לגירעונות כבדים משרד הפנים יקים בשיתוף הרשויות צוות שיקבע נהלים מחייבים. השר דרעי ל-ynet: "אין סיבה שרשות חלשה תשלם לזמרים מחירי עתק"

הסוף לבזבוזים בחגיגות יום העצמאות? בשיתוף הרשויות המקומיות יקבע משרד הפנים נהלים מחייבים לגבי ההוצאות על חגיגות יום העצמאות ביישובים ברחבי הארץ. כך נודע ל-ynet. בימים הקרובים יקים השר אריה דרעי צוות בראשות משרדו, שיכלול את נציגי השלטון המקומי ויגבש את ההנחיות. המטרה שכבר ביום העצמאות בשנה הבאה ההנחיות החדשות ייושמו.

חגיגות 70 שנה לישראל (Photo: AFP)
חוגגים 70 לישראל(Photo: AFP)

כיום אין הוראות ונהלים מחייבים, וכל רשות החליטה באופן עצמאי וללא פיקוח מה יהיו ההוצאות של אירועי יום העצמאות. המהלך נקבע בעקבות ביקורת שנמתחה בשנים האחרונות על רשויות מקומיות רבות, שמוציאות סכומים מופרזים על הופעות של אמנים, למרות שחלקן בגירעונות תקציביים.

 

שר הפנים דרעי אמר ל-ynet כי "אין שום סיבה שרשויות חלשות ישלמו מחירי עתק לזמרים ביום העצמאות, מעל ומעבר ליכולות שלהן, ויגרמו לגירעונות גדולים שיבואו על חשבון שירותים חשובים לתושבים".

אריה דרעי (צילום: אוהד צויגנברג)
אריה דרעי. "אין סיבה שרשויות חלשות ישלמו מחירי עתק לזמרים"(צילום: אוהד צויגנברג)

גם מבקר המדינה התייחס לנושא בדו"ח חריף שפרסם בשנת 2014. "בתהליכי קבלת ההחלטות בנוגע לאירועים, בהתקשרויות שנעשו לשם קיומם ובאופן ניהול האירועים התגלו ליקויים כבדי משקל בכל אחד מהנושאים שנבדקו, לרבות תקצוב האירועים, תכנונם וקיומם, וכן בכל תהליך ההתקשרות עם ספקים ונותני שירותים כמו מפיקים, חברות הפקה ומנהלים אמנותיים", כתב יוסף שפירא.

חגיגות יום העצמאות (צילום: שלומי מזרחי)
(צילום: שלומי מזרחי)
 

במסמך של מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שמודיע על הקמת הצוות, נכתב כי לעיתים יש "הוצאות כספיות שאינן תואמות את מצבה הכלכלי של הרשות". בנוסף מצוין כי "ייתכן והאמנים מנצלים את המסורת שבקיום הופעות גדולות בערב יום העצמאות ברשויות המקומיות לדרישת תשלום גבוה באופן יוצא דופן".

 

מכתבו של כהן נשלח לחברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), לשעבר חברת מועצת העיר חולון, כתגובה לפנייתה בנושא. מלינובסקי כתבה כי קיים "כאוס" סביב הנושא. מלינובסקי הלינה על כך שחרף האמור בדו"ח מבקר המדינה "כל ניסיון להגיע לדו"חות תקציביים ברורים ושקופים, שיאפשרו מעקב אחר הוצאות הרשויות לאורך השנים על אירועים ועל חגיגות העצמאות בפרט העלה חרס".

קביעת נהלים חגיגות יום העצמאות ()

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה להקמת הצוות: "המרכז רואה בעין שלילית את התנהלותם של האמרגנים המנצלים את הרשויות המקומיות דווקא בתקופה שבה כולם נדרשים לאירועים, בתאריכים קבועים - ומתמחרים את המופעים בעלויות מופקעות. אם כתוצאה מהגבלה ממוסדת של הסכומים שניתן לשלם על מופעי יום העצמאות יופחתו בסופו של דבר עלויות המופעים לכלל הרשויות - הרי זה מבורך".

 

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, עמיר ריטוב, בירך גם הוא על המהלך: "לאחר 70 שנים שבהן כל מועצה ועיר פעלו באופן עצמאי וללא פיקוח, הגיע הזמן להתאים את חגיגות העצמאות השנתיות ליכולתן הכלכלית של הרשויות ולמנוע בזבוז כספי ציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
חוגגים עצמאות בירושלים
צילום: AFP
מומלצים