שתף קטע נבחר

הושלם פינוי נתיב האבות: "נחזור לפה בתוך שנתיים"

אחרי 12 שעות וחצי הושלם פינוי מאחז נתיב האבות בגוש עציון. 12 שוטרים נפצעו קל ואחד באורח בינוני. משפחת יחזקאלי, שפונתה מביתה: "היום מתחיל פרק ב' של המאבק - החזרה לשטח שממנו נעקרנו"

רגע אחרי שפונו אתמול (ג') מביתם בנתיב האבות, הבטיחה לעצמה משפחת יחזקאלי שתחזור למקום בתוך שנתיים: "מיד כשיצאנו תלינו שלט 'כאן נהרס ויבנה בית משפחת יחזקאלי'. הבטחתי לילדים שלי שתוך שנתיים אנחנו נבנה כאן בית גדול יותר ויפה יותר", אמר אבי המשפחה מתן, ממובילי המאבק למניעת הפינוי.

 

 

מתן ושלומית יחזקאלי גידלו את ששת ילדיהם במאחז ובנו בו את ביתם. כשהופיע הבג"ץ הראשון הם לא האמינו שיגיעו למצב הנוכחי. במשך שנים רבות הם נאבקו משפטית ותודעתית נגד הפינוי, אך אתמול הוא הגיע. "כל מי ששומע את זה מבין את האבסורד, הרי אף פלסטיני לא יגיע לפה, זה שטח שומם. אנחנו נחזור לפה בעוד שנתיים ונבנה כ-350 יחידות דיור. אז למה להרוס?", תהה יחזקאלי.

 

את הדרך לביתם החדש בחלקה 91 עשתה משפחת יחזקאלי ברגל כשהיא מלווה בבני המשפחה המורחבת שהגיעה לתמוך בה יחד עם חברים רבים. רגע אחרי שנכנסו לקראוילה באתר החדש הגיע לביתם גם יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שקבע במקום מזוזה.

נתיב האבות (קרדיט: נתיב האבות)
השלט מחוץ לבית המשפחה. "נחזור לפה בתוך שנתיים"(קרדיט: נתיב האבות)

"יש עכשיו התרגשות כי זה בית חדש, אבל כולנו מבינים שזה זמני מאוד. את הלילה נעביר על מזרונים ונחשוב על עתידנו", אמר יחזקאלי.

 

נתיב האבות משפחת יחזקלי "היום הסתיים פרק א' של המאבק אבל גם מתחיל פרק ב'. אנחנו נחזור לפה בתוך שנתיים", אמר מתן. "אנחנו מרגישים שהיום נגמר פרק א' של המאבק, אך גם מתחיל פרק ב' שכולל בתוכו את החזרה לשטח שממנו נעקרנו".

 

אלפי שוטרים מול 1,500 נערים

אחרי כ-12 שעות וחצי הסתיים אמש פינוי "נתיב האבות" שבגוש עציון. כ-2,400 שוטרים השתתפו בפינוי התושבים וכ-1,500 נערים שהו בכלל הבתים ברחבי המאחז.

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
הנערים בנתיב האבות. 2,400 שוטרים ו-1,500 נערים(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

פינוי נתיב האבות (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

בעימותים שהיו בזמן הפינוי מהבתים נפצעו 12 שוטרים באורח קל ואחד באורח בינוני. שישה מהשוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, אחד מהם נותר להמשך הטיפול. שני נערים נעצרו בגין תקיפת שוטר ומאות הורחקו למקומות שונים ברחבי הארץ בעזרת 15 אוטובוסים שהוכנו מבעוד מועד.

 

עד שעות אחר הצהריים פונו רוב הבתים במקום ובמשך כשבע שעות נערך פינוי הבית האחרון שבמאחז והנערים שהיו בו. נערים שהיו על הגג שפכו צבע ובקבוקי מים על הכוחות ובמקום התפתחו עימותים אלימים בין הצדדים. תושבי נתיב האבות קראו לנערים שעל הגג לרדת ורק בסוף הם נענו לבקשה.


 

אלפי שוטרים נפרסו אתמול בכמה מעגלים והחלו בפינוי של 15 משפחות מהמקום. במאחז התרכזו כאלף בני נוער עוד לפני הפינוי. כמה מהם עלו על גג אחד הבתים וסירבו לרדת חרף בקשת תושבים. רוב הפינוי בוצע ללא התנגדות משמעותית והתושבים יצאו מהבתים ממררים בבכי.


פורסם לראשונה 12/06/2018 23:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
פינוי נתיב האבות
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים