שתף קטע נבחר

בכיר חמאס: "50 מההרוגים במהומות - אנשי הארגון"

בריאיון לכלי תקשורת פלסטיני אומר סלאח ברדוויל כי רובם המוחלט של ההרוגים משתייכים לחמאס. במהומות הדמים נהרגו 61 בני אדם ויותר מ-1,200 נפצעו. ירי טנק לעבר עמדת חמאס בצפון הרצועה בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל. בתום הערכת מצב: צה"ל מדלל כוחות בגבול הרצועה

 צה
התפרעויות בעזה שלשום(צילום: דובר צה"ל)

בכיר חמאס סלאח אל-ברדוויל מודה היום (ד') כי "50 מההרוגים במהומות הם אנשי הארגון". את הדברים אמר לכלי תקשורת פלסטיני. במהומות ביום שני נהרגו 61 בני אדם ונפצעו יותר מ-1,200. לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו.

 

כמו כן, לאור הערכת מצב שהתקיימה היום בפיקוד דרום - הוחלט לדלל חלק מכוחות התגבור שהגיעו בשבוע האחרון לאוגדת עזה. ההערכות הן שהעימותים בגבול הרצועה יפחתו בימים הקרובים. כוחות תגבור בהיקפים קטנים יותר יישארו ליד הגבול במהלך סוף השבוע.

 

מוקדם יותר היום פורסם כי חמאס סירב להכניס ציוד רפואי לרצצועה. שתי משאיות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, שהכילו מאות פריטים של ציוד רפואי מציל חיים הגיעו למעבר כרם שלום. הן שבו על עקבותיהן לשטח ישראל ובמקביל נכנסו לרצועה שש משאיות אחרות עם ציוד רפואי של יוניצ"ף (הארגון העולמי לזכויות הילד של האו"ם) ושל הרשות הפלסטינית. הציוד הרפואי הצה"לי היה אמור לסייע לבתי החולים ברצועה להתמודד עם עומס הפצועים מאירועי הימים האחרונים.  

 

אתמול מסר דובר צה"ל כי 24 מבין ההרוגים הם מחבלים שעסקו בפעילות טרור. לפי בדיקה של צה"ל ושב"כ, רוב ההרוגים משויכים לחמאס וחלקם לג'יהאד האיסלאמי. בעימותים אתמול בגבול עזה נהרג פלסטיני בן 51, בתקרית מזרחית לאל-בוריג' שבצפון-מרכז הרצועה. בנוסף, נעצרו חשודים שניסו לחדור לישראל. 

 

הפלסטינים דיווחו כי בין ההרוגים גם תינוקת בת 8 חודשים מתה משאיפת גז במהלך העימותים. דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, צייץ בחשבון הטוויטר: "קיים ספק בסיסי באמינות הודעת משרד הבריאות של חמאס בנוגע למותה של התינוקת ברצועת עזה כתוצאה משאיפת גז מדמיע. יש בידינו כמה עדויות שמטילות ספק באמיתות ההודעה הזאת".

 

לעומת הפגנות הרבבות ביום ב', שבמהלכן נעשו ניסיונות רבים לפרוץ את הגדר, אמש התקהלו לאורכה כ-400 מפרי סדר בשישה מוקדים. כוח צה"ל עצר חשודים שניסו לחדור לשטח ישראל בחסות הפרת סדר אלימה בצפון הרצועה. החשודים זוהו על ידי הכוחות לכל אורך תנועתם ומעצרם בוצע בסמוך לגדר. הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. בצה"ל אמרו כי בנוסף התקיימו הפרות סדר אלימות ב-18 מוקדים ביהודה ושומרון, בהם השתתפו כ-1,300 מפרי סדר אלימים, שיידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון והבעירו צמיגים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים