שתף קטע נבחר

אוהדי כדורגל ביקשו מאברמוביץ' שירכוש את קבוצותיהם

אחרי שנודע על עלייתו לארץ והפיכתו לאזרח ישראלי, המיליארדר היהודי והבעלים של צ'לסי לא פוסל מעורבות בספורט המקומי אחרי שקיבל הרבה מאוד פניות

המיליארדר היהודי-רוסי רומן אברמוביץ', שהפך אתמול (שני) לאזרח ישראלי, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט, כבר הספיק לשוחח עם חלק מחבריו בארץ, שלא פסלו כי תהיה מעורבות שלו בספורט הישראלי.

 

מקורביו של אברמוביץ' סיפרו שעם היוודע על עלייתו ארצה הוא הוצף בקשות מאוהדים מקבוצות כדורגל בישראל שירכוש אותן. "הוא ירצה להוכיח שהוא לא סתם עשה עלייה ויתרום משהו לספורט הישראלי", העריכו מקורביו. 

 

רומן אברמוביץ' (צילום: AP)
ירכוש קבוצה בישראל? רומן אברמוביץ'(צילום: AP)

 

כזכור, בעבר אברמוביץ' כבר סיכם על רכישתה של הפועל תל אביב ובסופו של דבר בגלל ההתנהגות כלפי לב לבייב, חברו הקרוב, בחר לרדת מהעסקה ואף שילם סכומים רבים לדמויות ספורטיביות שכבר סיכמו במועדון תחתיו כפיצוי.

 

לאחרונה פורסם כי אברמוביץ' תרם כ-60 מיליון דולר לבית החולים שיבא עבור פיתוח פרויקטים לרפואה מתקדמת, ו-30 מיליון דולר להקמת מרכז ננו-טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב. בצ'לסי יזם אברמוביץ' תוכנית בינלאומית נגד אנטישמיות. אברמוביץ' משקיע בהיי-טק הישראלי כ-120 מיליון דולר ב-20 סטארט-אפים מאז 2014.

 

אוהדי בית
מחפשים בעלים. אוהדי בית"ר ירושלים(צילום: אורן אהרוני)

 

מי שהפך אתמול לאיש העשיר בישראל, ושסיפור הוויזה שלו בבריטניה מסעיר את התקשורת בלונדון, תכנן לעלות לארץ כבר זמן רב, כך טוען אדם המקורב לאברמוביץ' בשיחה עם ynet. "אין שום קשר בין הדברים, זה רק יצא בתזמון גרוע. ב-7-6 החודשים האחרונים רומן הגביר את הפעילות שלו בישראל ותכנן את המהלך", מוסיף המקורב, ומבקש להבהיר את הדיווחים בבריטניה: "הוא לא סורב לבקשת ויזה, ולא ביקשו ממנו דבר. כל מה שהיה זה עיכוב. זה קשור כנראה לכך שיש פחות דיפלומטים בשגרירויות (בשל הגירוש ההדדי והמתיחות בין בריטניה לרוסיה). שינו נהלים וזה לוקח יותר זמן".

 

אז האם מתכנן אברמוביץ' להשתקע בישראל ולבלות כאן את רוב השנה? "מוקדם לקבוע. יש לו התחייבויות בהרבה מדינות, הוא מסתובב הרבה בעולם. בשנה האחרונה הוא התמקד יותר בישראל, תרם והשקיע בהרבה פרויקטים שקרובים לליבו. זה מעיד על סדר העדיפויות שלו, אבל מוקדם לקבוע לגבי התוכניות המדויקות", הוסיף המקורב. "יש לו בישראל הרבה חברים, משפחה, כמה פרויקטים שמלהיבים אותו. המסורת היהודית חשובה לו והוא עסק בזה שנים רבות. זה צעד טבעי, ותזמון נוראי", סיכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים