שתף קטע נבחר

זהב לנבחרת ישראל בגראנד פרי חולון

הנבחרת זכתה בתחרות הקבוצתית, רוסיה הפייבוריטית קרסה וסיימה ללא מדליה. השרה רגב עקצה את האיגוד: "צריך להתערב ולעשות שם סדר"

נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
הנבחרת על הפודיום(צילום: אורן אהרוני)

 

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית זכתה הערב (חמישי) במדליית הזהב בתחרות הקבוצתית, ביומו השני של גראנד פרי חולון שננעל הערב (חמישי). התחרות נערכת בפעם ה-15, בהשתתפות 250 מתעמלות מ-25 מדינות ולעיני אולם מלא ב-2,600 צופים.

 

זאת הפעם השנייה שבה מתקיימת גם תחרות קבוצתית. הנבחרת הישראלית החדשה כוללת את בר שפוצניקוב, אופיר דיין, קארין וקסמן, אלי טולדו ושי בן רובי, (שהשתתפה גם בגמר תרגיל החישוקים).

נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
נבחרת ישראל. תוצאה נהדרת(צילום: אורן אהרוני)

נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
נבחרת ישראל. הישג מרגש(צילום: אורן אהרוני)

 

בתרגיל הניצחון, שהקטע המוזיקלי שלו הורכב ממספר קטעים בסגנון יהודי מתקופות שונות, השיגו הבנות 19.5 נקודות. תוצאה שהספיקה למדליית הזהב, כאשר במקום השני אוקראינה עם עשירית פחות (19.4 נקודות) ושלישית אסטוניה עם 18.550 נקודות. נבחרת רוסיה החזקה קרסה וסיימה רק רביעית עם 16.8 נקודות.

 

תחרות הגרנד פרי בחולון, הנערכת ב-8 ערים מרכזיות באירופה ומהווה בכל שנה מקור עלייה לרגל לטובי המתעמלות בעולם, מהווה השנה גם הכנה אחרונה לקראת אליפות אירופה בעוד שבועיים בגוואדלחארה שבספרד.

 

נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
תחרות הכנה מעודדת לקראת אליפות אירופה. נבחרת ישראל(צילום: אורן אהרוני)


נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
מוזיקה מקורית, תרגיל מנצח(צילום: אורן אהרוני)

 

אורחת הכבוד הייתה שרת הספורט מירי רגב, שגם עקצה בנאום שלה את האיגוד על הבלגן שבו הוא נמצא מאז אולימפיאדת ריו 2016, ואף דרשה מאופיר פינס היושב ראש לשעבר שנכח באולם, לחזור ולנהל אותו. "הגיע הזמן לעשות שם סדר, כאשר מי שמונע בעדנו הוא יושב ראש הוועד האולימפי יגאל כרמי, שכרגע ביקש מאיתנו לא להתערב במה שנעשה באיגוד. אבל הגיע הזמן להתערב", אמרה השרה.

  

נבחרת אוקראינה גראנד פרי חולון (צילום: אורן אהרוני)
נבחרת אוקראינה. יסתפקו במדליית הכסף(צילום: אורן אהרוני)

 

הגמר שפתח את הערב, היה תרגיל הכדור, שם ניצחה ארינה אברינה, אלופת העולם משנה שעברה במכשיר הכדור והסרט וסגנית אלופת העולם בקרב רב, שזכתה בשלוש מדליות זהב באלופת אירופה, לאחר שקיבלה בו 19.750 נקודות.

 

אגב, במוקדמות אברינה קיבלה 21.150 נקודות, המהווה את הניקוד הגבוה ביותר אי פעם שניתן בהתעמלות, לפי שיטת הניקוד החדשה. במקום השני דורגה ולדה ניקולצ'נקו עם 18.650 נקודות ושלישית סיימה קטרינה חלקינה עם 18.150 נקודות. הנציגה הישראלית היחידה בגמר זה, הייתה נטלי רייץ שסיימה שביעית עם 17.4 נקודות.

 

אירה ויגדורצ'יק נבחרת ישראל התעמלות אמנותית (צילום: אורן אהרוני)
ויגדורצ'יק מזילה דמעה(צילום: אורן אהרוני)

 

ארד לנבחרת בתרגיל המשולב

בתרגיל הגמר השני, שמשלב חבלים וכדורים, זכתה ישראל במדליית הארד עם ציון של 17.550 נקודות. התרגיל בוצע לצלילי השיר "FREE" של סטיבי וונדר, שהוקלט במיוחד עם שירה ועיבוד חדשים. זהו תרגיל בסגנון

 חופשי יותר, בדרגת קושי גבוהה (12.5), שמתמקד פחות בדיוק התנועות ויותר בעמידה בדרישות המבנים. במקום הראשון סיימה רוסיה (19.650 נקודות), שנייה אסטוניה (17.950).

 

הגמר הבא היה במכשיר הכדור, שם טעות קטנה של אברינה הספיק לה רק לציון של 18.850 נקודות ומקום שני. את המקום הראשון תפסה הבלארוסית חלקינה עם 19.2 נקודות ושלישית סיימה האיטלקייה מלינה בלדסר עם 17.950 נקודות.

 

ההפתעות נמשכו גם באלות, שם בזהב זכתה הגיאורגית הוותיקה סלומי פג'אווה עם 18.6 נקודות. שנייה האוקראינית ולדה ניקולצ'נקו עם 18.450 נקודות ושלישית הרוסייה קטרינה סלזנובה עם 18.350 נקודות. בת ארצה אברינה התרסקה עם מספר נפילות וסיימה אחרונה.

 

בגמר הסרט האיטלקיה בלדסר סיימה ראשונה עם 16.950 נקודות, שנייה סלזנובה עם 16.8 נקודות ושלישית האוקראינית יאנה מילשצ'וק עם 15.550 נקודות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
נבחרת ישראל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים