שתף קטע נבחר

"חיזבאללה סירב לדרישה רוסית לפנות עמדות בדרום סוריה"

דיווח: רוסיה דרשה מחיזבאללה לפנות יעדים סמוך לגבול עם לבנון, והארגון סירב. בעלות הברית של אסד חלוקות על הנוכחות בדרום סוריה, שמדאיגה את ישראל

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח היום (ה') שהנהגת חיזבאללה מסרבת לדרישת רוסיה לפנות כמה יעדים בדרום מערב סוריה, סמוך לגבול עם לבנון.

 

לפי הדיווח הרוסים דרשו לסגת מהפרברים הדרומיים והמערביים במחוז חומס, באזור הגבול הלבנוני. הדרישה הייתה על רקע חזרתם של הכוחות הרוסיים לעמדות באזור, לא בסמוך לאלה של חיזבאללה. לא נרשמו עימותים בין הצדדים בעקבות הסירוב של חיזבאללה.

לוחמי חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון (צילום: AP) (צילום: AP)
לוחמי חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון(צילום: AP)
 

במרכז המעקב דיווחו שאחת לכמה זמן חיזבאללה "מרענן את השורות" במוצבים על גבול סוריה ולבנון, מה שמוכיח שהוא לא מתכוון להתפנות. בין היעדים שבהם נשאר הארגון נמצאת העיר קוסייר. בחודש שעבר הופצץ שדה תעופה של חיזבאללה באזור, בתקיפה שיוחסה לישראל. 

 

במאי דיווחו כלי תקשורת ערביים, כולל מרכז המעקב הסורי, שהכוחות הרוסיים התפנו מהשטחים באזור חומס ושבמקומם יגיעו חיילים סורים. לא נראה שהדיווח על נסיגה רוסית התממש.

סימון יעדי התקיפה בדבעה לפני ואחרי (צילום: google earth)
הבסיס שהופצץ בחודש מאי(צילום: google earth)
 

רוסיה נמצאת ביחסים מתוחים עם איראן חיזבאללה בנוגע לנוכחות בדרום סוריה, סמוך לגבולות ישראל ולבנון. ישראל מודאגת מהקרבה של לוחמי איראן וחיזבאללה לגבול, וקראה לרוסיה להרחיק אותם.  

ברוסיה אמרו שבדרום סוריה צריכים להיות חיילים סורים בלבד.

 

למרות האמירה הרוסית, נמצאים כאמור בדרום סוריה גם חיילים רוסים. בשבוע שעבר גרמה פריסת כוחות רוסיים בדרום סוריה למתיחות של רוסיה עם איראן וחיזבאללה, שהתנגדו לצעד שלא היה מתואם. החיילים הרוסים נשלחו לשלוש עמדות סמוך לעיירה קוסייר באזור חומס. חיילי הצבא הסורי החליפו אותם בעמדות.

חסן נסראללה  ()
"גם אם כל העולם יתאחד - לא נצא מסוריה"

אתמול התייחס נשיא סוריה בשאר אסד למעורבות של חיזבאללה בלחימה בסוריה. "חיזבאללה הוא שותף בסיסי במלחמה הזאת. אנו נזדקק לכוחות הצבאיים האלה לאורך זמן. כאשר חיזבאללה או איראן יהיו סבורים שמיגרנו את הטרור הם יגידו לנו 'אנו רוצים לשוב לארצנו'".

 

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם בשישי האחרון במסגרת האירועים לציון יום אל-קודס העולמי והצהיר: "גם אם העולם כולו יתאחד כדי להוציא אותנו מסוריה - לא נצא ממנה". הוא הוסיף כי כוחותיו יישארו בסוריה "עד שההנהגה הסורית תגיד לנו אחרת".

 

לדבריו "ישראל רוצה לשנות את המערכה מול סוריה. כעת היא מעוניינת להוציא את איראן וחיזבאללה מסוריה. ציונים - תודו שנכשלתם במערכה, ובניסיון לפגוע בציר ההתנגדות בסוריה“.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
לוחמי חיזבאללה בגבול סוריה ולבנון
צילום: AP
מומלצים